Call of Duty: Black Ops-ontwikkelaar richt nieuwe studio met NetEase op
Gamer.nl
Nieuws

Call of Duty: Black Ops-ontwikkelaar richt nieuwe studio met NetEase op

Ontwikkelaar werkt aan first-person game met co-op-elementen

David Vonderhaar, die voorheen achttien jaar bij Call of Duty-studio Treyarch heeft gewerkt, heeft onder het Chinese NetEase Games een nieuwe studio opgericht genaamd BulletFarm.

Eerder deze week hintte Vonderhaar al naar een onthulling, toen hij een website deelde met daarop een illustratie van een boerderij.

BulletFarm werkt aan een "nieuwe en ambitieuze AAA-game die draait op Unreal Engine 5 en zich afspeelt in een uniek universum. De nadruk ligt op coöperatieve gameplay." Daarnaast krijgt het spel een eerstepersoonsaanzicht. Volgens Vonderhaar verschilt de game van zijn vroegere werk. "Het toont daarbij mijn passie voor rijke personages, precieze mechanismen, intieme verhaalvertelling en veel actie."

Er zijn twee illustraties uitgebracht - eentje met het logo en een boerderij op de achtergrond en een andere die de binnenkant van een boerderij of schuur lijkt uit te beelden. Het is niet duidelijk of dit gerelateerd is aan de game die in ontwikkeling is.

Vonderhaar werkte achttien jaar lang bij Treyarch aan de Call of Duty-reeks - waaronder de Black Ops-spellen, Warzone en Call of Duty 3 - en gaf vorig jaar aan te vertrekken. Hij meldde toen al dat hij werkzaam zou blijven in de game-industrie.

Werknemers van BulletFarm zullen voornamelijk thuiswerken, maar er is wel een kantoor in Los Angeles. De creative director van de studio is Chris Cowell, die ook aan meerdere Call of Duty-games heeft gewerkt, waaronder het in 2019 verschenen Modern Warfare.

NetEase investeert de laatste jaren hevig in de game-industrie. Naast dat ze aandelen in diverse bedrijven kopen en zelfs enkele studio's - zoals Quantic Dream en Grasshopper Manufacture - volledig hebben opgekocht, richten ze ook diverse nieuwe studio's op met gerenommeerde ontwikkelaars. Yakuza-bedenker Toshihiro Nagoshi heeft met NetEase de ontwikkelaar Nagoshi Studio opgericht en de hoofdontwerper van Remedy-game Control is met het bedrijf Anchor Point Studios gestart. Voormalige Dragon Quest-producent Ryutaro Ichimura heeft met NetEase de studio PinCool opgericht en Mass Effect-schrijver Mac Walters is met de studio Worlds Untold begonnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Project Cars-bedenker komt dit najaar met Project Motor Racing
Gamer.nl
Nieuws

Project Cars-bedenker komt dit najaar met Project Motor Racing

Voor pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S

Aankomend najaar brengt Ian Bell, de bedenker van de Project Cars-franchise, zijn nieuwe racesim Project Motor Racing uit.

Bell ontwikkelt de game met zijn nieuwe studio Straight4 Studios. De vorige studio van Bell, dat verantwoordelijk was voor Project Cars, werd gekocht door Codemasters, dat inmiddels weer onderdeel uitmaakt van Electronic Arts en gebukt gaat onder ontslagrondes.

Project Motor Racing lijkt in alles een spirituele opvolger van de Project Cars-games te worden. De game moet meer dan zeventig wagens en 27 circuits bevatten en een pure focus op racen hebben. Een opvallend detail is dat de game draait op Giants Engine 10, waar ook Farming Simulator op draait. Verder belooft Bell de meest realistische besturing van racewagens ooit.

Project Motor Racing moet ergens aankomend najaar op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S verschijnen. Het spel komt meteen volledig uit en krijgt dus geen early access-release. Ook zal de game geschikt worden voor vr-gebruik op pc.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gears of War: Reloaded deze zomer naar Xbox, pc en PlayStation
Gamer.nl
Nieuws

Gears of War: Reloaded deze zomer naar Xbox, pc en PlayStation

Microsoft heeft een remaster van de eerste Gears of War aangekondigd. De game, die de ondertitel Reloaded draagt, verschijnt op 26 augustus op meerdere platforms, waaronder de PlayStation 5.

Dat deelt Microsoft in een blogpost op Xbox Wire. Gears of War: Reloaded is een opgepoetste versie van de eerste Gears of War die in 2006 uitkwam op de Xbox 360. Het betreft dus geen remaster van de volledige oorspronkelijke trilogie, waar eerder geruchten over gingen. De vernieuwde versie ondersteunt een resolutie van 4K en heeft ondersteuning voor 120 frames per seconde in de multiplayer. De verhalende modus draait in zestig frames per seconde. Ook zijn de schaduwen en reflecties verbeterd.

De game komt op 26 augustus uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc. Het is de eerste keer dat een Gears of War-game speelbaar wordt op een PlayStation-console. Daarbij ondersteunt het spel cross-play en cross-progression tussen alle platforms. De remaster gaat veertig dollar kosten. De prijs in euro's is nog niet bekend, maar zal ongeveer op hetzelfde neerkomen. The Coalition, Sumo Interactive en Disbelief zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling.

Het is niet voor het eerst dat de eerste Gears of War een remaster krijgt. In 2015 verscheen Gears of War: Ultimate Edition op Xbox One en pc. Eigenaren van deze versie - die hem vóór de aankondiging van Reloaded digitaal hebben aangeschaft - krijgen een gratis upgrade naar Gears of War: Reloaded. Uiteraard is de game ook op dag één te spelen via PC Game Pass en Xbox Game Pass Ultimate.

Reloaded bevat alle content die Ultimate Edition bevat, waaronder een bonushoofdstuk voor de singleplayer en alle multiplayermaps en -modi. Het verhaal is in co-op te spelen. Dat kan zowel online als in splitscreen.

Om de game te spelen, is inloggen met een Microsoft-account niet vereist. Alleen als spelers gebruik willen maken van cross-progression en alle mogelijkheden van cross-play is het wel nodig. Alleen met een Microsoft-account is het mogelijk om spelers op andere platforms uit te nodigen en je progressie over te dragen naar een ander platform.

Bekijk hieronder enkele screenshots van Gears of War: Reloaded:

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!