Capcom wil meer sluimerende franchises terugbrengen
PU.nl
Nieuws

Capcom wil meer sluimerende franchises terugbrengen

Tijdens The Game Awards werden nieuwe Onimusha- en Okami-games onthuld

Capcom heeft interesse geuit in "het reactiveren van sluimerende franchises" nadat het op The Game Awards afgelopen week vervolgen op Okami en Onimusha aankondigde.

"Na het uitbrengen van grote nieuwe games elk jaar richt Capcom zich op het reactiveren van sluimerende IP's die recentelijk geen nieuw deel hebben ontvangen", zo stelt de Japanse uitgever op zijn website (via VGC). "Het bedrijf werkt aan het verbeteren van zijn waarde door gebruik te maken van zijn rijkelijk gevulde aanbod van content, waaronder oude IP's zoals de twee aangekondigde games."

Capcom hield eerder dit jaar al een enquête onder fans om er achter te komen hoeveel interesse er in oude franchises was. Daarin werden ook gamefranchises als Mega Man, Dino Crisis en Devil May Cry genoemd.

Het lijkt er dus op dat het bedrijf meer wil doen met diverse bestaande franchises die al geruime tijd geen nieuw deel hebben gehad. Op The Game Awards afgelopen week werd dit meer dan ooit duidelijk. Zo werd Onimusha: Way of the Sword aangekondigd, een nieuwe game in de langlopende actiefranchise. Spelers vechten in deze game in de historische Japanse hoofdstad Kyoto tegen monsterlijke wezens afkomstig uit de onderwereld. Onimusha: Way of the Sword verschijnt in 2026 op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.

Ook werd een vervolg op cultgame Okami aangekondigd. Details over het vervolg zijn er nog niet, en de eerste trailer geeft ook nog weinig prijs. Ook niet bekend is wanneer en op welke platforms het spel verschijnt. De trailer doet in ieder geval wel vermoeden dat de verfachtige stijl van het origineel ter inspiratie staat voor dit vervolg. De eerste Okami werd ontwikkeld door het Japanse Clover Studio, en bedenker Hideki Kamiya heeft een nieuwe ontwikkelaar Clovers Studio opgericht om het spel te ontwikkelen.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!