Dutch Game Awards worden dit jaar in Breda gehouden
Gamer.nl
Nieuws

Dutch Game Awards worden dit jaar in Breda gehouden

Op 3 december in het Chassé Theater

De Dutch Game Awards-uitreiking vindt dit jaar op 3 december in het Chassé Theater te Breda plaats.

Het is voor het eerst dat de awardshow op die locatie wordt gehouden. Vorig jaar was de uitreiking bijvoorbeeld in Beeld & Geluid te Hilversum. De show wordt zoals gewoonlijk georganiseerd door de Dutch Games Association.

Vanaf volgende maand kunnen Nederlandse ontwikkelaars hun games opgeven via www.dutchgameawards.nl. De game moet wel tussen 1 juli 2024 en 31 augustus 2025 uitgekomen zijn of uitkomen. Inschrijven kan tot 1 september. Ook kunnen er bedrijven of personen worden genomineerd, onder andere voor de Lifetime Achievement-award en award voor beste ontwikkelstudio.

“We zijn erg enthousiast over de samenwerking met Game Week en de gemeente Breda om de Dutch Game Awards de komende jaren een nieuw thuis te geven. Het prachtige Chassé Theater is de uitgelezen plek om een mooie award show neer te zetten en biedt een mooi podium om de beste games van Nederlandse bodem te presenteren", aldus Martine Spaans, de general manager van de Dutch Games Association.

Afgelopen jaar was News Tower van Sparrow Night de grote winnaar van de Dutch Game Awards. Het spel won awards voor beste game, beste gamedesign, beste audio en beste debuutgame. Bomb Rush Cyberpunk van Team Reptile won de award voor beste art in een game, terwijl The Score van The Smartphone Orchestra de award voor beste innovatie in de wacht sleepte. The 7th Guest VR van Vertigo Games won de award voor beste technologie, Jungle the Bungle van Hulan de award voor beste 'applied game' en King of the Bridge van Hogeschool voor de Kunsten Utrecht-student Finn Schuuring de award voor beste studentengame.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch-systeemupdate voert ook veranderingen aan avatarillustraties door
Gamer.nl
Nieuws

Switch-systeemupdate voert ook veranderingen aan avatarillustraties door

Kleine wijzigingen aan Mario-, Donkey Kong- en Pikmin-avatars

De systeemupdate voor de Nintendo Switch die eerder vandaag is uitgekomen geeft ook een nieuw design aan diverse avatars waar spelers uit kunnen kiezen.

Switch-eigenaren kunnen uit diverse illustraties gebaseerd op Nintendo-personages kiezen voor hun profielavatar. Het blijkt nu dat met de recente systeemupdate zeventien van die illustraties van een update zijn voorzien. Het gaat voornamelijk om illustraties gebaseerd op de Mario- en Pikmin-franchises.

Hieronder zijn de verschillen te zien. Daarbij is duidelijk dat de designs voor de Pikmin-avatars nu gebaseerd zijn op Pikmin 4 in plaats van Pikmin 3, en dat Donkey Kong er ook meer uitziet als zijn huidige evenbeeld in Mario Kart World. Diverse items uit de Mario-games ogen nagenoeg gelijk, met hele minimale verschillen.

Eerder vandaag viel er al te lezen over de nieuwe Switch-systeemupdate. De update voegt onder andere GameShare toe, waardoor mensen draadloos hun games met nabije Switch-eigenaren kunnen delen om bepaalde spellen samen te spelen. Het is nu ook mogelijk om meerdere savedata tegelijk te transferen. De icoontjes van de eShop en de Switch News-app op het thuisscherm zijn veranderd, en systeemsettings kunnen via het systeemmenu van de Switch naar de Switch 2 (die op 5 juni uitkomt) gekopieerd worden. Daarbij kan er ook een systeemtransfer naar een server van Nintendo worden gedaan, zodat de huidige Switch al verkocht kan worden voordat de Switch 2 wordt aangeschaft.

Ook is het Virtual Game Card-systeem toegevoegd. Daarmee kunnen spelers er voor kiezen om digitaal aangeschafte games in deze virtuele gamecartridges te veranderen, waardoor men deze games weer 'uit' het systeem kan halen om het 'in' een ander Switch systeem te stoppen. Ook kunnen Virtual Game Cards - oftewel digitale spellen - uitgeleend worden aan mensen uit een Nintendo Account-familiegroep.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld
Gamer.nl
Nieuws

De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld

Sega heeft een video uitgebracht waarin de geschiedenis van de Sonic-kartracers in beeld wordt gebracht. Daarnaast worden er nieuwe beelden van het aankomende Sonic Racing Crossworlds getoond.

In 'The History of Sonic Racing' geeft YouTuber Sam's Procrastination Station namens Sega een geschiedenislesje in de diverse Sonic-racegames, met onder andere Sonic R en Sonic Riders. Verderop in de video staat gameplay van het aankomende Sonic Racing Crossworlds centraal, en zijn er diverse tracks te zien, waaronder parcoursen gebaseerd op Windmill Isle en Cool Edge (uit Sonic Unleashed), White Cave (uit Sonic Riders) en Starlight Carnival (uit Sonic Colors).

Sonic Racing Crossworlds werd afgelopen december tijdens The Game Awards aangekondigd. In de game kunnen spelers met hun karts en hooverboards tijdens het racen in verschillende dimensies verzeild raken via zogeheten Travel Rings.

Sonic Racing Crossworlds komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch, Steam en Epic Games Store. Een releasedatum is nog niet bekend.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!