Embracer verkoopt naar verluidt Saber Interactive en Gearbox
PU.nl
Nieuws

Embracer verkoopt naar verluidt Saber Interactive en Gearbox

Saber zou blijven werken aan de Star Wars: Knights of the Old Republic-remake

Embracer Group zou zowel Saber Interactive als Gearbox verkopen.

Bloomberg laat weten dat Saber Interactive voor tot wel 500 miljoen dollar verkocht wordt aan een groep privéinvesteerders. Saber Interactive bestaat uit zo'n 3500 werknemers wereldwijd en werkt op dit moment samen met Lucasfilm en Sony Interactive aan de remake van Star Wars: Knights of the Old Republic. Hoewel de game in 2021 werd aangekondigd en sindsdien niet is getoond, zou de ontwikkeling na de verkoop doorgaan.

Saber is daarnaast eigenaar van studio's als 3D Realms, 4A Games en Tripwire Interactive. Ook kondigde het bedrijf eind vorig jaar Jurassic Park: Survival aan.

Daarnaast claimt Kotaku te hebben vernomen dat Gearbox - bovenal bekend van de Borderlands-games - bijna verkocht is. CEO Randy Pitchford zou eerder deze week een vergadering met werknemers hebben gehouden waarin hij vertelde dat een besluit was genomen en dat er deze maand meer details volgen.

Pitchford zou al maanden hebben gemeld dat er drie mogelijkheden waren: bij Embracer blijven, onafhankelijk worden of aan een ander bedrijf verkocht worden. Volgens berichten gaat het dus om die laatste optie, al is dat nog niet officieel bevestigd. Verrassend is het echter niet, want er gaan al langer geruchten dat Gearbox verkocht zou worden.

Afgelopen juni kondigde Embracer al aan de boel om te gooien nadat een grote investering van een onbekend bedrijf - naar verluidt Savvy Games Group - niet doorging. Wat volgde waren meerdere berichten van ontslagen werknemers bij de vele studio's die het bedrijf rijk is, waarondeer GearboxCrystal Dynamics en Eidos Montreal, en zelfs de sluiting van enkele studio's zoals Saints Row-ontwikkelaar Volition en Timesplitters-ontwikkelaar Free Radical Design. Embracer liet begin dit jaar weten dat de herstructurering van het bedrijf nog niet klaar was.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!