Nominaties Dutch Game Awards 2024 bekend
PU.nl
Nieuws

Nominaties Dutch Game Awards 2024 bekend

Met o.a. Bomb Rush Cyberfunk en News Tower

De nominaties van de 2024-editie van de Dutch Game Awards zijn onthuld.

De afgelopen weken heeft een jury bestaande uit veertien experts uit de games die in Nederland zijn ontwikkeld een selectie gemaakt in verschillende categorieën. De nominaties zijn hieronder te bekijken, behalve die van 'Best Studio', 'Inclusion Award', 'Career/Lifetime Achievement Award' en 'Awesome Achievement'. De winnaars van die awards worden tijdens de awardshow bekendgemaakt.

Best Game:
Bomb Rush Cyberfunk - Team Reptile
Tiny Terry's Turbo Trip - snekflat
News Tower - Sparrow Night

Best Art:
Bomb Rush Cyberfunk - Team Reptile
Station to Station - Galaxy Grove
Tiny Terry’s Turbo Trip - snekflat

Best Audio (gesponsord door Audiokinetic):
Bomb Rush Cyberfunk - Team Reptile
Station to Station - Galaxy Grove
News Tower - Sparrow Night

Best Innovation:
The Score - The Smartphone Orchestra (geproduceerd door WildVreemd)
The 7th Guest VR - Vertigo Games
New Heights: Realistic Climbing and Bouldering - Wikkl Works

Best Technology:
The 7th Guest VR - Vertigo Games
Ghost of Tsushima: Directors Cut (pc) - Nixxes
Bulwark: Falconeer Chronicles - Tomas Sala

Best Game Design:
Tiny Terry's Turbo Trip - snekflat
News Tower - Sparrow Night
King of the Bridge - Finn Schuuring, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht

Best Applied Game (gesponsord door City of Rotterdam):
Jungle the Bungle - Hulan
Stable Success - Mediaheads B.V.
The Gate - Studio Rightside

Best Student Game (gesponsord door GameForce):
King of the Bridge - Finn Schuuring, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht
Sounds of Shadows - Silent Labs, Breda University of Applied Sciences
Pizzapocalypse - Funny Rock Image, Breda University of Applied Sciences

Best Debut Game:
News Tower - Sparrow Night
Data Garden - Shaman Garage
Surmount - Jasper Oprel & Indiana-Jonas

De nominaties zijn ook op de officiële website te bekijken. De uitreiking van de Dutch Game Awards vindt op 3 oktober tijdens de Dutch Media Week plaats in Beeld & Geluid en wordt georganiseerd door de Dutch Game Association (DGA).

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!