Staking onder acteurs in game-industrie duurt voort
Gamer.nl
Nieuws

Staking onder acteurs in game-industrie duurt voort

De vakbond en gamebedrijven komen er niet uit op het gebied van AI-gebruik

De staking onder acteurs in de Amerikaanse game-industrie wordt doorgezet nadat onderhandelingen tussen acteursvakbond SAG-AFTRA en gamebedrijven nog altijd niet rond zijn.

Afgelopen juli zette SAG-AFTRA, in navolging van de staking onder acteurs en scriptschrijvers uit Hollywood van vorig jaar, ook een staking van acteurs binnen de game-industrie in. De vakbond wilde verbeterde voorwaarden bewerkstelligen voor acteurs, waaronder betere arbeidsvoorwaarden. In de tussentijd wordt er met enige regelmaat om tafel gezeten met uitgevers en ontwikkelaars als Activision, Electronic Arts, Insomniac Games, Take-Two en Warner Bros. Games.

In het bijzonder zijn de vakbond en de gamebedrijven het niet eens over de regelgeving rondom het gebruik van AI om gamepersonages van animaties te voorzien, waarbij normaliter bewegingen van acteurs vast worden gelegd en in games worden gebruikt. Onderhandelingen over deze kwestie hebben vooralsnog niet het gewenste resultaat opgeleverd, zo valt op Variety te lezen, waardoor de stakingen worden voortgezet. Nieuwe onderhandelingen moeten op een later, nog onbekend moment plaatsvinden.

Kort nadat de staking afgelopen afgelopen zomer inging, kwamen er details over de staking naar buiten waaruit bleek dat acteurs aangesloten bij de vakbond gewoon nog werk mogen leveren voor games waarvan de ontwikkeling voor 25 augustus 2023 is begonnen. De staking heeft dus voornamelijk invloed op games waarvan de ontwikkeling daarna is begonnen. De precieze invloed die de staking op gamereleases heeft wordt dus vooral in de toekomst duidelijk.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Project Cars-bedenker komt dit najaar met Project Motor Racing
Gamer.nl
Nieuws

Project Cars-bedenker komt dit najaar met Project Motor Racing

Voor pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S

Aankomend najaar brengt Ian Bell, de bedenker van de Project Cars-franchise, zijn nieuwe racesim Project Motor Racing uit.

Bell ontwikkelt de game met zijn nieuwe studio Straight4 Studios. De vorige studio van Bell, dat verantwoordelijk was voor Project Cars, werd gekocht door Codemasters, dat inmiddels weer onderdeel uitmaakt van Electronic Arts en gebukt gaat onder ontslagrondes.

Project Motor Racing lijkt in alles een spirituele opvolger van de Project Cars-games te worden. De game moet meer dan zeventig wagens en 27 circuits bevatten en een pure focus op racen hebben. Een opvallend detail is dat de game draait op Giants Engine 10, waar ook Farming Simulator op draait. Verder belooft Bell de meest realistische besturing van racewagens ooit.

Project Motor Racing moet ergens aankomend najaar op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S verschijnen. Het spel komt meteen volledig uit en krijgt dus geen early access-release. Ook zal de game geschikt worden voor vr-gebruik op pc.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gears of War: Reloaded deze zomer naar Xbox, pc en PlayStation
Gamer.nl
Nieuws

Gears of War: Reloaded deze zomer naar Xbox, pc en PlayStation

Microsoft heeft een remaster van de eerste Gears of War aangekondigd. De game, die de ondertitel Reloaded draagt, verschijnt op 26 augustus op meerdere platforms, waaronder de PlayStation 5.

Dat deelt Microsoft in een blogpost op Xbox Wire. Gears of War: Reloaded is een opgepoetste versie van de eerste Gears of War die in 2006 uitkwam op de Xbox 360. Het betreft dus geen remaster van de volledige oorspronkelijke trilogie, waar eerder geruchten over gingen. De vernieuwde versie ondersteunt een resolutie van 4K en heeft ondersteuning voor 120 frames per seconde in de multiplayer. De verhalende modus draait in zestig frames per seconde. Ook zijn de schaduwen en reflecties verbeterd.

De game komt op 26 augustus uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc. Het is de eerste keer dat een Gears of War-game speelbaar wordt op een PlayStation-console. Daarbij ondersteunt het spel cross-play en cross-progression tussen alle platforms. De remaster gaat veertig dollar kosten. De prijs in euro's is nog niet bekend, maar zal ongeveer op hetzelfde neerkomen. The Coalition, Sumo Interactive en Disbelief zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling.

Het is niet voor het eerst dat de eerste Gears of War een remaster krijgt. In 2015 verscheen Gears of War: Ultimate Edition op Xbox One en pc. Eigenaren van deze versie - die hem vóór de aankondiging van Reloaded digitaal hebben aangeschaft - krijgen een gratis upgrade naar Gears of War: Reloaded. Uiteraard is de game ook op dag één te spelen via PC Game Pass en Xbox Game Pass Ultimate.

Reloaded bevat alle content die Ultimate Edition bevat, waaronder een bonushoofdstuk voor de singleplayer en alle multiplayermaps en -modi. Het verhaal is in co-op te spelen. Dat kan zowel online als in splitscreen.

Om de game te spelen, is inloggen met een Microsoft-account niet vereist. Alleen als spelers gebruik willen maken van cross-progression en alle mogelijkheden van cross-play is het wel nodig. Alleen met een Microsoft-account is het mogelijk om spelers op andere platforms uit te nodigen en je progressie over te dragen naar een ander platform.

Bekijk hieronder enkele screenshots van Gears of War: Reloaded:

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!