Take-Two heeft Private Division-label verkocht
Gamer.nl
Nieuws

Take-Two heeft Private Division-label verkocht

Eerder dit jaar gingen er al geruchten over ontslagen bij het label

Take-Two Interactive heeft het uitgeverslabel Private Division verkocht.

Dat liet het bedrijf weten bij het bekendmaken van zijn kwartaalcijfers. Er werd echter niet gemeld aan welk bedrijf het label is verkocht of hoeveel geld daarvoor is gevraagd.

"We hebben recentelijk de strategische beslissing gemaakt om ons Private Division-label te verkopen zodat we ons kunnen richten op het laten groeien van onze kernzaken op de lange termijn", aldus Strauss Zelnick aan Variety. "Als onderdeel van deze transactie heeft de koper alle bestaande en nog uit te komen releases van Private Division gekocht." Wel blijft Take-Two het in april via Early Access uitgekomen No Rest for the Wicked van Moon Studios ondersteunen.

Private Division werd in 2017 opgericht door Take-Two en was bedoeld voor het uitgeven van games gemaakt door onafhankelijke ontwikkelaars. Studio's als Roll7 (OlliOlli World) en Intercept Games (Kerbal Space Program 2) maken er onderdeel van uit, en ook games als The Outer Worlds en Rollerdrome zijn uitgebracht via het label. Ook het aankomende Tales of the Shire zou worden uitgegeven via het label.

Afelopen voorjaar gingen er al geruchten dat het grootste gedeelte van de werknemers van Private Division zouden zijn ontslagen. Eerder kwamen er ook berichten naar buiten dat Intercept Games en Roll 7 werden gesloten. Take-Two claimde kort daarna dat dit niet het geval is, maar kort daarna volgde een bericht van een werknemer van Intercept waarin werd gemeld dat iedereen in juni werd ontslagen. Het is niet bekend hoeveel van deze studio's nog intact is nu Private Division is overgenomen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!