Update: Take-Two neemt Gearbox over van Embracer Group, ontslagen in Nederland
PU.nl
Nieuws

Update: Take-Two neemt Gearbox over van Embracer Group, ontslagen in Nederland

Een nieuwe Borderlands-game is sowieso in ontwikkeling

Take-Two Interactive neemt The Gearbox Entertainment Company voor 460 miljoen dollar over van Embracer Group.

Update: bronnen melden aan Gamer.nl dat er ondanks de overname van Take-Two Interactive ontslagen gevallen zijn bij het Nederlandse uitgeverskantoor te Amsterdam. Het is nog onduidelijk om hoeveel medewerkers het gaat, maar in ieder geval een 'flink gedeelte' van het team zou zijn ontslagen. Journalist- en Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop heeft het in zijn nieuwsbrief over 33 procent van alle werknemers.

Oorspronkelijk bericht: Dat hebben de bedrijven aangekondigd. Gearbox zal komen te vallen onder 2K Games, een uitgeverslabel van Take-Two. Oprichter en CEO Randy Pitchford blijft het bedrijf leiden. Take-Two was al de uitgever van de Borderlands-serie, een van de bekendste franchises van Gearbox.

The Gearbox Entertainment Company blijft na de overname Gearbox Software, Gearbox Montreal en Gearbox Studio Quebec behouden. Ook blijft het de eigenaar van de volgende franchises: Borderlands, Tiny Tina's Wonderlands, Homeworld, Risk of Rain, Brothers in Arms en Duke Nukem.

Embracer behoudt Gearbox Publishing San Francisco, dat hernoemd gaat worden. Embracer blijft Hyper Light Breaker, de Remnant-franchise en "andere onaangekondigde games" uitgeven. De uitgever blijft Cryptic Studios en daarmee Neverwinter Online en Star Trek Online bezitten. Ook de studio's Lost Boys Interactive en Captured Dimensions blijven van Embracer.

Gearbox heeft volgens het persbericht op dit moment zes "interactieve entertainmentprojecten" in ontwikkeling, waarvan vijf vervolgen op eerdere games zijn. Daar zitten sowieso een nieuwe Borderlands- en Homeworld-game bij. Tot slot is er een compleet nieuwe IP in ontwikkeling.

Naar verwachting zal de overname gedurende het eerste kwartaal van Take-Two's fiscale jaar 2025, dat eindigt op 30 juni, afgerond zijn. Er gingen al geruime tijd geruchten dat Embracer Gearbox ging verkopen en die blijken nu dus te kloppen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!