Ubisoft zou met Microsoft en EA praten over verkoop van IP's
PU.nl
Nieuws

Ubisoft zou met Microsoft en EA praten over verkoop van IP's

Een aandeelhouder claimt dat de uitgever niet afdoende naar buiten communiceert

Een aandeelhouder van Ubisoft claimt dat Ubisoft gesprekken houdt met bedrijven als Electronic Arts en Microsoft over mogelijke verkoop van Ubisoft-franchises.

Afgelopen najaar bleek al dat de aandeelhouders van Ubisoft diverse opties, waaronder verkoop, overwegen nadat de waarde van aandelen van het bedrijf daalde door het uitstel van Assassin's Creed Shadows en de tegenvallende verkoop van Star Wars Outlaws. Begin dit jaar liet CEO Yves Guillemot weten adviseurs aan te stellen om alle opties te verkennen.

Kort daarna kwam via Bloomberg naar buiten dat de grootste aandeelhouders van Ubisoft - de Guillemot-familie en Tencent - gesprekken zouden houden over de mogelijkheid om een nieuw privébedrijf op te richten in verband met de dalende waarde van het huidige bedrijf. Een aantal van de belangrijkste franchises van Ubisoft zouden worden overgezet naar dit bedrijf en vervolgens gelicenseerd worden aan het bestaande Ubisoft, en andere IP's zouden mogelijk worden verkocht.

Aandeelhouder en CEO van AJ Investments Juraj Krúpa claimt nu aan IGN dat Ubisoft gesprekken voert met Microsoft, EA en andere bedrijven die interesse hebben in de overname van IP's van Ubisoft. Dit zou Ubisoft echter niet richting aandeelhouders hebben gecommuniceerd. Krúpa probeert dan ook een protest te organiseren buiten Ubisofts hoofdkwartier in Parijs.

Krúpa meldt daarbij dat Ubisoft "verschrikkelijk gemismanaged wordt door het huidige management". Hij eist "een helder stappenplan voor herstel", en dat leidinggevenden "de dalende waarde voor aandeelhouders, een gebrekkige operationele executie en het falen van het effectief aanpassen aan marktrends" aankaarten.

Naast dat Ubisoft niet open kaart zou spelen over gesprekken met andere bedrijven over het verkopen van IP's, zou het bedrijf ook "informatie achter hebben gehouden" over een samenwerking met het uit Saoedi-Arabië afkomstige Savvy Group voor een nog onaangekondigde uitbreiding op Assassin's Creed Mirage.

Ubisoft meldt in een statement aan IGN dat het eerder al heeft aangegeven "diverse transformationele strategische en kapitalistische opties" te onderzoeken. "Het bestuur heeft een ad hoc onafhankelijke commissie opgericht om dit formele en competitieve proces te overzien en zo de meeste waarde uit Ubisofts bezitten en franchises te verkrijgen voor alle aandeelhouders. Ubisoft stelt de markt met het oog op toepasbare regulaties op de hoogte als er een transactie plaatsvindt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!