Activision Blizzard-werknemers richten commissie tegen discriminatie op
Gamer.nl
Nieuws

Activision Blizzard-werknemers richten commissie tegen discriminatie op

Twaalf huidige en voormalige werknemers van Activision Blizzard hebben een commissie tegen discriminatie opgericht.

De commissie heeft gisteren volgens The Washington Post een lijst met eisen overhandigd aan topmensen binnen het bedrijf, waaronder CEO Bobby Kotick, chef diversiteit Kristen Hines en chef personeelszaken Julie Hodges. Het zou gaan om een lijst van vier pagina's waarin onder andere geëist wordt dat alle werknemers kunnen spreken met een coördinator die is aangenomen om gelijke kansen op de werkvloer te creëren. 

Verder worden er privéruimtes waarin borstvoeding gegeven kan worden geëist. In het verleden zou er namelijk moedermelk zijn gestolen uit koelkasten van het bedrijf. Ook eist men dat gesprekken met de afdeling voor personeelszaken voortaan worden gedocumenteerd en moeten er voortaan onafhankelijke onderzoeken worden gepleegd wanneer er geclaimd wordt dat er sprake is van discriminatie op de werkvloer. Tot slot worden er twee weken extra zwangerschapsverlof geëist, alsmede meer ondersteuning voor transgender werknemers.

Een van de leden van de commissie is Emily Knief, senior graphics designer bij Blizzard. "Door deel uit te maken van de commissie hoop ik dat de huidige ambitie (binnen het bedrijf) niet wegebt tot er betekenisvolle, langdurige verandering plaatsvindt. Het doel is om op werk over niets anders dan mijn werk na te hoeven denken."

Activision Blizzard-woordvoerder Jessica Taylor meldt als reactie op de opgerichte commissie aan The Washington Post dat het bedrijf op prijs stelt dat werknemers mee willen helpen aan "het bouwen van een beter Activision Blizzard en de progressie die we al hebben geboekt willen doorzetten".

Activision Blizzard ligt sinds vorig jaar onder een vergrootglas vanwege aantijgingen rondom seksuele intimidatie en discriminatie op de werkvloer. Het bedrijf is daarnaast aangeklaagd voor de staat Californië. Sindsdien zijn diverse topmensen binnen de uitgever ontslagen en is Kristen Hines als chef diversiteit, gelijkheid en inclusiviteit aangenomen.

Diverse werknemers van Activision Blizzard hebben echter niet het gevoel dat er genoeg is veranderd binnen het bedrijf. AQ-tester Fabby Garza: "Ze hebben de meest minimale verbeteringen doorgevoerd en daar hebben we voor ons gevoel al erg hard ons best voor moeten doen. Het gaat om acties zoals aannemers die fulltime in dienst worden genomen en kleine loonsverhogingen. Het voelt niet als genoeg. Als ze zichzelf als inclusief bedrijf willen laten voorkomen waar men werknemers in bescherming neemt, moeten ze elke eis op deze lijst accepteren."

Begin dit jaar sprak Microsoft de intentie uit de uitgever van games als Call of Duty, Diablo en World of Warcraft over te nemen voor een recordbedrag van 68,7 miljard dollar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Early access-release van Titan Quest 2 uitgesteld naar de zomer
Gamer.nl
Nieuws

Early access-release van Titan Quest 2 uitgesteld naar de zomer

Had eigenlijk afgelopen winter moeten verschijnen

De early access-versie van Titan Quest 2 op pc komt pas in de loop van aankomende zomer uit.

De early access-versie zou eigenlijk afgelopen winter verschijnen, maar dat is dus niet gebeurd. Volgens uitgever THQ Nordic en ontwikkelaar Grimlore Games is het besluit een reactie op de huidige drukte in het actie-rpg-genre.

Nu zal de game ergens deze zomer op Steam uitkomen, al is er nog geen precieze datum bekend. Na de early access-release volgt op een onbekend moment de volledige release op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Titan Quest 2 wordt net als het origineel een top-down actie-rpg met een setting die draait om Griekse mythologie. Spelers nemen het wederom op tegen legendarische monsters en kunnen dat zowel in singleplayer, coöperatieve multiplayer en PvP online multiplayermodi doen. De game moet een flexibel systeem voor het maken van personages bieden, waarbij spelers twee 'masteries' combineren om tot een klasse uit te komen. Daarbij moet alle verzamelde loot belangrijk zijn, want zelfs de meest simpele wapens kunnen met upgrades essentieel worden.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
We weten nu wat er met Ultimate Spider-Man 2 is gebeurd
Gamer.nl
Nieuws

We weten nu wat er met Ultimate Spider-Man 2 is gebeurd

Je zou kunnen zeggen dat details de wereld ingeslingerd zijn

Er is een (strip)boekje opengedaan over Ultimate Spider-Man 2, dat na de release van Ultimate Spider-Man in 2005 in ontwikkeling was maar uiteindelijk werd geannuleerd. Zo zijn er stukken concept art en details over het verhaal uitgebracht.

De informatie is onder andere afkomstig van Ian Hosfeld, een artiest die bij ontwikkelaar Treyarch aan de Ultimate Spider-Man-games heeft gewerkt. Hij verstrekte de informatie aan de YouTuber spidey santa, die alles in de onderstaande video op een rijtje zet. 

De YouTuber benoemt dat meer ex-Treyarch-medewerkers hem van beeld en details hebben voorzien, maar dat zij anoniem wensen te blijven. Ook zijn er oude concept-beelden afkomstig van oude fora opgesnord, waarvan Hosfeld de authenticiteit heeft bevestigd.

Watch on YouTube

Zo onthult Hosfeld dat de plot van het spel de Death of a Goblin-verhaallijn uit de Ultimate Spider-Man-stripboeken - waar de games op gebaseerd zijn - het raamwerk voor de nieuwe game vormde. 

De video vertelt ons dat de klassieke Spider-Man-schurk Green Goblin een grote rol moest spelen, en net als Venom in het eerste deel speelbaar zou worden. Het doel was om zijn zoon Harry Osborn uit de gevangenis te breken, waarvoor Goblin de hulp in zou schakelen van andere superschurken als Kraven the Hunter.

Venom zou niet terugkeren, maar Wolverine moest de klauwen wel weer kort laten schijnen na een kleine rol in de eerste game. Voor andere bekende Marvel-personages als Daredevil, Nick Fury, Doctor Doom en Shadowcat - ook bekend als Kitty Pride - waren er ook plannen. Shadowcat zou bijvoorbeeld een potentiële romantische partner voor Spider-Man zijn. 

De wereld zou ook wat aanpassingen hebben gekregen na Ultimate Spider-Man uit 2005. Zo zou er een groter gedeelte van de wijk Queens te ontdekken zijn, en zou Brooklyn toegevoegd zijn aan de wereld. Ook werd er gewerkt aan sneeuw-effecten. Die stonden al op de planning voor het eerste deel op de PlayStation 2, Xbox 360 en Nintendo GameCube, maar vanwege de naderende releasedatum werd de sneeuw bewaard voor het vervolg.

De ontwikkelaars waar spidey santa mee sprak kwamen over het algemeen neer op twee redenen voor het annuleren van Ultimate Spider-Man 2. Zo werden tegenvallende verkoopcijfers van het eerste deel genoemd, en had Activision rond dezelfde tijd ook projecten als Call of Duty en Spider-Man 3 in ontwikkeling. Die kregen voorrang.

Ultimate Spider-Man 2 gaan we hoogstwaarschijnlijk nooit zien, maar het webhoofd is nog vaak genoeg te zien in andere games. Ontwikkelaar Insomniac Games heeft inmiddels al drie Spider-Man-games uitgebracht, en de aanname is dat het bedrijf na de aankomende Wolverine-game aan een nieuw deel gaat werken.

De verwachting is dat het bedrijf dit jaar meer van die laatstgenoemde game gaat tonen. Ondergetekende schreef eerder al over hoe Marvel's Wolverine misschien nog wel beter kan worden dan Insomniac's Spider-Man-games.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!