Activision wil meer klassiekers terugbrengen na succes Crash Bandicoot
Gamer.nl
Nieuws

Activision wil meer klassiekers terugbrengen na succes Crash Bandicoot

Tijdens href="https://seekingalpha.com/article/4283605-activision-blizzard-inc-s-atvi-ceo-bobby-kotick-q2-2019-results-earnings-call-transcript?page=11" rel="noopener noreferrer" target="_blank">een presentatie over de winstcijfers van Activision</a>in het tweede kwartaal van 2019 zegt CEO Robert (Bobby) Kotick meer klassiekers terug te willen brengen na het succes van Crash Bandicoot N. Sane Trilogy.

De CEO geeft aan dat Crash Bandicoot N. Sane Trilogy ruim 10 miljoen exemplaren heeft verkocht sinds de release in de zomer van 2017. Kotick ziet dit als een bevestiging van de populariteit van de franchise en denkt dat er waarschijnlijk nog veel andere games zijn die de fans nogmaals zouden willen ervaren: "Als je kijkt naar onze bibliotheek met IP (Intellectual Property, oftewel bestaande franchises - red.), denken we dat er veel IP in zit die fans opnieuw willen beleven. Wat ik voor nu zou zeggen is houd ons in de gaten voor toekomstige aankondigingen."

Verder dan alleen de remasters denkt hij dat er mogelijkheden liggen bij het innoveren en het bedenken van nieuwe content binnen bestaande IP’s. Recentelijk heeft Activision ook Spyro Reignited Trilogy en Crash Team Racing uitgebracht, die ook zijn gebaseerd op oude franchises.

Activisions grootste game van dit najaar is Call of Duty: Modern Warfare, wat ook een nieuwe versie van een bestaande IP wordt. Bekijk ook onze Gameplay Update over deze aankomende shooter.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!