'Amazon werkt aan eigen gamestreamingdienst'
PU.nl
Nieuws

'Amazon werkt aan eigen gamestreamingdienst'

Amazon heeft momenteel plannen om een eigen gamestreamingdienst te gaan lanceren. Met de nieuwe dienst wil het bedrijf gebruik maken van zijn eigen netwerk om grote games te streamen op mobiele apparaten. De dienst verschijnt mogelijk volgend jaar, zo zegt The Information.

Met het gebruiken van de eigen netwerkomgeving heeft Amazon de potentie om te concurreren met bedrijven als Microsoft en Google. Met de nieuwe dienst kunnen spelers grote games spelen op mobiele apparaten zonder de benodigde hardware. In dit geval wordt de software van de games uitgevoerd op krachtige computers in datacentra en worden de games vervolgens gestreamd naar de mobiele apparaten.

Deze methode van games spelen heeft de potentie om de game-industrie uit te breiden met meer klanten die niet in het bezit zijn van consoles en extra ontwikkelaars die bereid zijn om hun games naar de dienst te brengen. Wanneer er vergeleken wordt met platformen, zoals Netflix en Spotify, kan een nieuwe gamestreamingdienst spelers de mogelijkheid bieden om met een abonnement meerdere AAA-games te spelen. Hiermee kunnen ontwikkelaars en uitgevers voorzien worden van een consistente omzet.

©GMRimport

Indien Amazon volgend jaar een gamestreamingdienst lanceert, bestaat de mogelijkheid dat uitgevers nog terughoudend kunnen zijn over partnerschappen met Amazon. Indien er afspraken worden gemaakt over het brengen van grote games naar de dienst moeten uitgevers namelijk gedeeltelijk hun controle over de distributie van games uit handen geven aan Amazon. Daarnaast kan het benodigd zijn dat ontwikkelaars de game zodanig moeten aanpassen om het geschikt te maken voor gebruik op mobiele apparaten.

Zoals eerder benoemd is Amazon niet het eerste bedrijf dat werkt aan een eigen gamestreamingdienst. Zo gaf Microsoft afgelopen oktober te werken aan een eigen dienst genaamd Project xCloud en kondigde Google in dezelfde maand Project Stream aan waarmee gebruik wordt gemaakt van dezelfde streamingtechnologie. Microsoft heeft tevens recentelijk een patent aangevraagd waarmee lag wordt weggenomen door een game gedeeltelijk te laten renderen op een lokaal apparaat en deels op de servers.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!