Anthem krijgt seizoensupdates in plaats van akten
Gamer.nl
Nieuws

Anthem krijgt seizoensupdates in plaats van akten

Anthem gaat seizoensupdates krijgen in plaats van de nieuwe akten die voorheen genoemd werden. Dit heeft Chad Robertson, hoofd van live-diensten bij BioWare, laten weten via een href="http://blog.bioware.com/2019/09/17/what-is-next-for-anthem/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">blogpost</a>op de BioWare-website.

Met de eerdere genoemde akten zouden nieuwe locaties en features door de tijd heen toegevoegd worden. Deze worden nu vervangen door de seizoensupdates, zo meldt Robertson. Het besluit om het op deze manier te doen is genomen omdat er aantal langetermijnplannen zijn voor Anthem, die vooral problemen aanpakken die spelers gerapporteerd hebben.

Robertson zegt dat ze de opmerkingen van spelers gehoord hebben met betrekking tot de grootste problemen in de game, “Die systemen vergen een uitgebreidere beoordeling en reparatie. Wij hebben een team dat daar nu mee aan de slag is en de eerste resultaten zien er goed uit.”

“Om deze lange langetermijnplannen aan te pakken, stappen we af van de structuur met akten voor updates. In plaats daarvan hebben we extra seizoensupdates gepland voor dit jaar waarvan we denken dat spelers het leuk gaan vinden. Deze evenementen leveren uitdagingen en achtervolgingen op die vergelijkbaar zijn met wat je al gezien hebt en zijn opgebouwd rond een aantal leuke thema's”, aldus Robertson.

Robertsen meldt verder niks over de toekomstige updates, maar belooft spelers dat zij hun best gaan doen om ervoor de zorgen dat iedereen een leuke speelervaring heeft.

Lees hier onze review over Anthem waarin Erik onder andere het volgende zegt, "Het grootste probleem met Anthem is dat het niet lijkt te weten voor wie het bestaat. Of je nou solo speelt, met willekeurige mensen of met een groep hechte vrienden, de game komt nooit helemaal tot zijn recht."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games
Gamer.nl
Nieuws

Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games

De prijsverhoging van hardware gaat vandaag in, van games aankomend najaar

Xbox heeft de prijzen van Xbox-consoles en -accessoires wereldwijd verhoogd. Later dit jaar gaan ook de prijzen van Xbox-games omhoog.

Eerder vandaag lekte de Franse winkelketen Micromania al een prijsverhoging voor alle Xbox Series X en S-modellen, en Microsoft heeft inmiddels aan plekken als Windows Central en Eurogamer bevestigd dat de prijsverhoring doorgaat.

Dat betekent dat de Xbox Series X vanaf nu 599,99 euro kost, de 2TB Galaxy Black-version 699,99 euro en de Series X Digital 549,99 euro. De Series S met 512GB kost 349,99 euro en de Series S met 1TB 399,99 euro.

De standaard draadloze Xbox-controller kost nu 64,99 euro, een gekleurde versie kost 69,99 euro. Speciale edities kosten 79,99 euro, terwijl de Core- en Full-versies van de Xbox Elire Controller Series 2 respectievelijk 149,99 euro en 199,99 euro gaan kosten.

Het is de bedoeling dat rond de feestdagen prijzen van Xbox-games ook omhoog gaan. In de Verenigde Staten kunnen de grootste games 80 dollar gaan kosten - wat zich mogelijk naar 90 euro in Europa vertaalt. Eerder kondigde Nintendo al aan dat de fysieke versie van Switch 2-game Mario Kart World ook 90 euro gaat kosten. Prijzen voor Xbox Game Pass worden op moment van schrijven niet verhoogd.

Eerder vandaag onthulde Microsoft zijn kwartaalcijfers, waaruit bleek dat de gamedivisie van het bedrijf een stijging in omzet heeft waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Wel loopt de omzet gerelateerd aan hardware alsmaar terug. Microsoft lijkt dat ook een steeds grotere focus te hebben op het verkoop van games en services - ook op andere systemen. Dit verklaart mogelijk deels waarom de prijzen van hardware nu omhoog gaan - op deze manier haalt het bedrijf zoveel mogelijk omzet uit de verkoop van zijn consoles.

De huidige gezondheid van de wereldwijde economie speelt mogelijk ook een rol. Microsoft is dan ook niet de enige binnen de game-industrie die zijn prijzen omhoog gooit. Afgelopen april ging de prijs van de PlayStation 5 Digital Edition bijvoorbeeld omhoog.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames
Gamer.nl
Nieuws

Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames

Takahisa Taura heeft zijn eigen ontwikkelstudio opgericht

Takahisa Taura, een van de prominentere ontwikkelaars bij de Japanse studio PlatinumGames, is vertrokken bij het bedrijf.

Er gaan al geruime tijd geruchten dat diverse topmensen binnen PlatinumGames zijn vertrokken bij het bedrijf. Taura was een van de ontwikkelaars waar de geruchten de ronde over deden, aangezien hij alle vermeldingen gerelateerd aan PlatinumGames eind vorig jaar van social media haalde.

In het meest recente nummer van het Japanse gametijdschrift Famitsu (via Genki) heeft Taura nu bevestigd inderdaad te zijn vertrokken bij PlatinumGames, en zijn eigen bedrijf genaamd Eel Game Studio te hebben opgericht. Meer informatie gaf hij vooralsnog niet. Taura is vooral bekend van zijn werk als regisseur van Switch-spel Astral Chain en als de ontwerper van Nier: Automata.

Ondanks de aanhoudende berichten van talent dat PlatinumGames verlaat, liet het bedrijf eerder dit jaar weten positief naar de toekomst te kijken: "We blijven nieuwe uitdagingen aangaan om games te creëren die mensen verrassen en vreugde brengen. We kijken uit naar jullie blijvende ondersteuning van Bayonetta en PlatinumGames!" Als snel voegde het bedrijf daad bij woord toen Ninja Gaiden 4 werd onthuld, dat Platinum samen met Team Ninja ontwikkelt. Onlangs werd ook een vacature van het bedrijf gespot waarin gerefereerd wordt naar een online actiegame.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!