Arc Raiders wordt een PvPvE-extraction shooter
PU.nl
Nieuws

Arc Raiders wordt een PvPvE-extraction shooter

Genre is iets aangepast sinds de onthulling van de game

Arc Raiders van Embark Studios wordt niet meer een PvE-shooter, maar een PvPvE-extraction shooter.

Dat heeft de ontwikkelaar laten weten in een nieuwe blogpost. De game werd vorig jaar al uitgesteld en volgens producent Aleksander Grøndal heeft dat, in combinatie met de komst van een andere shooter van het bedrijf genaamd The Finals, er voor gezorgd dat het genre van de game is aangepast.

Spelers nemen het straks op tegen zowel computergestuurde als menselijke vijanden. Daarbij moet er kostbare loot gepakt worden en moet men die loot van het slagveld zien af te halen. 

Arc Raiders wordt een free-to-play third-person shooter waarin spelers met hun squad de mechanische Arc, die uit de ruimte komen, moeten tegenhouden. De studio wordt gerund door Patrick Söderlund, die voorheen bij Dice aan de Battlefield-reeks werkte. In 2018 vertrok Söderlund na vele jaren in dienst te zijn geweest in richtte hij de onafhankelijke studio in Stockholm op. 

De game moet uitkomen op pc (Steam en Epic Games Store), PlayStation 5 en Xbox Series X en S - een releasedatum is er nog niet. Deze zomer wordt er een gesloten alfatest gehouden - aanmelden kan op Steam.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix werkt aan Clash of Clans-animatieserie
PU.nl
Nieuws

Netflix werkt aan Clash of Clans-animatieserie

Gebaseerd op de mobiele megahit van Supercell

Netflix heeft een animatieserie gebaseerd op het mobiele spel Clash of Clans in de maak.

Dat heeft het streamingbedrijf aangekondigd. Daarbij wordt gemeld dat de serie op dit moment in pre-productie is en dat het zal draaien om een vastberaden barbaar die een groep buitenbeentjes moet aansturen om hun dorp te beschermen.

De showrunner is Fletcher Moules, die de geprezen Clash of Clans-animatievideo's heeft geregisseerd en ook bekend is van Entergalactic. Ron Weiner - die eerder ervaring heeft opgedaan met Arrested Development en Futurama - zal het script schrijven, terwijl ICON Creative Studio verantwoordelijk is voor de animatie.

Clah of Clans is een van de populaire mobiele spellen van Supercell, dat onderdeel uitmaakt van Tencent. Zowel Clash of Clans als Clash Royale verschenen in 2012 op iOS en Android en zijn sindsdien in totaal al meer dan vier miljard keer gedownload.

Netflix zet de laatste jaren dik in op (animatie)series en films gebaseerd op games. Denk aan Arcane, Sonic Prime, The Witcher en Devil May Cry. De releasedatum van de Clash of Clans-serie is nog onbekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ook Diddy Kong krijgt een nieuw uiterlijk op de Switch 2
PU.nl
Nieuws

Ook Diddy Kong krijgt een nieuw uiterlijk op de Switch 2

Gespot op het nieuwskanaal van de Switch

In navolging van Donkey Kong krijgt ook Diddy Kong een nieuw uiterlijk in games op de Nintendo Switch 2.

In de eerder dit jaar online gekomen trailer waarin de Nintendo Switch 2 werd onthuld en tevens een nieuwe Mario Kart werd getoond, was te zien dat Donkey Kong een redesign heeft gekregen. Hij vertoont nu meer gelijkenissen met het personage uit The Super Mario Bros. Movie. Niet alle fans waren over deze verandering te spreken, al heeft de persoon die het uiterlijk van Donkey Kong in de Country-games heeft bedacht zijn goedkeuring gegeven.

Journalist Chris Scullion merkte onlangs op dat Diddy Kong ook een nieuw uiterlijk heeft gekregen. Hoewel het personage vooralsnog niet gespot is in Mario Kart World of Donkey Kong Bananza, werd hij wel in een illustratie op het nieuwskanaal van de Switch getoond. Daarin is te zien dat ook Diddy meer op zijn evenbeeld in de Mario-film lijkt, inclusief tanden en een pet met een knoop erop.

Shigeru Miyamoto, de oorspronkelijke bedenker van Donkey Kong, heeft in een interview met IGN overigens een reden gegeven voor het nieuwe uiterlijk van de apen. "Ik heb nog steeds een actieve rol als het aankomt op het creëren van personages. Als ik terugkijk op Donkey Kong Country, werkten we er samen met Rare aan. Toen we daarna nieuwe versies wilden maken en Donkey Kong wilden evolueren voor Jungle Beat, werkten we samen met het team dat de driedimensionale Mario-games maakt. Dankzij de technologie die we toen tot onze beschikking hadden konden we Donkey Kong expressiever maken."

Over het nieuwe uiterlijk: "We gingen terug naar het ontwerp van Rare en revalueerden: wat kunnen we met het design doen om het expressiever te maken? En toen de film er aan kwam, besloten we werk te maken van een nieuw Donkey Kong-ontwerp voor de nieuwe generatie."

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!