ASTRO Gaming headsets: nu voor iedereen bereikbaar
PU.nl
Nieuws

ASTRO Gaming headsets: nu voor iedereen bereikbaar

De kwaliteit van gaming-headsets is de afgelopen paar jaar met rasse schreden toegenomen. ASTRO Gaming is misschien wel de belangrijkste kartrekker van deze verbetering. Het bedrijf heeft ruim veertien jaar ervaring met het maken van premium gaming-headsets, zowel voor e-sporters als de gewone gamer. Deze headsets zijn zelfs zo goed dat ze tijdelijk verbannen werden door de MLG, omdat ze een oneerlijk voordeel gaven aan de teams die de ASTRO-headsets gebruikte.

ASTRO Gaming werd in 2006 opgericht als spin-off van Astro Studios, een ontwerpbureau dat onder andere verantwoordelijk is voor het ontwerp van de Xbox 360 en HTC Vive. Deze oorsprong van ASTRO Gaming is terug te zien in hun filosofie: bij elk product proberen ze technologie en lifestyle samen te brengen in een strak industrieel ontwerp.

Geschiedenis

Het eerste product van ASTRO Gaming was de legendarische ASTRO A40 Audio System. Het design en de functionaliteit van dit audiosysteem, bestaande uit een headset en een zogenaamde MixAmp, was gericht op het vervullen van de wensen van professionele Halo-spelers. De A40 headset kan in een handomdraai aangepast worden aan verschillende omgevingen en toepassingen en dankzij de MixAmp kunnen spelers makkelijk en snel hun audio-instellingen aanpassen.

©GMRimport

Het A40 Audio System werd aanvankelijk alleen gebruikt door twee van de beste Major League Gaming (MLG) Halo-teams, met wie ASTRO een samenwerking had om een prototype van de MixAmp te testen. De A40 werkte dusdanig goed dat hij tijdelijk werd verbannen door de MLG, omdat het een oneerlijk voordeel gaf tegenover de teams die niet beschikte over het audiosysteem.

Nadat de A40 in de schappen lag, en dus beschikbaar was voor ieder team, werd de ban teruggedraaid en ASTRO aangewezen als de officiële headset-partner van de MLG. Sindsdien is ASTRO een bekend en geliefd merk in de wereld van console e-sports. Zo ook de Call of Duty League, die ASTRO heeft aangewezen als officiële partner voor hun headsets. ASTRO is ook partner van ons eigen Warzone Benelux Battle, het grootste Warzone toernooi van de Benelux.

Tegenwoordig heeft ASTRO een uiteenlopende lijn van gaming-producten, zodat het voor spelers met ieder budget mogelijk is om met een ASTRO-headset te spelen.

ASTRO’s lineup

Neem bijvoorbeeld de ASTRO A10: deze bedrade headset heeft een stalen hoofdband met rubberen coating, zachte stoffen oorkussens en gebruikt stevige maar lichte materialen, zodat je hem urenlang kan dragen zonder problemen. Dankzij de 40mm-drivers en de speciale tuning van ASTRO Audio levert de A10 ongekend detail en helderheid op iedere frequentie, zodat je elke voetstap van de vijand kan horen. Ondanks deze indrukwekkende featureset is de A10 al voor €63,99 verkrijgbaar.

©GMRimport

Met de ASTRO A20 krijg je het gedetailleerde en accurate geluid dat je mag verwachten van een ASTRO-headset, maar dan in een draadloos pakket. Met een accuduur van ruim vijftien uur kan je er gerust vanuit gaan dat de A20 je niet in de steek laat tijdens marathon gaming-sessies. Voor communicatie met je PC, Mac, Xbox One of PlayStation 4 gebruikt de A20 een apart zendstation in de vorm van een klein kastje. Dit kastje gebruikt de storingsvrije en snelle 5Ghz-frequentie, zodat je nagenoeg zonder vertraging kan communiceren met je teamgenoten. Die teamgenoten zullen bovendien waarderen dat de microfoon op de A20 zichzelf dempt als je hem omhoog klapt, waardoor je altijd controle hebt over wat er te horen is.

©GMRimport

Ook de ASTRO A50 zit inmiddels op zijn vierde generatie. Deze headset brengt alle technologieën en ervaring van ASTRO samen in een product die van alle gemakken is voorzien. De A50 bestaat uit twee delen: een headset en een basisstation, die de communicatie met je apparaat regelt en dienst doet als oplader voor je A50. Dit basisstation beschikt over een ingebouwde MixAmp en USB-geluidskaart, waardoor je geen optische geluidskabel hoeft te gebruiken om hem aan te sluiten.

De accu in de headset zelf is goed voor vijftien uur aan continu gebruik. Opladen daarna is een fluitje van een cent: als je hem in het basisstation zet laadt hij automatisch op, zodat je niet hoeft te rommelen met een USB-kabel. Met de A50 krijg je ook de tweede versie van de ASTRO Audio tuning die samen met de 40mm-drivers fantastisch geluid levert.

©GMRimport

Overigens maakt ASTRO niet alleen headsets: ook voor een professionele controller kun je bij hen terecht. De C40 TR is een controller voor PlayStation 4 en pc die zowel bedraad als draadloos werkt. Elke knop op de C40 kan geremapped worden naar wens en de vier schouderknoppen kunnen gewisseld worden tussen een drukfunctie, zoals de standaard L1/R1-toets van de DualShock 4, of een schuiffunctie, zoals de L2/R2-knop. De richtingsknop en de twee pookjes kunnen bovendien van plaats gewisseld worden, zodat je kunt kiezen of je ze liever naast elkaar hebt, zoals op de DualShock 4, of boven elkaar, zoals op de Xbox-controller.

ASTRO Gaming is partner van het Warzone Benelux Battle. Meld je hier aan om deel te nemen aan het grootste Warzone toernooi van de Benelux!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!