BenQ introduceert eerste oled-gamingmonitor: Mobiuz EX480UZ
PU.nl
Nieuws

BenQ introduceert eerste oled-gamingmonitor: Mobiuz EX480UZ

Na de eerste oled-modellen van concurrenten maakt nu ook BenQ een eigen oled-gamingmonitor: de Mobiuz EX480UZ.

De Mobiuz EX480UZ is een 48 inch groot oled-paneel, met een 4k-resolutie op 120 hertz. In combinatie met twee hdmi 2.1-poorten moet de omvangrijke monitor een mooi maatje vormen voor onder meer de PlayStation 5 en Xbox Series-consoles. De ingebouwde treVolo-speakers en inbegrepen afstandsbediening — vaste verschijningen voor Mobiuz — moeten dat verder onderstrepen.

Net als de andere Mobiuz-modellen blijft ook de EX480UZ vasthouden aan minimaal HDR10-kleurendiepte — in dit geval bijgestaan door BenQ's 'True Black' hdr-technologie, met minimaal 400 nits piekhelderheid. Met een native contrastratio van 135.000:1 oogt het scherm harder dan menig gamingmonitor. 

Ondertussen kan met het oled-paneel ook de schermresponsiviteit weer verhoogd worden. Voor de grote Mobiuz EX480UZ belooft BenQ een GtG-schermrespons van slechts 0,1 milliseconde.

Als eerste en zeker niet de kleinste oled-gamingmonitor komt de Mobiuz EX480UZ wel met een voor BenQ wel erg hoog gegrepen adviesprijs à 1.999 euro. De monitor moet, net als diens twee gelijktijdig onthulde Mobiuz-broertjes, nog ergens tussen nu en oktober lanceren.

©GMRimport

Tevens nieuw in het Mobiuz-aanbod zijn de EX270QM en EX270M. Beide monitoren zijn 27 inch grote ips-modellen op 240 hertz, met in ieder geval HDR10-kleurbereik en een responstijd van hoogstens 1 milliseconde (GtG). Het verschil zit 'm vooral in de resolutie, alsmede de hdr-prestaties.

De Mobiuz EX270QM is met een adviesprijs van 799 euro het luxere model, met onder meer een 1440p-resolutie en een DisplayHDR 600-certificaat. Juist helderheid en kleurrealisme staan bij snelle QHD-schermen niet vaak hoog in het vaandel, maar voor BenQ en Mobiuz zijn het pijlers. De EX270QM belooft daarnaast 98 procent van het DCI-P3 kleurengamma te dekken.

BenQ's Mobiuz EX270M schaalt dat allemaal ietwat omlaag en biedt een 27 inch instapmodel voor 399 euro. De schermhelderheid zakt terug naar een relatief standaard 400 nits, met 'slechts' 99 procent dekking van het minder rijke sRGB-kleurenspectrum. Ook de 1440p-resolutie maakt hier plaats voor 1080p.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!