BioWare geeft verklaring voor demo-problemen Anthem
PU.nl
Nieuws

BioWare geeft verklaring voor demo-problemen Anthem

De live service-leidinggevende van BioWare, Chad Robertson, heeft een verklaring gegeven voor de moeizame start van de VIP-demo in Anthem dat afgelopen weekend plaatsvond. Dit meldt Robertson via een blogpost op de officiële website van BioWare.

In de blog geeft Robertson toe dat de eerste dag van de VIP-demo moeizaam is verlopen. "We hebben de volledige game en platformen meerdere maanden getest, maar er zijn een paar dingen die wij over het hoofd hebben gezien." Voor het aangeven van de precieze redenen benadrukt Robertson dat het niet lag aan het gebrek aan servercapaciteit.

Robertson geeft aan dat het team gedurende de demo constant het aantal spelers per server stabiliseerde om te voorkomen dat de server overbelast raakte. Daarnaast had BioWare extra ruimte beschikbaar gesteld voor de stabiliteit van de demo.

Volgens Robertson was er tijdens de demo vooral sprake van drie verschillende problemen. Ten eerste worden problematische platformverbindingen genoemd. Dit werd volgens Robertson veroorzaakt door het grote aantal spelers die aan het begin van de demo gelijktijdig wilde spelen. Dit probleem was bij het testen niet voorgekomen volgens Robertson.

Als tweede worden de zogenoemde 'entitlements' genoemd, wat staat voor de privileges van de spelers. Voorbeelden hiervan zijn spelers die toegang krijgen tot de demo of bonussen krijgen voor het vooruitbestellen van de game. Sommige spelers konden de demo niet starten door een combinatie van deze entitlement-elementen. BioWare claimt dit probleem nu grotendeels opgelost te hebben.

Als laatst kwam er regelmatig het probleem voor dat spelers te maken kregen met oneindige laadschermen binnen de demo. Dit gebeurde met name bij het starten van een expeditie wanneer Fort Tarsis werd verlaten. Dit probleem werd al gedetecteerd bij het testen en de ontwikkelaar ging ervan uit dat het al was opgelost.

©GMRimport

Ondanks de problemen leek de Anthem-demo een succes voor BioWare. Zo bereikte de game op Twitch een piek van 300.000 gelijktijdige kijkers evenals een totaal van honderd miljoen minuten aan bekeken content. Robertson biedt namens BioWare in de blog tevens zijn excuses aan voor de problemen die zich hebben voorgedaan gedurende de demo. Ter compensatie belooft BioWare een extra nieuwe vinyl-kostuum voor iedere speler van de VIP-demo wanneer de game lanceert.

Op 1 februari wordt er door BioWare opnieuw een demo van Anthem uitgebracht en is deze gratis toegankelijk voor alle spelers. Deze demo is te spelen tot en met 3 februari.

Anthem verschijnt op 22 februari voor pc, Xbox One en PlayStation 4.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!