BioWare geeft verklaring voor demo-problemen Anthem
Gamer.nl
Nieuws

BioWare geeft verklaring voor demo-problemen Anthem

De live service-leidinggevende van BioWare, Chad Robertson, heeft een verklaring gegeven voor de moeizame start van de VIP-demo in Anthem dat afgelopen weekend plaatsvond. Dit meldt Robertson via een blogpost op de officiële website van BioWare.

In de blog geeft Robertson toe dat de eerste dag van de VIP-demo moeizaam is verlopen. "We hebben de volledige game en platformen meerdere maanden getest, maar er zijn een paar dingen die wij over het hoofd hebben gezien." Voor het aangeven van de precieze redenen benadrukt Robertson dat het niet lag aan het gebrek aan servercapaciteit.

Robertson geeft aan dat het team gedurende de demo constant het aantal spelers per server stabiliseerde om te voorkomen dat de server overbelast raakte. Daarnaast had BioWare extra ruimte beschikbaar gesteld voor de stabiliteit van de demo.

Volgens Robertson was er tijdens de demo vooral sprake van drie verschillende problemen. Ten eerste worden problematische platformverbindingen genoemd. Dit werd volgens Robertson veroorzaakt door het grote aantal spelers die aan het begin van de demo gelijktijdig wilde spelen. Dit probleem was bij het testen niet voorgekomen volgens Robertson.

Als tweede worden de zogenoemde 'entitlements' genoemd, wat staat voor de privileges van de spelers. Voorbeelden hiervan zijn spelers die toegang krijgen tot de demo of bonussen krijgen voor het vooruitbestellen van de game. Sommige spelers konden de demo niet starten door een combinatie van deze entitlement-elementen. BioWare claimt dit probleem nu grotendeels opgelost te hebben.

Als laatst kwam er regelmatig het probleem voor dat spelers te maken kregen met oneindige laadschermen binnen de demo. Dit gebeurde met name bij het starten van een expeditie wanneer Fort Tarsis werd verlaten. Dit probleem werd al gedetecteerd bij het testen en de ontwikkelaar ging ervan uit dat het al was opgelost.

©GMRimport

Ondanks de problemen leek de Anthem-demo een succes voor BioWare. Zo bereikte de game op Twitch een piek van 300.000 gelijktijdige kijkers evenals een totaal van honderd miljoen minuten aan bekeken content. Robertson biedt namens BioWare in de blog tevens zijn excuses aan voor de problemen die zich hebben voorgedaan gedurende de demo. Ter compensatie belooft BioWare een extra nieuwe vinyl-kostuum voor iedere speler van de VIP-demo wanneer de game lanceert.

Op 1 februari wordt er door BioWare opnieuw een demo van Anthem uitgebracht en is deze gratis toegankelijk voor alle spelers. Deze demo is te spelen tot en met 3 februari.

Anthem verschijnt op 22 februari voor pc, Xbox One en PlayStation 4.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games
Gamer.nl
Nieuws

Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games

De prijsverhoging van hardware gaat vandaag in, van games aankomend najaar

Xbox heeft de prijzen van Xbox-consoles en -accessoires wereldwijd verhoogd. Later dit jaar gaan ook de prijzen van Xbox-games omhoog.

Eerder vandaag lekte de Franse winkelketen Micromania al een prijsverhoging voor alle Xbox Series X en S-modellen, en Microsoft heeft inmiddels aan plekken als Windows Central en Eurogamer bevestigd dat de prijsverhoring doorgaat.

Dat betekent dat de Xbox Series X vanaf nu 599,99 euro kost, de 2TB Galaxy Black-version 699,99 euro en de Series X Digital 549,99 euro. De Series S met 512GB kost 349,99 euro en de Series S met 1TB 399,99 euro.

De standaard draadloze Xbox-controller kost nu 64,99 euro, een gekleurde versie kost 69,99 euro. Speciale edities kosten 79,99 euro, terwijl de Core- en Full-versies van de Xbox Elire Controller Series 2 respectievelijk 149,99 euro en 199,99 euro gaan kosten.

Het is de bedoeling dat rond de feestdagen prijzen van Xbox-games ook omhoog gaan. In de Verenigde Staten kunnen de grootste games 80 dollar gaan kosten - wat zich mogelijk naar 90 euro in Europa vertaalt. Eerder kondigde Nintendo al aan dat de fysieke versie van Switch 2-game Mario Kart World ook 90 euro gaat kosten. Prijzen voor Xbox Game Pass worden op moment van schrijven niet verhoogd.

Eerder vandaag onthulde Microsoft zijn kwartaalcijfers, waaruit bleek dat de gamedivisie van het bedrijf een stijging in omzet heeft waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Wel loopt de omzet gerelateerd aan hardware alsmaar terug. Microsoft lijkt dat ook een steeds grotere focus te hebben op het verkoop van games en services - ook op andere systemen. Dit verklaart mogelijk deels waarom de prijzen van hardware nu omhoog gaan - op deze manier haalt het bedrijf zoveel mogelijk omzet uit de verkoop van zijn consoles.

De huidige gezondheid van de wereldwijde economie speelt mogelijk ook een rol. Microsoft is dan ook niet de enige binnen de game-industrie die zijn prijzen omhoog gooit. Afgelopen april ging de prijs van de PlayStation 5 Digital Edition bijvoorbeeld omhoog.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames
Gamer.nl
Nieuws

Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames

Takahisa Taura heeft zijn eigen ontwikkelstudio opgericht

Takahisa Taura, een van de prominentere ontwikkelaars bij de Japanse studio PlatinumGames, is vertrokken bij het bedrijf.

Er gaan al geruime tijd geruchten dat diverse topmensen binnen PlatinumGames zijn vertrokken bij het bedrijf. Taura was een van de ontwikkelaars waar de geruchten de ronde over deden, aangezien hij alle vermeldingen gerelateerd aan PlatinumGames eind vorig jaar van social media haalde.

In het meest recente nummer van het Japanse gametijdschrift Famitsu (via Genki) heeft Taura nu bevestigd inderdaad te zijn vertrokken bij PlatinumGames, en zijn eigen bedrijf genaamd Eel Game Studio te hebben opgericht. Meer informatie gaf hij vooralsnog niet. Taura is vooral bekend van zijn werk als regisseur van Switch-spel Astral Chain en als de ontwerper van Nier: Automata.

Ondanks de aanhoudende berichten van talent dat PlatinumGames verlaat, liet het bedrijf eerder dit jaar weten positief naar de toekomst te kijken: "We blijven nieuwe uitdagingen aangaan om games te creëren die mensen verrassen en vreugde brengen. We kijken uit naar jullie blijvende ondersteuning van Bayonetta en PlatinumGames!" Als snel voegde het bedrijf daad bij woord toen Ninja Gaiden 4 werd onthuld, dat Platinum samen met Team Ninja ontwikkelt. Onlangs werd ook een vacature van het bedrijf gespot waarin gerefereerd wordt naar een online actiegame.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!