Burnout Paradise-servers sluiten in augustus
PU.nl
Nieuws

Burnout Paradise-servers sluiten in augustus

De servers van Burnout Paradise gaan sluiten in augustus. Op pc, PlayStation 3 en Xbox 360 kan straks niet meer online worden gespeeld, waardoor ook een aantal uitdagingen niet meer haalbaar zijn. De servers van de Remastered-versie van vorig jaar blijven nog wel online.

Op de officiële Facebook-pagina van Burnout Paradise is nu aangekondigd dat de servers van het originele spel, dat alweer ruim elf jaar geleden is uitgebracht, gaan sluiten. De servers op pc, PlayStation 3 en Xbox 360 sluiten op 1 augustus. Het sluiten van de servers houdt in dat het spel niet meer online kan worden gespeeld, wat ook betekent dat een aantal uitdagingen straks niet meer kunnen worden voltooid. Wél is het nog mogelijk om alle offline singleplayer-modi en gedownloade uitbreidingen te spelen. De servers van de Remastered-versie van Burnout Paradise worden niet aangetast.

In een mail van ontwikkelaar Criterion Games worden de spelers bedankt voor het ontdekken van de stad, het samen racen en het uitvoeren van indrukwekkende stunts en crashes. In januari verdween de Xbox 360-versie van Burnout Paradise al van de Microsoft Store, waardoor het spel niet meer digitaal aangeschaft kan worden op de console.

In maart vorig jaar werd Burnout Paradise Remastered uitgebracht voor de PlayStation 4 en Xbox One. De verbeterde versie van het spel, dat in augustus 2018 ook lanceerde op pc, bevat alle acht uitbreidingen, de Big Surf Island-update en 4K-ondersteuning.

Deze maand is met Dangerous Driving het spirituele vervolg op Burnout uitgekomen. Ook deze game draait vooral om het maken van spectaculaire crashes met snelle wagens en het creëren van zoveel mogelijk chaos. Lees ook onze review, waarin wordt omschreven waarom Dangerous Driving in alle opzichten - behalve de naam - een waardige nieuwe Burnout-game is.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!