Capcom-producent over korte laadtijden en vr-functionaliteiten PlayStation 5
Gamer.nl
Nieuws

Capcom-producent over korte laadtijden en vr-functionaliteiten PlayStation 5

Jun Takeuchi van Capcom is van mening dat Sony serieus bezig is om de speelervaring van gebruikers te verbeteren. Ook kan Capcom met de PlayStation 5 laten zien hoe technologisch sterk het bedrijf is.

Capcom-regisseur en producent Jun Takeuchi gaf deze week een interview voor het Japanse magazine Famitsu. In het interview, dat is vertaald door nieuwswebsite Twinfinite, werd Takeuchi gevraagd naar zijn impressies en verwachtingen van de volgende generatie PlayStation-console.

Op basis van de tot nu toe bekende informatie over de PlayStation 5, is Takeuchi van mening dat Sony serieus bezig is met het verbeteren van de spelerservaring op de nieuwe console. Vooral de kortere laadtijden die spelers ondervinden door de SSD met een hoge bandbreedte en het efficiënte gebruik van geheugen, gaan hier volgens Takeuchi een groot aandeel in spelen.

Takeuchi, die onder andere aan de franchises van Resident Evil en Devil May Cry heeft gewerkt, zegt dat de verwerkings- en opslagsnelheden van de PlayStation 5 veel potentie bieden om actiegames te verbeteren. Ook creëert de nieuwe console een omgeving waarin Capcom kan laten zien hoe technologisch sterk het bedrijf is. Hierbij geeft Takuchi de virtual reality-functionaliteiten in Resident Evil 7 als voorbeeld, waar hij graag een nog meer realistische ervaring van maakt.

Ook Katsuhiro Harada, producent en regisseur van Bandai Namco, werd door Famitsu gevraagd naar zijn mening over de capaciteiten van de PlayStation 5. Harada ziet vooral de ray-tracing-ondersteuning van de nieuwe console als een welkome verbetering en zegt dat deze technologie ontwikkelaars veel tijd kan besparen tijdens het maken van games. Ook zegt Harada graag gebruik te gaan maken van 3D audio, om een betere speelervaring te creëren voor gebruikers met een visuele beperking.

Lees ook alle Playstation 5-geruchten en feiten op een rij.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt
Gamer.nl
Nieuws

South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt

De game verscheen afgelopen april voor Xbox Series, pc en Game Pass

Meer dan een miljoen mensen hebben de op 8 april uitgekomen Xbox Series- en pc-game South of Midnight gespeeld.

Dat blijkt uit een artikel van Game Rant, waar men met Guillaume Provost, studiohoofd van ontwikkelaar Compulsion Games, heeft gepraat. Provost gaf daarbij aan dat de game inmiddels door meer dan een miljoen mensen is gespeeld.

South of Midnight is een third-person actiegame die zich afspeelt in een moerasachtige wereld met monsterachtige wezens. De graphics vallen daarbij meteen op door de unieke manier waarop het geheel stop-motion-animatie nabootst.

In South of Midnight wordt hoofdpersonage Hazel naar een gotische wereld getransporteerd waarin realiteit en fantasie met elkaar verweven zijn en eeuwenoude wezens uit folklore tevoorschijn komen. Het spel is zoals gezegd ontwikkeld door Compulsion Games, dat We Happy Few ontwikkelde en inmiddels onderdeel uitmaakt van Xbox Games Studios.

South of Midnight is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. De game staat ook op Xbox Game Pass. Het spreekt voor zich dat Game Pass-spelers worden meegerekend met de totale spelersaantallen van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland

Waaronder een aantal remakes en multiplayergames

Ubisoft zou plannen hebben voor negen Assassin's Creed-games de komende jaren.

Insider Gaming plaatste een artikel waarin het enkele details gaf over deze negen games - waarvan sommigen al zijn bevestigd en anderen al geruime tijd het onderwerp van geruchten zijn. Het gaat om twee grootschalige rpg's in de stijl van Shadows en Valhalla, drie remakes, één 'kleinere' ervaring, twee multiplayergames en één mobiel spel. Deze games moeten volgens de planning de komende zes jaar verschijnen.

De eerstvolgende Assassin's Creed-game die uit zou komen, zou Assassin's Creed Jade zijn, de al onthulde mobiele game die zich in China afspeelt. Dit zou worden opgevolgd door een game met de codenaam Invictus, een multiplayergame die geïnspireerd is door Fall Guys en zestien spelers per potje het tegen elkaar laten opnemen. Er zouden al plannen zijn om de game zo'n vijf jaar te ondersteunen met updates en nieuwe content.

Rond dezelfde tijd als Invictus zou een Assassin's Creed-spel met de codenaam Obsidian uitkomen. Dit zou de remake van Assassin's Creed 4: Black Flag betreffen waar al geruime tijd geruchten over gaan. Ergens nadat de contentplanning voor Assassin's Creed Shadows ten einde komt (ongeveer twee jaar na release van de game) zou vervolgens 'Hexe' op de planning staan, een iets kleinere ervaring met - volgens eerdere geruchten - een focus op bovennatuurlijke krachten. De game zou ongeveer een jaar aan dlc-ondersteuning krijgen.

Ongeveer een jaar na Hexe zou een game met de codenaam Scarlet op de planning staan. Dit zou de volgende grote rpg in de reeks betreffen. Volgens Insider Gaming is de productie van dit spel inmiddels begonnen en zou het qua setting India, de Middenlandse Zee en de Azteken aanhouden. Dit zou gevolgd worden door Stardust, de volgende remake van een Assassin's Creed-game. Het is niet bekend waar de remake op gebaseerd is.

De laatste drie Assassin's Creed-games die op de planning staan, zijn Emerald, de derde rpg en de derde remake. Over de laatste twee titels is nog niets bekend, maar Emerald zou wederom een multiplayergame zijn met een vijfjarenplan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!