CEO Starbreeze geeft werknemers de schuld voor resultaten The Walking Dead
PU.nl
Nieuws

CEO Starbreeze geeft werknemers de schuld voor resultaten The Walking Dead

De CEO van ontwikkelaar Starbreeze, Bo Andersson, heeft de werknemers van de studio de schuld gegeven voor de tegenvallende resultaten van Overkill's The Walking Dead. Dit liet Andersson weten in een laatste e-mail naar het personeel van het bedrijf.

Andersson werd vorige maand ontslagen als gevolg van de slechte verkoopresultaten bij Overkill's The Walking Dead. In een laatste e-mail naar zijn personeel geeft hij aan dat het gebrek aan inzet de negatieve resultaten heeft veroorzaakt.

"Zelf heb ik al mijn geld, mijn familie door een scheiding en de voogdij van mijn kinderen verloren door de hoeveelheid werk dat ik heb verricht over de afgelopen twee of drie jaar," zegt Andersson. "Ik draaide werkweken van honderd uur om de ontwikkelaars te behouden en te betalen. Met steeds minder ontwikkelaars die bereid zijn om extra werk te verrichten in het product, worden de potentiële resultaten in de kwaliteit duidelijk gelimiteerd.
Dit is een nieuw tijdperk, en ik heb de oude niet vroeg genoeg verlaten om mij aan te passen aan het nieuwe. Dat is mijn schuld."

©GMRimport

Meerdere werknemers van Starbreeze hebben aan Eurogamer laten weten niet blij te zijn met het bericht van Andersson en uiten dan ook hun onvrede over de situatie. "Hij legt de schuld echt bij iedereen behalve zichzelf. Het is belachelijk om zoiets te schrijven", zo zegt één van de werknemers.

Na de lancering van Overkill's The Walking Dead van afgelopen december heeft Starbreeze sindsdien toegegeven dat de game slecht verkocht en benoemde het als 'teleurstellend'. Daarnaast verkeerde het bedrijf in slecht weer nadat er eerder een inval was bij het hoofdkantoor van de Zweedse ontwikkelaar, voor economische misdaden. Daar werd destijds een werknemer gearresteerd op verdenking van het handelen met voorkennis.

Watch on YouTube

Ondertussen is de positie van Andersson overgenomen door Mikael Nermark die aan Eurogamer vertelde dat het team van ontwikkelaars en producers in het laatste jaar hard gewerkt hebben aan de game. "Ons doel was om geen verplichte crunch te hebben, maar desnoods vroegen we specifieke mensen of zij langer wilden en konden blijven werken om bijvoorbeeld een bepaald element of ingewikkeld level af te maken. Om geheel duidelijk te zijn; het hele team heeft een sterke werkhouding en we hebben allemaal hard samengewerkt", aldus Nermark.

Tevens werd eerder bekend dat de consoleversie van The Walking Dead werd uitgesteld. In eerste instantie stond de game gepland om in februari te verschijnen voor Xbox One en PlayStation 4 en heeft momenteel nog geen nieuwe lanceringsdatum gekregen.

Overkill's The Walking Dead is verkrijgbaar op pc. Er is momenteel nog geen releasedatum bekend voor de Xbox One- en PlayStation 4-versie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!