Investeerders verliezen interesse in Slightly Mad-console door Google Stadia
Gamer.nl
Nieuws

Investeerders verliezen interesse in Slightly Mad-console door Google Stadia

De ontwikkeling van de Mad Box-console van Slightly Mad Studios is onder druk komen te staan omdat belangrijke investeerders zich hebben teruggetrokken uit het project. Dat zou volgens marketingdirecteur Nathan Bell komen door de aankondiging van Google Stadia.

Het feit dat veel mensen niet eens weten dat Slightly Mad Studio, vooral bekend om Project Cars, bezig is met een gameconsole, zegt eigenlijk al genoeg. Met enige bombarie zijn de plannen voor een nieuwe console met de codenaam Mad Box begin dit jaar gepresenteerd, maar de kans dat deze alsnog op de markt komt, is aanzienlijk kleiner geworden vanwege de aankondiging van Googles gamedienst Stadia.

Marketingdirecteur Nathan Ball heeft in een interview met PC Games Insider te kennen gegeven dat twee belangrijke investeerders zich hebben teruggetrokken. "Googles aankondiging van Stadia heeft ons project qua investeerders niet geholpen", aldus Bell. "We hadden een goede investering in zicht, maar het feit dat Google stelt dat 'de toekomst van gamen niet in een doos zit', heeft ons weinig geholpen."

In januari stelde CEO Ian Bell nog dat de 'Mad Box' (er is nog enige onenigheid over de consolenaam) "de meest krachtige console ooit gebouwd" moet worden en een resolutie van 4K meekrijgt.

Daarbij zou het ook virtual reality ondersteunen, met 60 frames per seconde per oog. Headsets zoals de Oculus Rift en HTC Vive worden ondersteund, alsmede allerlei accessoires voor pc, zoals vliegsticks en racewielen. De console zou binnen drie jaar verkrijgbaar moeten zijn.

Ook zijn er inmiddels renders van de controllers. Deze heeft een futuristische look, een touchscreen waarop onder andere een toetsenbord kan worden afgebeeld en triggers en paddles. De afbeeldingen van de controller zijn in onderstaande tweets te zien.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!