Cosmetics van andere spelers zijn optioneel in Star Wars: Squadrons
Gamer.nl
Nieuws

Cosmetics van andere spelers zijn optioneel in Star Wars: Squadrons

Spelers kunnen cosmetische aanpassingen van andere spelers uitschakelen in Star Wars: Squadrons. Dat vertelt creative director S. Frazier in een interview met href="https://www.ign.com/articles/star-wars-squadrons-realism-hud-customisation-mechanics-optional">IGN Japan</a>.

In de aankomende multiplayergame kunnen spelers hun ruimteschepen naar eigen smaak versieren. Ontwikkelaar Motive schat echter in dat niet iedereen daar zin in heeft en dat sommige spelers willen rondvliegen in een geloofwaardig Star Wars-universum.

Frazier geeft aan dat de cosmetische opties zo ontworpen worden, dat ze passen in het universum. Toch is de optie volgens hem belangrijk. "Sommige spelers willen dat helemaal niet zien. Het maakt niet uit hoe plausibel het is, ze willen precies zien wat ze ook in de films zien, niet meer en niet minder. Dat begrijpen we. Daarom hebben we de optie om cosmetics uit te schakelen. Als je dat aanzet, kun je nog wel een racestreep op je eigen TIE Fighter zetten en dan zie jij dat nog, maar alle andere schepen zien er voor jou uit als de standaardversie van de TIE Fighter." Eerder werd al bekend dat de game geen microtransacties zal hebben.

Daarnaast zijn ook veel gameplay-elementen aan te passen door spelers. Belangrijke informatie wordt bijvoorbeeld in de HUD weergegeven, maar je kunt dat ook allemaal uitschakelen en alleen vertrouwen op de data in je cockpit.

Star Wars: Squadrons komt op 2 oktober uit voor PlayStation 4, Xbox One en pc.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!