Death Stranding loopt achter op oorspronkelijk schema
PU.nl
Nieuws

Death Stranding loopt achter op oorspronkelijk schema

Death Stranding loopt iets achter op schema. Dat meldt regisseur Hideo Kojima in eenhref="https://www.j-wave.co.jp/blog/news/2019/03/32-death-stranding.html" rel="noopener noreferrer" target="_blank"> interview met J-Wave</a>.

Dit antwoordt de Metal Gear Solid-bedenker wanneer hem wordt gevraagd hoe de ontwikkeling van de game verloopt: "Veel studio's lopen achter wat releasedatum betreft. Death Stranding loopt iets achter op het oorspronkelijke schema, maar de game is niet veel vertraagd."

Ook vertelt hij dat hij prioriteiten moet stellen om de releasedatum te halen: "De compromissen die gemaakt moeten worden zijn aanzienlijk. Als het om een amateuristisch kunstwerk gaat, kun je gewoon doorgaan met ontwikkelen tot je tevreden bent. Maar juíst omdat er een deadline is, moeten we doelen stellen, prioriteren en zorgen dat de game af komt.

Ik ben het type dat, als er geen deadline zou zijn, nooit zou stoppen met ontwikkelen. Als er wél een deadline is, werk ik hard tot die deadline en doe ik wat ik kan binnen die tijd. Dat gezegd hebbende, kan ik geen game uitbrengen als hij niet aan mijn eigen standaarden voldoet."

©GMRimport

Game-ontwikkeling

Verder vertelt Hideo Kojima over wat hij koestert in game-ontwikkeling. "Graphics, geluid, acteerwerk, kwaliteit van gameplay zijn natuurlijk erg belangrijk, maar helemaal in het begin van het project ben ik de enige die dit voor me ziet. Daarom, ook al deed ik een presentatie, werd deze nieuwe game nauwelijks begrepen.

Het allerbelangrijkste in deze fase is om na te gaan of datgene dat alleen ik voor me zie ook echt in de praktijk wordt gepresenteerd. Het gaat om het maken van vormen van dingen die (nog) niet bestaan. Bij het maken van iets wat je nog nooit gezien hebt moet je steeds kiezen: ga ik links of rechts? Als je ergens een keer een fout maakt bij deze keuzes, heb je opeens een heel andere game gemaakt. Dat is het grote risico van het maken van een nieuwe game.

Daarbij, als de algemene reactie van de kijkers zoiets is als “dit is niet de geweldige game waar ik op zat te hopen” of “Het is zeker goed gemaakt, maar het soort game spreekt me niet aan”, dan is het essentieel om erachter te komen waarom dat precies zo is.

Als we dat niet scherp beoordelen, zouden we volgens de klant ons product vanaf het begin kapotmaken. Klanten willen bepaalde elementen zien in een game, maar als je daardoor een game maakt die in essentie afwijkt van de visie die je had, dan heb je vanaf het begin een andere game gemaakt. Dat wil ik kosten wat kost voorkomen."

(Vertaling door: Eline Oosterloo van Gamer.nl)

Mysterie

Alles rondom Death Stranding blijft een mysterie. Toch zijn er al mensen die de game hebben gespeeld, waaronder ontwikkelaars bij Guerrilla Games en de regisseur van de aankomende Metal Gear Solid-film. Die laatste noemde de game zelfs 'een wonder' en vergeleek het gevoel dat hij bij de game had met het gevoel toen hij voor het eerst Mad Max: Fury Road keek.

Death Stranding verschijnt voor de PlayStation 4. Een releasedatum is nog niet bekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Actievolle bezorggame Deliver At All Costs nu verkrijgbaar
PU.nl
Nieuws

Actievolle bezorggame Deliver At All Costs nu verkrijgbaar

Voor pc, PlayStation 5 en Xbox Series-consoles

De isometrische actiegame Deliver At All Costs is vanaf vandaag verkrijgbaar en dus is er een launchtrailer uitgebracht.

De game laat spelers in de huid kruipen van Winston Green, een koerier van 'onconventionele' goederen. Het spel is daarbij in het jaar 1959 gesitueerd, wat zich uit in een authentieke sfeer met een passende soundtrack en radiospotjes. Spelers zetten in de game alles op alles om allerlei goederen naar hun plaats van bestemming te brengen. Daarbij zijn er vernietigbare omgevingen, wat voor nog meer chaos tijdens de ritjes zorgt.

Deliver At All Costs is verkrijgbaar voor PlayStation 5, Xbox Series X en S, Steam en Epic Games Store. In laatstgenoemde winkel is de game vanaf vandaag een week lang gratis te claimen. Het gaat om de debuuttitel van de Zweedse studio Far Out Games. Konami geeft het spel uit.

Op PU geven we overigens de PlayStation 5-versie van Deliver At All Costs weg. Hier lees je hoe je kans maakt op de game.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jason Momoa en Roman Reigns spelen mogelijk in nieuwe Street Fighter-film
PU.nl
Nieuws

Jason Momoa en Roman Reigns spelen mogelijk in nieuwe Street Fighter-film

Ook Noah Centineo en Andrew Koji zouden in gesprek zijn

Meerdere acteurs en worstelaars, waaronder Jason Momoa en Roman Reigns, zijn in gesprek voor mogelijke rollen in de aankomende Street Fighter-film.

Dat meldt Deadline. Naast Momoa (A Minecraft Movie, Game of Thrones, Aquaman), en Roman Reigns (WWE, Fast & Furious presents: Hobbs & Shaw) gaan mogelijk ook Noah Centineo (Warfare) en Andrew Koji (Bullet Train) in de film spelen. Kitao Sakurai (Bad Trip) neemt de regie op zich.

Verdere concrete details over de live-action film zijn er nog niet. Wel bleek begin dit jaar dat de eerder aangekondigde premièredatum van 20 maart 2026 nog haalbaar is, al is niet duidelijk of dat nog steeds het geval is. Capcom, de ontwikkelaar en uitgever van de gamereeks, is wel betrokken bij de verfilming.

Er zijn al vaker (animatie)films gebaseerd op Street Fighter uitgekomen. Een van de bekendere voorbeelden is de in 1994 verschenen gelijknamige film met Jean-Claude van Damme als Guile en wijlen Raúl Juliá als M. Bison. In 2009 verscheen Street Fighter: The Legend of Chun-Li, met Kristin Kreuk als Chun-Li.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!