Deathloop maakt gebruik van DualSense-tech op PlayStation 5
Gamer.nl
Nieuws

Deathloop maakt gebruik van DualSense-tech op PlayStation 5

Deathloop maakt gebruik van de haptische feedback en adaptive triggers in de DualSense-controller op PlayStation 5.

Dat werd uit de doeken gedaan in een nieuwe post op PlayStation Blog. De game is op consoles een jaar exclusief voor PlayStation 5 en maakt dan ook op alle mogelijke manieren gebruik van de nieuwe controller.

Zo moeten spelers kunnen voelen hoe kogels in het geweer worden geladen, en wordt het gevoel van een vastgelopen geweer ook gesimuleerd. Alle verschillende bewegingen die worden gemaakt, zoals rennen, springen en klimmen, zijn ook voelbaar in de controller. De speaker wordt daarbij ook gebruikt voor het maken van geluid tijdens het afvuren van wapens.

In Deathloop arriveren spelers op een wetteloos eiland genaamd Blackreef. Spelers kunnen in Deathloop het eiland verkennen dat gevuld is met indrukwekkende omgevingen op de manier die zij wensen. Men krijgt de taak om doelwitten over het hele eiland uit te schakelen om uiteindelijk de cyclus, de Deathloop, te beëindigen.

Deathloop is ontwikkel door Arkane, de studio achter Prey en Dishonored. De game moet op 21 mei 2021 uitkomen op PlayStation 5 en pc.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Consoleversie The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered heeft prestatieproblemen
Gamer.nl
Nieuws

Consoleversie The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered heeft prestatieproblemen

Hoe langer je de game speelt, des te groter de problemen worden

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered blijkt op consoles te kampen met serieuze prestatieproblemen.

Nadat er steeds meer berichten online verschenen van gefrustreerde spelers, is Digital Foundry op onderzoek uitgegaan. Zij kunnen bevestigen dat er inderdaad problemen zijn: hoe langer men Oblivion Remastered op console speelt in een lopende speelsessie, des te slechter de prestaties van de game worden.

Het komt er op neer dat wanneer men de game opstart en speelt, prestatieproblemen steeds veelvuldiger optreden. De framerate gaat steeds verder omlaag en er vinden meet crashes plaats. Hoe langer de speelsessie duurt, des te vaker de problemen voorkomen. Het maakt daarbij niet uit op welke console wordt gespeeld: de problemen lijken zich voor te doen op alle spelcomputers, van de Xbox Series S tot de PlayStation 5 Pro.

Bethesda heeft op moment van schrijven nog niet gereageerd op de situatie. Fans hopen dan ook dat het bedrijf spoedig met een patch komt. De pc-versie van de game lijkt de bovenstaande problemen niet te ervaren.

Ondanks de problemen lijken veel mensen zich te vermaken met Oblivion Remastered. Ook Sander Hölsgens schreef in zijn artikel het volgende: "Voor mij is Oblivion Remastered precies waar ik nu behoefte aan heb. De afgelopen tien jaar start ik regelmatig The Elder Scrolls Online op, in afwachting van de echte opvolger van Skyrim. Oblivion Remastered neemt dat stokje per direct over – en is ook veel meer dan een zoethoudertje. Dit is speelbare gamegeschiedenis."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Early access-release van Titan Quest 2 uitgesteld naar de zomer
Gamer.nl
Nieuws

Early access-release van Titan Quest 2 uitgesteld naar de zomer

Had eigenlijk afgelopen winter moeten verschijnen

De early access-versie van Titan Quest 2 op pc komt pas in de loop van aankomende zomer uit.

De early access-versie zou eigenlijk afgelopen winter verschijnen, maar dat is dus niet gebeurd. Volgens uitgever THQ Nordic en ontwikkelaar Grimlore Games is het besluit een reactie op de huidige drukte in het actie-rpg-genre.

Nu zal de game ergens deze zomer op Steam uitkomen, al is er nog geen precieze datum bekend. Na de early access-release volgt op een onbekend moment de volledige release op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Titan Quest 2 wordt net als het origineel een top-down actie-rpg met een setting die draait om Griekse mythologie. Spelers nemen het wederom op tegen legendarische monsters en kunnen dat zowel in singleplayer, coöperatieve multiplayer en PvP online multiplayermodi doen. De game moet een flexibel systeem voor het maken van personages bieden, waarbij spelers twee 'masteries' combineren om tot een klasse uit te komen. Daarbij moet alle verzamelde loot belangrijk zijn, want zelfs de meest simpele wapens kunnen met upgrades essentieel worden.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!