Waarom Activision afscheid nam van Destiny 2
Gamer.nl
Nieuws

Waarom Activision afscheid nam van Destiny 2

Destiny 2 voldeed niet aan de financiële verwachtingen van Activision. Dit legt directeur Coddy Johnson uit bij de bekendmaking van de kwartaalcijfers van de uitgever.

In januari kondigde Bungie aan dat de ontwikkelaar van de Halo- en Destiny-series na acht jaar de wegen ging scheiden met Activision. Bungie en Activision hebben nog geen verklaring gegeven voor het besluit.

Bij het bekend maken van de kwartaalcijfers van Activision, werd directeur Coddy Johnson gevraagd om dieper in te gaan op het vertrek van het bedrijf bij Bungie en Destiny 2. Johnson vertelt dat de uitgever hiertoe heeft besloten om drie redenen:

Ten eerste zegt Johnson dat Activision de uitgever was van Destiny 2, maar dat het niet de eigenaar was van de onderliggende Destiny-franchise. Dit is wel het geval voor de andere grote series van Activision, wat het bedrijf onderscheidt in de game-industrie. "Het bezitten van het intellectueel eigendom van een game geeft ons de kans om nieuwe ervaringen en verbintenissen aan te gaan en is dan ook een nieuwe bron van inkomsten."

©GMRimport

De tweede reden waarom de uitgever is gescheiden van Destiny is volgens Johnson omdat Destiny 2 niet zoveel geld opbracht dan vooraf werd verwacht. "Destiny wordt geroemd om de hoge kwaliteit van de content, maar het spel heeft niet voldaan aan de financiële verwachtingen van Activision."

Tot slot geeft Johnson aan dat het talent van ontwikkelaars een belangrijke, maar schaarse bron is bij Activision. Tijdens de samenwerking werd een gedeelte van dit talent in beslag genomen door Bungie om aan Destiny 2 te werken. Met de regeling die Activision nu heeft getroffen met Bungie, zullen deze ontwikkelaars na een korte overgangsperiode weer terug aan de slag gaan bij Activision.

Ook zei Activision bij de bekendmaking van de kwartaalcijfers dat het bedrijf ongeveer acht procent van haar werknemers gaat ontslaan, ondanks de goede financiële resultaten.

Destiny 2 is te spelen op pc, Xbox One en PlayStation 4

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum
Gamer.nl
Nieuws

Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum

Maar waar blijft de releasedatum?

Terwijl de releasedatum van Hollow Knight Silksong nog altijd niet bekend is, werd wel bevestigd dat de game vanaf 18 september speelbaar is in ACMI, het nationale museum van schermcultuur te Australië.

De game wordt speelbaar in het in Melbourne gelegen museum als onderdeel van een voorstelling genaamd Game Worlds, waarin de spelwerelden van games centraal staan (via IGN). Naast dat de game speelbaar is op de expositie zijn er ook displays te zien over het ontwerp en artistieke richting van het spel.

Fans vragen zich vooral af wat deze aankondiging kan betekenen voor de release van Silksong, maar vooralsnog is daar niets bekend over. De game werd jaren geleden aangekondigd - in eerste instantie als downloadbare content voor Hollow Knight, en daarna als vervolg - maar is sindsdien meermaals uitgesteld. Tijdens de Switch 2 Direct vorige maand werd gemeld dat de game nog altijd dit jaar moet uitkomen.

In Silksong besturen spelers niet de Knight, maar Hornet, een NPC uit de eerste game. Hornet kan hoger springen en daar is het leveldesign dan ook omheen gebouwd. Het spel komt naar pc, Nintendo Switch en Switch 2, PlayStation- en Xbox-consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste zeven Leisure Suit Larry-games worden uit de Steam-verkoop gehaald
Gamer.nl
Nieuws

Eerste zeven Leisure Suit Larry-games worden uit de Steam-verkoop gehaald

Mogelijk gerelateerd aan de onzekere toekomst van Codemasters

De eerste zeven games in de Leisure Suit Larry-games zullen binnenkort niet meer te koop zijn via Steam.

Dat werd middels een statement door uitgever Assemble Entertainment bevestigd. De Leisure Suit Larry-games waren vooral aan het einde van vorig millennium populair vanwege de vele seksueel getinte grappen. Het gaat om de zes door Sierra On-Line gemaakte delen en het door High Voltage Software ontwikkelde Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude. Dit zijn de zeven spellen die uit de verkoop verdwijnen:

  • Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards

  • Leisure Suit Larry Goes Looking for Love (in Several Wrong Places)

  • Leisure Suit Larry III: Passionate Patti in Pursuit of the Pulsating Pectorals

  • Leisure Suit Larry 5: Passionate Patti Does a Little Undercover Work

  • Leisure Suit Larry 6 – Shape Up Or Slip Out

  • Leisure Suit Larry: Love for Sail

  • Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude Uncut and Uncensored

Mensen die de games al hebben gekocht kunnen ze blijven downloaden en spelen. Daarnaast zullen de twee meest recente games uit de reeks - Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don't Dry en Leisure Suit Larry: Wet Dreams Dry Twice - te koop blijven staan.

Een reden werd niet gegeven, maar volgens Phil Salvador van Video Game History Foundation heeft het mogelijk te maken met het feit dat de Leisure Suit Larry-IP eigendom is van Codemasters en gelicenseerd werd aan Assemble Games. Tegenwoordig is Codemasters echter onderdeel van Electronic Arts. Deze week werd tevens aangekondigd dat Codemasters stopt met de ontwikkeling van rallygames en is het X-account van Codemasters verwijderd - mogelijk verkeert de ontwikkelaar dus in zwaar weer binnen EA.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!