E3 2019: Alle samenvattingen en analyses op een rij
PU.nl
Nieuws

E3 2019: Alle samenvattingen en analyses op een rij

Alle persconferenties van E3 2019 zijn alweer achter de rug. Op deze pagina vind je alle informatie, samenvattingen en analyses over de persconferenties en presentaties van de aanwezige uitgevers.

Benieuwd hoe we E3 gaan aanpakken op Gamer.nl? Lees dan ons aankondigingsbericht met al onze plannen op een rijtje.

©GMRimport

Download ook onze mobiele wallpaper van het schema

Gamer.nl is uiteraard aanwezig in Los Angeles om verslag te doen van de beurs. Alle streams van de presentaties zijn te vinden op de site, evenals nieuws, Gameplay Updates, analyses, previews van de grootste games en nog veel meer.

Microsoft

Samenvatting: E3-samenvatting: Microsoft
Analyse: Microsoft heeft alles onder controle

Wat kwam aan bod?
Nieuws over Project Scarlett, Elden Ring, Cyberpunk 2077 en meer.

Bekijk hier de livestream en meer details van de Xbox-persconferentie vanaf E3 2019

©GMRimport

Bethesda

Samenvatting: E3-samenvatting: Bethesda
Analyse: Bethesda krabbelt weer omhoog

Wat kwam aan bod?
Doom Eternal, Deathloop, Ghostwire Tokyo en meer.

Bekijk hier de livestream en meer details van de Bethesda-persconferentie vanaf E3 2019

©GMRimport

Devolver Digital

Samenvatting: Vijf nieuwe games tijdens bizarre Devolver Digital-presentatie

Wat kwam aan bod?
Fall Guys, Carrion, rip-offs en veel parodieën.

Bekijk hier de livestream en meer details van de Devolver Digital-persconferentie vanaf E3 2019

©GMRimport

Upload E3 VR Showcase

Samenvatting: E3-samenvatting: Upload VR Showcase

Wat kwam aan bod?
Meer dan 30 virtual reality-games, waaronder After The Fall, Budget Cuts 2 en The Walking Dead Onslaught.

Bekijk hier de livestream en meer details van de Upload VR Showcase vanaf E3 2019

©GMRimport

PC Gaming Show

Samenvatting: E3-samenvatting: PC Gaming Show
Analyse: Veel games, weinig klappers bij PC Gaming Show

Wat kwam aan bod?
Planet Zoo, Shenmue 3, Midnight Ghost Hunt en meer.

Bekijk hier de livestream en meer details van de PC Gaming Show vanaf E3 2019

©GMRimport

Limited Run Games

Samenvatting: E3-samenvatting: Limited Run Games

Wat kwam aan bod?
Shenmue 3 Collector's Edition, klassieke Star Wars-games en meer.

Bekijk hier de livestream en meer details van de Limited Run-persconferentie vanaf E3 2019

©GMRimport

Ubisoft

Samenvatting: E3-samenvatting: Ubisoft
Analyse: Ubisoft combineert inkoppertjes met creativiteit

Wat kwam aan bod?
Watch Dogs Legion, Gods and Monsters, Uplay+ en meer.

Bekijk hier de livestream en meer details van de Ubisoft-persconferentie vanaf E3 2019

©GMRimport

Kinda Funny Games Showcase

Samenvatting: E3-samenvatting: Kinda Funny Games

Wat kwam aan bod?
Meer dan zestig indiegames, waaronder Bloodroots, Refactor en Standby.

Bekijk hier de livestream en meer details van de Kinda Funny Games Showcase vanaf E3 2019

©GMRimport

Square Enix

Samenvatting: E3-samenvatting: Square Enix
Analyse: Square Enix knalt er op los

Wat kwam aan bod?
Final Fantasy 7 Remake, Marvel's Avengers en Final Fantasy 8.

Bekijk hier de livestream en meer details van de Square Enix-persconferentie vanaf E3 2019

©GMRimport

Nintendo Direct

Samenvatting: E3-samenvatting: Nintendo
Analyse: De Switch komt op stoom

Wat kwam aan bod?
Zelda: Breath of the Wild 2, Animal Crossing, Panzer Dragoon en veel meer.

Bekijk hier de livestream en meer details van de Nintendo Direct vanaf E3 2019

©GMRimport

EA Play

Net zoals voorgaande jaren hield Electronic Arts rond E3 een EA Play-evenement in het Hollywood Palladium. Dit jaar werd er echter geen persconferentie gehouden door EA, maar organiseerde de uitgever meerdere livestreams verspreid over de avond. Tijdens deze uitzendingen werden diverse games getoond.

Wat kwam aan bod?
Fifa 20, Star Wars Jedi: Fallen Order, Apex Legends, Battlefield 5 en The Sims 4

Bekijk hier de livestream en meer details van de EA Play vanaf E3 2019

©GMRimport

Google Stadia

Google heeft in maart zijn gamestreamingplatform Stadia aangekondigd en noemde als voorbeelden Doom Eternal en Assassin's Creed Odyssey.

De zoekgigant heeft aan meer dan honderd studio's ontwikkelkits geleverd en heeft tevens de first-party studio Stadia Games and Entertainment opgericht. Op donderdag 6 juni werd meer informatie omtrent Google Stadia gedeeld, inclusief welke games komen en hoe duur de dienst wordt.

Wat kwam aan bod?
Baldur's Gate 3, Marvel's Avengers en meer details, waaronder de prijs en releasedatum.

©GMRimport

Afwezig: Sony

Sony hield geen PlayStation-persconferentie tijdens E3 en was niet aanwezig op de beursvloer. In een verklaring zegt het bedrijf: "PlayStation-fans betekenen de wereld voor ons en we willen altijd innovatief zijn, anders denken en experimenteren met nieuwe manieren om gamers te laten genieten. Daarom kiezen we er voor om niet mee te doen aan E3 2019. We kijken naar nieuwe en bekende manieren om met onze community bezig te zijn in 2019."

In maart begon Sony met hun eigen Nintendo Direct-achtige State of Play-presentaties, waarin nieuwe aankondigingen en trailers te zien zijn. Wellicht wordt rond de E3 een uitzending gedaan, maar hier is nog niets over gecommuniceerd.

Games als The Last of Us 2 en Ghost of Tsushima hebben nog geen releasedatum, waarvan een of meerderen wellicht dit jaar nog lanceren. Wel weten we inmiddels dat Death Stranding op 8 november verschijnt. Daarnaast is de fabrikant al bezig met de PlayStation 5, die mogelijk in 2020 verschijnt.

©GMRimport

Wil je altijd dit schema bij de hand hebben? Zet dan onze E3 2019-wallpaper op je telefoon om altijd in een handomdraai te kunnen zien wanneer je in kan schakelen voor het laatste nieuws vanuit Los Angeles.

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!