E3-analyse: Square Enix knalt er op los
PU.nl
Nieuws

E3-analyse: Square Enix knalt er op los

Square Enix nam het reguliere tijdslot van Sony in (3 uur 's nachts) voor zijn E3-persconferentie, en niet zonder reden blijkt achteraf: de uitgever had een uitstekende show met veel lekkers voor fans van het Japanse bedrijf.

Natuurlijk wisten we van te voren al dat Square Enix het over een aantal grote titels ging hebben. De verwachtingen waren dus vrij hooggespannen. De grootste namen vielen aan het begin en het einde van de persconferentie.

De show startte met Final Fantasy 7 Remake. Er werd bijna een halfuur aan gameplay en andere beelden en informatie rondom het spel getoond. Fans die al jaren op de remake wachten werden dan ook uitgebreid beloond. Hoewel het altijd maar afwachten is, lijkt Square Enix alles op alles te zetten om alle verwachtingen waar te maken.

Watch on YouTube

Wat volgde was een flinke stroom aan games die vooral liefhebbers van Japanse spellen bekoren. Remasters van Final Fantasy: Crystal Chronicles, The Last Remnant en zelfs Final Fantasy 8, meer informatie en beelden van de nieuwe Final Fantasy 14-uitbreiding Shadowbringers en een nieuwe mobiele game in de vorm van War of the Visions: Final Fantasy Brave Exvius. Voor mensen die niets met deze typisch Japanse game hebben was dit zo nu en dan wellicht nietszeggend, maar de fijnproever kon hier wel degelijk van genieten.

Daarna was het tijd voor het westerse segment van de presentatie. Square Enix onderneemt de laatste jaren immers grote stappen om meer westerse games met zijn Amerikaanse en Europeaanse studio's te maken. Zo geeft het bedrijf in de Verenigde Staten Techland's Dying Light 2 uit, dat een trailer met eerste gameplay kreeg op de persconferentie. De eerste beelden van de nieuwe shooter van People Can Fly, genaamd Outriders, waren nog een beetje nietszeggend. De arcaderacer Circuit Superstars was een erg fijne en schattig ogende verrassing.

Watch on YouTube

De persconferentie werd - zoals verwacht - afgesloten met de allereerste beelden van Marvel's Avengers, de superheldengame waar Crystal Dynamics al jaren aan werkt. En die maakten de verwachtingen waar, want de trailer toonde iets dat zich het beste laat omschrijven als een liefdesbrief richting de bekende helden. Met het nieuws dat alle dlc gratis wordt en dat er geen lootboxes in de game zitten, wist de ontwikkelaar het publiek helemaal op te zwepen. Een release op 15 mei 2020 is ook helemaal niet zo gek.

Watch on YouTube

Ondanks dat bepaalde grote westerse namen van Square Enix - denk aan Tomb Raider - schitterden in afwezigheid, had het bedrijf dus meer dan genoeg in petto. Fans van Japanse rpg's zaten er sowieso warmpjes bij, maar een game als Final Fantasy 7 Remake ontstijgt dat niche met gemak. Marvel's Avengers spreekt natuurlijk helemaal een groot publiek aan. Doordat er tussendoor ook genoeg gameplay van diverse titels werd getoond, voelde de persconferentie ook open en eerlijk aan. Een prima conferentie van Square Enix dus dit jaar!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!