EA cloud gaming service start bèta
Gamer.nl
Nieuws

EA cloud gaming service start bèta

Ken Moss, hoofd technologie bij EA, heeft in een href="https://medium.com/@Electronic_Arts/a-learning-journey-announcing-eas-cloud-gaming-technical-trial-cce0cabf2960" rel="noopener noreferrer" target="_blank">bericht via medium </a>laten weten dat om 07:00 uur Nederlandse tijd een bèta van start gaat voor Project Atlas, de cloud gaming service voor de uitgever en ontwikkelaar.

Project Atlas

De bèta van Project Atlas gaat vanaf 07:00 uur Nederlandse tijd van start en gaat twee weken lang draaien. Iedereen die een EA Origin-account heeft kan zich ervoor aanmelden en maakt kans om mee te mogen doen aan de bèta. In 2018 liet Moss weten dat er aan Project Atlas gewerkt werd. Op dat moment zouden al duizend medewerkers ermee bezig zijn. Ook vertelde hij dat meerdere studio's van over de hele wereld een bijdrage leveren aan het project.

Spelers die geselecteerd worden voor de bèta hebben toegang tot vier games: Titanfall 2, Need for Speed Rivals, Fifa 19 en Unravel. "Omdat onze games het creatieve hart van EA blijven, richten wij ons op het testen en begrijpen van hun prestaties in cloud-gaming. Ons doel met deze exclusieve proef is om meer informatie te verzamelen en daarmee de prestaties en servicekwaliteit te testen in verschillende netwerkomstandigheden en op meerdere serverrouteringsscenario's", aldus Moss.

"In het afgelopen decennium hebben vertraging en haperingen cloud gaming lastig gemaakt voor de serieuze gamer", stelt hij ook. Om dit te vermijden werkt EA aan het gebruiken van AWS (een geautomatiseerd serversysteem) en de publieke cloud zodat het zo dicht mogelijk bij de speler kan zijn. Door verschillende soorten games te gebruiken met verschillende kwaliteiten wil EA Project Atlas zo uitgebreid mogelijk testen. Moss eindigt door de zeggen dat deze technologie er uiteindelijk voor gaat zorgen dat spelers EA-games op allerlei verschillende apparaten kunnen spelen zoals smart tv’s, tablets en smartphones.

Er is verder nog niks bekend over een release datum.

Google Stadia en Microsoft xCloud

EA is zeker niet de eerste die komt met een streaming-platform Zo gaat zoekgigant Google zijn Stadia-dienst in november lanceren. Games worden gestreamd via de datacentra van Google en er hoeft dus ook niets gedownload te worden. Wel moet er een internetverbinding zijn.

Games die dienst aanbiedt kunnen via televisies (via een Chromecast), telefoons, tablets, desktopcomputers en laptops worden gespeeld. Schakelen tussen twee of meerdere platformen tijdens het spelen moet ook naadloos mogelijk zijn. Tot op heden is Stadia alleen maar beschikbaar geweest voor het publiek tijdens evenementen.

©GMRimport

Ook Microsoft komt met een eigen streaming-dienst; xCloud. Project xCloud maakt gebruik van de Azure-technologie van Microsoft, waardoor 54 regio's worden ondersteund in 140 landen.

Microsoft heeft recentelijk meer informatie gegeven over het testen van xCloud door het publiek, dit gaat in Zuid-Korea gebeuren met geselecteerde Telecom-klanten over een 5G-connectie.

Microsoft xCloud komt in oktober, 2019 uit.

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games
Gamer.nl
Nieuws

Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games

De prijsverhoging van hardware gaat vandaag in, van games aankomend najaar

Xbox heeft de prijzen van Xbox-consoles en -accessoires wereldwijd verhoogd. Later dit jaar gaan ook de prijzen van Xbox-games omhoog.

Eerder vandaag lekte de Franse winkelketen Micromania al een prijsverhoging voor alle Xbox Series X en S-modellen, en Microsoft heeft inmiddels aan plekken als Windows Central en Eurogamer bevestigd dat de prijsverhoring doorgaat.

Dat betekent dat de Xbox Series X vanaf nu 599,99 euro kost, de 2TB Galaxy Black-version 699,99 euro en de Series X Digital 549,99 euro. De Series S met 512GB kost 349,99 euro en de Series S met 1TB 399,99 euro.

De standaard draadloze Xbox-controller kost nu 64,99 euro, een gekleurde versie kost 69,99 euro. Speciale edities kosten 79,99 euro, terwijl de Core- en Full-versies van de Xbox Elire Controller Series 2 respectievelijk 149,99 euro en 199,99 euro gaan kosten.

Het is de bedoeling dat rond de feestdagen prijzen van Xbox-games ook omhoog gaan. In de Verenigde Staten kunnen de grootste games 80 dollar gaan kosten - wat zich mogelijk naar 90 euro in Europa vertaalt. Eerder kondigde Nintendo al aan dat de fysieke versie van Switch 2-game Mario Kart World ook 90 euro gaat kosten. Prijzen voor Xbox Game Pass worden op moment van schrijven niet verhoogd.

Eerder vandaag onthulde Microsoft zijn kwartaalcijfers, waaruit bleek dat de gamedivisie van het bedrijf een stijging in omzet heeft waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Wel loopt de omzet gerelateerd aan hardware alsmaar terug. Microsoft lijkt dat ook een steeds grotere focus te hebben op het verkoop van games en services - ook op andere systemen. Dit verklaart mogelijk deels waarom de prijzen van hardware nu omhoog gaan - op deze manier haalt het bedrijf zoveel mogelijk omzet uit de verkoop van zijn consoles.

De huidige gezondheid van de wereldwijde economie speelt mogelijk ook een rol. Microsoft is dan ook niet de enige binnen de game-industrie die zijn prijzen omhoog gooit. Afgelopen april ging de prijs van de PlayStation 5 Digital Edition bijvoorbeeld omhoog.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames
Gamer.nl
Nieuws

Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames

Takahisa Taura heeft zijn eigen ontwikkelstudio opgericht

Takahisa Taura, een van de prominentere ontwikkelaars bij de Japanse studio PlatinumGames, is vertrokken bij het bedrijf.

Er gaan al geruime tijd geruchten dat diverse topmensen binnen PlatinumGames zijn vertrokken bij het bedrijf. Taura was een van de ontwikkelaars waar de geruchten de ronde over deden, aangezien hij alle vermeldingen gerelateerd aan PlatinumGames eind vorig jaar van social media haalde.

In het meest recente nummer van het Japanse gametijdschrift Famitsu (via Genki) heeft Taura nu bevestigd inderdaad te zijn vertrokken bij PlatinumGames, en zijn eigen bedrijf genaamd Eel Game Studio te hebben opgericht. Meer informatie gaf hij vooralsnog niet. Taura is vooral bekend van zijn werk als regisseur van Switch-spel Astral Chain en als de ontwerper van Nier: Automata.

Ondanks de aanhoudende berichten van talent dat PlatinumGames verlaat, liet het bedrijf eerder dit jaar weten positief naar de toekomst te kijken: "We blijven nieuwe uitdagingen aangaan om games te creëren die mensen verrassen en vreugde brengen. We kijken uit naar jullie blijvende ondersteuning van Bayonetta en PlatinumGames!" Als snel voegde het bedrijf daad bij woord toen Ninja Gaiden 4 werd onthuld, dat Platinum samen met Team Ninja ontwikkelt. Onlangs werd ook een vacature van het bedrijf gespot waarin gerefereerd wordt naar een online actiegame.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!