Vroege ontwerpen Pokémon Red en Green vrijgegeven
PU.nl
Nieuws

Vroege ontwerpen Pokémon Red en Green vrijgegeven

Een aantal vroege ontwerpen van Pokémon Red en Pokémon Green zijn opgedoken. In de tekeningen zijn nooit verschenen pokémon te zien en wordt een populaire theorie van fans bevestigd.

Een aantal ontwerpen die dateren van een van de allereerste prototypes van Pokémon Red Version en Pokémon Green Version zijn verschenen. Helix Chamber, een groep Pokémon-fans die als doel heeft om alle mysteries van de games, manga en anime te ontrafelen, bracht deze ontwerpen naar buiten nadat zij deze vorige zomer hadden ontvangen van een anonieme bron.

In de uitgegeven bestanden zijn onder andere een aantal tekeningen te zien van pokémon die uiteindelijk nooit in het spel terecht gekomen zijn. De namen van deze pokémon, die in de onderstaande afbeelding staan weergeven, zijn bedacht door Helix Chamber en zijn dus niet de officiële namen van de wezens. Zo is er Omega, een Pokémon gebaseerd op Mechagodzilla, en Baloonda, een op een ballon lijkend schepsel dat later vervangen is door Jigglypuff.

©GMRimport

Een van de opvallendste vondsten is een evolutie van Cubone of Marowak, genaamd Guardia. Op de tekening van deze Pokémon is een groter dan normale Marowak te zien die een baby Cubone vasthoudt. Deze afbeelding bevestigt een populaire theorie van fans dat Cubone eigenlijk een Kangaskhan-baby is. De baby zou gevonden en geadopteerd zijn door Marowak, waarna Cubone zijn schedel heeft gekregen van de moeder.

Het prototype van Pokémon Red en Green laat ook een aantal eerste schetsen zien van verschillende personages in het spel. Zo is te zien dat de speler in een vroeg ontwerp een zweep vasthield en was Gym Leader Blaine een soldaat in plaats van een wetenschapper.

Pokémon Red Version en Pokémon Green Version heten eigenlijk Pocket Monsters: Red en Pocket Monsters: Green, en waren de eerste Pokémon-games ooit. De spellen werden uitgebracht in Japan op 27 februari 1996 voor de Game Boy en werden later in hetzelfde jaar vergezeld door Pokémon Blue Version, welke als basis werd gebruikt voor de Pokémon Red- en Blue-games zoals we die in het Westen kennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Systeemeisen van pc-versie MindsEye bekend
PU.nl
Nieuws

Systeemeisen van pc-versie MindsEye bekend

Game komt op 10 juni uit, ook op PS5 en Xbox Series-consoles

De systeemeisen van de pc-versie van MindsEye zijn uit doeken gedaan. Het gaat om de debuutgame van Build a Rocket Boy.

Dat gebeurde op de Steam-pagina van de game. Hieronder volgen ze.

Minimale systeemeisen:

  • Besturingssysteem: Windows 10/11 64 Bit met laatste updates

  • Processor: Intel Core i5-12400F / AMD Ryzen 5 5600X

  • Geheugen: 16 GB RAM

  • Grafische kaart: 6GB VRAM, Nvidia GeForce RTX 2060 / AMD Radeon RX 5600 XT

  • DirectX: Versie 12

  • Opslagruimte: 70 GB beschikbare ruimte

  • Aanvullende opmerkingen: SSD vereist

Aanbevolen systeemeisen:

  • Besturingssysteem: Windows 10/11 64 Bit met laatste updates

  • Processor: Intel Core i7-13700K / AMD Ryzen 7 7800X3D

  • Geheugen: 16 GB RAM

  • Grafische kaart: 8GB VRAM, Nvidia GeForce RTX 4070 / AMD Radeon RX 6800 XT

  • DirectX: Versie 12

  • Opslagruimte: 70 GB beschikbare ruimte

  • Aanvullende opmerkingen: SSD vereist

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Elden Ring Nightreign krijgt na release mogelijk optie voor twee spelers
PU.nl
Nieuws

Elden Ring Nightreign krijgt na release mogelijk optie voor twee spelers

Op release kan de game alleen of met z'n drieën worden doorlopen

In het aankomende Elden Ring Nightreign wordt het ergens na de release wellicht mogelijk om de game met z'n tweeën te spelen.

Op release kan de game alleen of met z'n drieën worden doorlopen. Een optie voor twee spelers is er op dat moment niet. Aan IGN vertelt regisseur Junya Ishizaki dat dit een bewuste keuze is: de game is geoptimaliseerd voor drie spelers, al kan het ook alleen worden doorlopen. "Daar hebben we al onze energie in gestoken, maar (een optie voor twee spelers) is iets waar we naar kijken en wat we overwegen voor na de release."

In Elden Ring Nightreign kunnen spelers met z’n drieën op avontuur gaan – of desgewenst alleen – en verkent men Limveld, een verdraaide versie van Limgrave. In dit nieuwe en tegelijk herkenbare gebied moet men drie in-game dagen zien te overleven tussen de vele vijanden en gevaarlijke bazen, waarna men de Nightlord mag proberen te verslaan en krachtige items ontvangt die bij de volgende sessie helpen.

Elden Ring Nightreign is vanaf 30 mei verkrijgbaar op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. De basiseditie van het spel kost 39,99 euro.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!