Epic gaat optreden tegen signalering tijdens Fortnite-toernooien
Gamer.nl
Nieuws

Epic gaat optreden tegen signalering tijdens Fortnite-toernooien

Epic Games heeft aangekondigd dat er strenger opgetreden gaat worden tegen 'valsspelers' in competitieve toernooien.

Het gaat hier in het specifiek om het waarschuwen van tegenstanders. Deelnemers willen elkaar nog wel eens waarschuwen voor gevaren door signalen aan elkaar af te geven. Dat gebeurt bijvoorbeeld in de vorm van emotes, pickaxe-gebaren of speciale sprongen. Op deze manier weten andere spelers waar het gevaar zich schuil houdt.

In een blog post heeft Epic aangegeven dat ze actie willen ondernemen tegen dit soort in-game communicatie. Spelers die toch worden betrapt op dit soort praktijken, ontvangen een collusionpenalty.Epic Games zegt dat ze de competitieve tak van Fortnite erg serieus nemen en herinnert spelers eraan dat verdacht gedrag gerapporteerd kan worden. Bovendien kan het play support team van Epic altijd worden benaderd voor dergelijke kwesties.

De wereldberoemde streamer Ninja heeft op de aankondiging van Epic Games gereageerd. De blauwharige kindervriend geeft aan dat hij het eens is met de sancties die Epic Games deze valsspeler wil opleggen. Ninja geeft echter ook aan dat deze vorm van valsspelen lastig te beoordelen is. Springen is immers ook een effectieve manier om kogels van sluipschutters te ontwijken.

Epic geeft in hun verklaring echter ook aan dat ze goed letten op het verschil tussen simpelweg springen en waarschuwen. Vanzelfsprekend worden spelers niet bestraft voor praktisch springgedrag.

Ninja ontving vorige week overigens als eerste Fortnite-streamer zijn eigen skin. Epic Games introduceert met de Ninja-skin een compleet nieuwe skin-lijn, genaamd de Icon Series. Deze lijn bestaat uit samenwerkingen met verschillende bekendheden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!