Epic verdiende 400 miljoen euro in 2018 met iOS-versie Fortnite
PU.nl
Nieuws

Epic verdiende 400 miljoen euro in 2018 met iOS-versie Fortnite

In 2018 leverde de iOS-versie van Fortnite meer dan 400 miljoen euro op voor ontwikkelaar Epic Games. Fortnite verscheen in maart 2018 op de Apple Store en genereert dagelijks miljoenen euro's aan omzet voor het bedrijf.

Volgens Sensor Tower verdiende Epic Games in december 2018 omgerekend zestig miljoen euro aan omzet en was dit bedrag 83 procent hoger in vergelijking met het bedrag in november van datzelfde jaar. Gemiddeld genereerde de game op het platform dagelijks meer dan 1,4 miljoen euro. Ondanks dat is de mobiele game ook beschikbaar op Android-smartphones, echter is deze versie alleen beschikbaar via Epic en zijn er daardoor geen omzetcijfers te vinden.

Daarnaast steeg het aantal installaties van de iOS-game in december 2018 ook met 59 procent in vergelijking met de maand ervoor. In totaal kozen 5,2 miljoen mensen ervoor om de mobiele game te installeren. Hiermee komt het totale aantal downloads in 2018 op 82,6 miljoen.

©GMRimport

In hetzelfde bericht worden vergelijkingen gemaakt met Fortnite's grootste concurrent van de battle royale-games. Dit is PlayerUnknown's Battlegrounds van ontwikkelaar Tencent. In bovenstaande grafiek van Sensor Tower is te zien hoe de maandelijkse omzetgroei van beide games zich in 2018 ontwikkelde. Daarin neemt Fortnite ruimschoots de leiding op het gebied van omzet. Alhoewel PUBG in 2018 omgerekend 87 miljoen euro wist te genereren op iOS, is dit vergeleken met Fornite slechts 22 procent van de totale omzet van hetzelfde jaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!