Epos brengt GSX 1000-geluidskaart terug met tweede editie
Gamer.nl
Nieuws

Epos brengt GSX 1000-geluidskaart terug met tweede editie

Epos heeft de GSX 1000 '2nd Edition' aangekondigd, een voortzetting van de gaming-DAC die het merk eerder onder Sennheiser produceerde.

Epos' tweede editie van de GSX 1000 houdt vast aan het dezelfde ontwerpstijl en stript de Sennheiser-branding, maar maakt ruimte voor enkele moderne aanpassingen en interne verbeteringen op de digitale-analoge-converter (DAC) voor pc-gamers. 

Daaronder vallen hoofdzakelijk verbeterde aansluitingsmogelijkheden, zoals een microfooningang en achterliggende pijplijn met ondersteuning voor 16-bit/48 kHz-frequenties (voorheen tot 16-bit/16 kHz) en usb-c in plaats van het licht verouderde micro-usb. 

Het centrale en met Windows synchroniserende volumewiel is ditmaal van zwart aluminium, waar het voorheen zilverkleurig afstak. De rood verlichte touch-knoppen in het ferme wiel keren daarentegen onveranderd terug; van zelf aan te passen rgb-verlichting is bij Epos nog altijd geen sprake. De vier wit-rode indicatielichten op de hoeken van het apparaat corresponderen met het huidige profiel van de DAC.

©GMRimport

Net als de voorgaande GSX 1000-geluidskaarten biedt het tweede model van Epos de mogelijkheid om snel te schakelen tussen 2.0- en 7.1-geluidsprofielen, waarbij ditmaal ook het 7.1-geluid opschaalt naar 16-bit/48 kHz. In de 'eerste editie' draaide enkel de 2.0-uitvoer op 48 kHz, waar 7.1 terug moest schalen naar 44,1 kHz. Daarbovenop komt het surround-profiel met drie opties in geluidsweerkaatsing: inactief, laag of sterk. 

Daarnaast biedt het touchpaneel de mogelijkheid om te wisselen tussen vier van Epos' eigen EQ-profielen: neutraal, esports, muziek en films. Analoge headsets die zelf geen 'sidetone' voor het microfoongeluid kunnen generen, kunnen dat met de GSX 1000 alsnog doen, aan de hand van drie snelle instellingen: wederom inactief, laag en sterk.

De Epos GSX 1000 2nd Edition is sinds gisteren officieel te verkrijgen, onder andere via Epos' eigen webwinkel. In Europa kent de externe geluidskaart een adviesprijs van 199 euro.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!