Star Wars Jedi: Fallen Order is volledige visie van Respawn, krijgt geen dlc
PU.nl
Nieuws

Star Wars Jedi: Fallen Order is volledige visie van Respawn, krijgt geen dlc

Jay Ingrem, community manager van EA Star Wars heeft op Twitter veel nieuwe details bekendgemaakt over Star Wars Jedi: Fallen Order. Ook Stig Asmussen, de regisseur van het spel, onthult in een interview nieuwe informatie.

Afgelopen zaterdag werd Star Wars Jedi: Fallen Order officieel aangekondigd door Respawn Entertainment en EA. In het spel, dat draait om het falen van de Jedi Order na Episode 3, nemen spelers de rol aan van de beginnende Jedi Cal Kestis. De community manager van EA Star Wars, Jay Ingrem, heeft na de onthulling van Fallen Order een aantal vragen van fans beantwoord op Twitter en meer details bekendgemaakt over het spel.

Ingrem verzekert ten eerste dat Star Wars Jedi: Fallen Order alleen wordt beïnvloed door de visie van Respawn en dat EA alleen het groene licht geeft. Er zijn geen plannen zijn om uitbreidingen uit te brengen voor het spel en Fallen Order krijgt ook geen seizoenspas. Ingrem geeft hierbij aan dat het de prioriteit is van Respawn Entertainment om een sterk, opzichzelfstaand verhaal neer te zetten. Het verhaal richt zich vooral op de nieuwe personages, maar er zijn ook bekende gezichten te zien. Eerder was al bekend dat Fallen Order enkel een singleplayer game is en geen microtransacties en lootboxen bevat.

Fallen Order wordt gespeeld vanuit de derde persoon. Het vechtsysteem is een belangrijk onderdeel van het spel en lijkt volgens Stig Asmussen, de regisseur van Fallen Order, op dat van de Metroid-franchise en The Legend of Zelda: The Wind Waker. In een interview met Press Start vertelt hij dat het spel eindbazen bevat en dat elke vijand zijn eigen sterke en zwakke punten heeft.

©GMRimport

Respawn Entertainment wil nog niet ingaan op de geschatte speeltijd van Fallen Order. Ingrem legt uit dat het spel nog in ontwikkeling is en dat de lengte van de game dus nog niet vast staat. Hij wist wél te verklappen dat locaties opnieuw ontdekt kunnen worden, wanneer de speler bepaalde vaardigheden vrij speelt en hij verzekert dat het team er alles aan doet om te zorgen dat elke minuut van Fallen Order een authentieke Star Wars-ervaring is. Asmussen kon in zijn interview met Press Start vertellen dat Fallen Order in ieder geval geen kort spel wordt.

Fallen Order is alleen verkrijgbaar als standaard- of deluxe-editie. De deluxe-editie van het spel bevat cosmetische outfits en items, al kan Ingrem nog geen details kwijt over de hoeveelheid hiervan. Cosmetische items zijn ook te verkrijgen in het spel en er zijn mogelijkheden om het personage aan te passen, maar ook hier wordt nog geen informatie over gedeeld. Hoewel er geen verzamelaareditie is op lancering, sluit Ingrem niet uit dat deze in de toekomst nog verschijnt. Ook zijn er voorlopig geen plannen om het spel uit te brengen voor de Nintendo Switch.

Tijdens de onthulling van Fallen Order werden er nog geen gameplay-beelden vertoond. Deze kunnen waarschijnlijk worden verwacht in juni, wanneer het spel aanwezig is op de E3.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!