Fifa 20 speelbaar op EA Play in juni
Gamer.nl
Nieuws

Fifa 20 speelbaar op EA Play in juni

Fifa 20, dat nog niet officieel is aangekondigd, is speelbaar op de EA Play in juni. Het spel wordt weergeven in het schema van het evenement.

Op 8 en 9 juni vindt de vierde editie van het EA Play-evenement plaats, waar fans aan de slag kunnen met de nieuwste content en titels van EA. Onder andere Apex Legends, Anthem, Star Wars Jedi: Fallen Order, nieuwe Battlefield 5-content en de nieuwe EA Sports-games zijn speelbaar tijdens het evenement. Nieuwswebsite VGR heeft nu onthuld dat ook het nog niet aangekondigde Fifa 20 gespeeld kan worden op de EA Play.

VGR meldt dat Fifa 20 wordt weergeven in het schema van EA Play als een van de speelbare games op het evenement. Dit is opvallend, omdat het voetbalspel nog niet officieel is aangekondigd door EA. De Fifa-games lanceren meestal rond het einde van september, dus ook het nieuwste deel in de serie komt naar verwachting rond deze tijd uit.

Reddit-gebruiker Ninjaciego plaatste al twee afbeeldingen van Fifa 20. Op de afbeeldingen, die te zien zijn op de registratiepagina van de EA Play, zijn het logo en de vermoedelijke thematische stijl van het spel te zien. Meer informatie over Fifa 20 is nog niet bekend, maar gezien de aanwezigheid op de EA Play zal het spel waarschijnlijk zeer binnenkort worden aangekondigd.

Ook Madden NFL 20, dat eind vorige maand werd aangekondigd door EA, is speelbaar op de EA Play. Het American Football-spel bevat voor het eerst een carrièremodus waar de speler begint als een quarterback op het laagste niveau, met het doel om de top te bereiken. De modus is vergelijkbaar met The Journey, dat werd geïntroduceerd in Fifa 17.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met acht procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met zes procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!