Gerucht: Elden Ring geïnspireerd door Shadow of the Colossus
PU.nl
Nieuws

Gerucht: Elden Ring geïnspireerd door Shadow of the Colossus

Nieuwe geruchten lijken erop te wijzen dat Elden Ring gaat uitbreiden op hetgeen dat zo kenmerkend is voor From Software. Deze uitbreiding schijnen inspiratie te nemen van Shadow of the Colossus.

Elden Ring is de nieuwste game van ontwikkelaar From Software, bekend van onder andere de Dark Soul-series, Sekiro: Shadows Die Twice en Bloodborne.

Via Reddit wordt informatie van Omni gedeeld, een bron die vaker informatie van From Software deelt. Hierin wordt gemeld dat het landschap van Elden Ring geïnspireerd is door Schotland en de game een open wereld schijnt te hebben. Het openwereldaspect zou tevens zijn afgeleid van Shadow of the Colossus. In plaats van meerdere kleinere zones die samen een geheel vormen, zoals bij Dark Souls, schijnt het nu een open wereld te zijn met uitgestrekte landschappen.

Alle wezens in het landschap zijn volgens Omni dynamisch en veranderen door de tijd heen van locatie, ook is er en dag en nacht-cyclus. Naast de grote landschappen moeten er ook regio’s die de stijl van de Souls-games aanhouden aanwezig zijn, met kleinere zones. Omni zegt ook dat er een multiplayerfunctie is in Elder Ring, maar gaat verder niet in op de inhoud.

Meer dan dit wordt er niet bekendgemaakt door Omni. Met betrekking tot de betrouwbaarheid van dit lek is het altijd nog even afwachten. Omni heeft wel vaker informatie gedeeld en is ook met regelmaat correct geweest, maar het is geen feit dat dit ook echt elementen zijn in de game totdat het officieel bekendgemaakt is.

Watch on YouTube

Elden Ring wordt uitgebracht voor pc, PlayStation 4 en Xbox One, een releasedatum is nog niet bekend.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!