Gerucht: Half Life-opvolger wordt een vr-game
PU.nl
Nieuws

Gerucht: Half Life-opvolger wordt een vr-game

Update:Het document waarin de fragmenten zijn omschreven is reeds geupdate met een bericht richting PC Gamer, één van de eerste websites die op dit nieuws rapporteerden.

In het bericht wordt het volgende gezegd: "PC Gamer besloot dit verhaal uit te voeren, met dit document erin gekoppeld. Dit was een vreselijke beslissing van hun kant, omdat het de mogelijkheid heeft om de eigenlijke teaser of release van het spel uit te stellen."

Verder zegt de schrijver dat PC Gamer zichzelf moet schamen voor het verspreiden van dit nieuws, 'alleen voor clicks'.Hij vraagt de volgers van het nieuws om in plaats van PC Gamer, Tyler McVicker te ondersteunen, een journalist die volgens de schrijver van het bericht veel meer werk stopt in zijn nieuws. Ook stuurt hij lezers door naar een video die hen meer informatie moet bieden over Half Life: Alyx.

De video start met een bericht waarin wordt gemeld dat er geen 'nee' wordt gezegd tegen een Half Life vr-game, maar dat ze momenteel alleen de mogelijkheden aan het uittesten zijn. "Willen we al onze franchises in vr maken? Natuurlijk. Maar we hebben niet genoeg tijd en mensen," aldus de opening van de video. Dit is een fragment uit een interview die eerder is gevoerd met Kotaku. De ontwikkelaars zijn aan de slag gegaan met vr-mogelijkheden voor hun games, één hiervan is een vr-versie van Half Life 2. Voor alle informatie, bekijk hieronder de video.

Watch on YouTube

Origineel:In een een document met onderdelen van een gelekt interview met Geoff Keighley wordt een nieuwe Half Life-game, met de naam Half Life: Alyx aangehaald.

Het gelekte interview is tussen Geoff Keighley (die zich momenteel bezig houdt met Final Hours, een documentaire over Valve-games) en een tweede persoon, die niet duidelijk een naam krijgt. In het interview zegt Geoff Keighly op een gegeven moment het volgende: “Maar waarom moet dit alleen vr zijn? Waarvan je weet dat het een zorg is voor mensen, toch? Het is alsof ze mij dwingen om een vr-systeem te kopen voor de volgende Half-Life-ervaring? Is dat alleen maar omdat je denkt dat innovatie alleen in vr zit? Je doet geen flatscreen-versie van deze game, toch?”

In dit stukje van het interview wordt duidelijk gerefereerd naar een volgende Half Life-game, die later in het interview de naam Half Life: Alyx krijgt. De andere deelnemer aan het gesprek reageert als volgt: “Ja, ik bedoel, we zouden graag een versie hiervan willen maken die je met een muis en een toetsenbord kan spelen, maar zoals we zeiden, het begon als vr.”

Mocht dit dus daadwerkelijk beteken dat het vervolg er (eindelijk) aan komt, dan is er een kans dat de game uiteindelijk niet alleen naar vr komt, maar dat Valve zich daar momenteel wel op focust.

In de citaten wordt ook een releaseperiode genoemd: “Maart 2020 komt ‘Half Life: Alyx’ uit.” Het is uit de citaten niet duidelijk te achterhalen of dit een vraag of een statement is vanuit Geoff Keighley, maar de periode is te specifiek om een willekeurige vraag te zijn. Ook wordt er gesproken de ervaring die spelers te wachten staat, “Je kan hun hele lichaam zien ... Reageren op de situatie. In paniek raken, clips op de grond laten vallen terwijl ze grijpen naar hun wapens omdat een zombie voor hen staat, al deze dingen - het was echt leuk om playtests te bekijken.”

De originele Half Life-game kwam uit in 1998 voor pc en PlayStation 2. Het is een first-person shooter ontwikkeld door Valve en uitbracht door Sierra Studios. Gebruikers spelen als Gordon Freeman, een wetenschapper die zijn weg moet vinden uit de Black Mesa Research Facility nadat een experiment met buitenaards materiaal misgaat. De speler neemt het op tegen buitenaardse en menselijke vijanden met verschillende wapens en lost ook puzzels op. Het verhaal wordt meestal verteld via scriptsequenties die door Freeman’s ogen worden gezien.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!