Gesloten lootboxes worden geschrapt in PlayerUnkown’s Battlegrounds
Gamer.nl
Nieuws

Gesloten lootboxes worden geschrapt in PlayerUnkown’s Battlegrounds

In een href="https://www.pubg.com/2019/11/14/dev-letter-improving-crate-content/" rel="noopener noreferrer" target="_blank"><b>bericht </b></a>van de ontwikkelaars wordt gemeld dat gesloten lootboxes van PlayerUnkown’s Battlegrounds volledig verwijderd worden uit de game.

Het huidige systeem zorgt ervoor dat de lootboxes die spelers met BP kopen willekeurig uitgedeeld worden waardoor sommigen een gesloten lootbox ontvangen. Deze kist heeft een sleutel nodig om geopend te worden maar die moet voor echt geld worden aangeschaft.

Vanaf 18 december hebben gesloten lootboxes die met BP zijn gekocht geen sleutel meer nodig om hem te openen. Mochten spelers tegen die tijd nog gesloten kisten in hun inventaris hebben, dan kunnen daar nog sleutels voor aangeschaft worden. Deze kisten worden dus niet automatisch van het slot gehaald wanneer de update komt.

De nieuwe lootbox behoudt de handelswaarde die bepaald wordt op basis van het hoogste niveau item in de kist. Daarnaast is de waarschijnlijkheid van een item van hogere waarde gestegen, zoals het krijgen van een aantrekkelijkere skin voor je wapen.

Sujin Kim, medewerker bij het voorwerpen productieteam van PUBG: “Door feedback van spelers hebben we vastgesteld dat spelers steeds vaker niet meer genieten van het openen van de kisten zoals ze nu bestaan.” Daarnaast is ook de marktwaarde van de gesloten lootboxes op de ingame-markt meegenomen, maar deze zijn niet populair bij spelers en worden daarom bijna nooit verkocht op de ingame-markt.

Kim zegt dat het team lang en uitgebreid heeft nagedacht over deze beslissing. “We willen ervoor zorgen dat we uit de buurt blijven van verdienmodellen die fans niet tevreden stellen, vooral als ze een laag succespercentage hebben,” aldus Kim.

De gesloten lootboxes zijn vanaf 18 december niet meer beschikbaar.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tweede Grand Theft Auto 6-trailer in dag tijd bijna half miljard keer bekeken
Gamer.nl
Nieuws

Tweede Grand Theft Auto 6-trailer in dag tijd bijna half miljard keer bekeken

Dat claimt Rockstar Games zelf

De dinsdag verschenen tweede trailer van Grand Theft Auto 6 is in één etmaal bijna een half miljard keer bekeken.

Die informatie heeft The Hollywood Reporter van ontwikkelaar Rockstar Games vernomen. Hoewel de YouTube-trailer op het Rockstar-kanaal zelf op moment van schrijven nog onder de honderd miljoen views staat, heeft de trailer verspreid over alle verschillende kanalen in de eerste 24 uur meer dan 475 miljoen views opgeleverd.

Ter vergelijking: de eerste trailer van GTA 6 die in december 2023 uitkwam wist op de eerste dag 93 miljoen views te vergaren. Rockstar claimt nu dat de tweede trailer de grootste trailerrelease ooit is. Zo heeet de trailer van Deadpool & Wolverine in de eerste 24 uur 365 miljoen views behaald.

Zoals gezegd kwam de tweede trailer van Grand Theft Auto 6 afgelopen dinsdag online. De trailer legt de focus op de twee hoofdpersonages van de game - Jason Duval en Lucia Caminos. De geliefden hebben ogenschijnlijk een crimineel pad gekozen. Spelers verkennen Vice City, een fictieve versie van Miami, en omstreken. De trailer toont diverse locaties en nieuwe personages en via de officiële website van de game werden nog meer details gedeeld. In deze analyse delen we alle details die we hebben gespot in de trailer en op de website.

Afgelopen week kondigde Rockstar Games al aan dat Grand Theft Auto 6 niet meer aankomend najaar uitkomt, maar op 26 mei 2026. "Met elke game die we uitbrengen, is ons doel altijd geweest om jullie verwachtingen te overtreffen, en dat geldt ook voor Grand Theft Auto 6. We hopen dat jullie begrijpen dat we deze extra tijd nodig hebben om een niveau van kwaliteit te behalen die jullie verwachten en verdienen. We kijken er naar uit om binnenkort meer informatie met jullie te delen." De game komt naar PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Bekijk hier ons overzicht met alle details rondom gameplay, verhaal, personages en meer.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA heeft geen prijsstijging voor games op de planning
Gamer.nl
Nieuws

EA heeft geen prijsstijging voor games op de planning

Nintendo en Microsoft gooien de prijzen van sommige games wel omhoog

Electronic Arts heeft op dit moment geen plannen om de prijzen van hun games te verhogen.

Dat liet het bedrijf weten bij het bekendmaken van de meest recente kwartaalcijfers (via Eurogamer). Iemand vroeg CEO Andrew Wilson naar de plannen van het bedrijf voor prijsstijgingen van games nadat Nintendo en Microsoft dit eerder al hebben aangekondigd.

Wilson antwoordde daarop met de melding dat de situatie rondom gameprijzen geheel anders is dan tien jaar geleden, mede door het feit dat fysieke releases minder populair zijn en het feit dat er een grotere verscheidenheid aan prijzen voor games is. Denk bijvoorbeeld aan free-to-play-games en luxere uitvoeringen van fysieke edities.

"Of wat we doen nou één, tien of honderd dollar kost, ons doel is altijd om ongelooflijke kwaliteit en toenemende waarde aan onze spelers te bieden. Doordat we kwaliteit en waarde kunnen combineren, blijven we sterk, veerkrachtig en groeien." EA's CFO Stuart Canfield voegde daar aan toe dat er "op dit moment geen veranderingen zijn op het gebied van onze strategie".

EA liet ook weten dat het de nieuwe Battlefield ergens deze zomer uit de doeken doet, en dat de game ergens voor april 2025 uitkomt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!