God of War wint Game van het Jaar tijdens GDC-Awards
PU.nl
Nieuws

God of War wint Game van het Jaar tijdens GDC-Awards

God of War is op de Game Developers Choice Awards uitgeroepen tot Game van het Jaar. Florence en Beat Saber mochten beiden meerdere prijzen in ontvangst nemen tijdens het evenement.

Gisteren vonden de Game Developers Choice Awards plaats. De jaarlijkse ceremonie eert 'creativiteit, artisticiteit en technische genialiteit' in de game-industrie en vond plaats tijdens de Game Developers Conference 2019. Het evenement was te volgen op het Twitch-kanaal van GDC.

De grootste onderscheiding was voor God of War, dat werd verkozen tot Game van het Jaar. Het actie-avontuurspel van uitgever Sony Interactive Entertainment en ontwikkelaar SIE Santa Monico Studio werd geroemd om het volwassen verhaal, de prachtige graphics en de verfijnde gameplay.

Eerder deze week werd nog bekendgemaakt dat God of War is genomineerd voor tien onderscheidingen van de BAFTA Game Awards, die in april uitgereikt worden. In februari was het spel ook de grote winnaar tijdens de DICE Awards, waar het werd uitgeroepen tot Game van het Jaar en acht andere prijzen mocht ontvangen.

©GMRimport

Florence, een emotioneel spel dat een interactief verhaal over relaties vertelt, werd op de Game Developers Choice Awards verkozen tot beste game voor mobiel. Bovendien kreeg de ontwikkelaar van Florence, Mountains, een onderscheiding voor het beste debuut in de game-industrie. Ook Beat Saber ontving twee prijzen; het ritmespel werd uitgeroepen tot beste virtual reality-game en won de Audience Award.

Tijdens de Game Developers Choice Awards vond ook het Independent Games Festival plaats, waar de beste onafhankelijke spellen werden geëerd. De Grand Prize ging naar Return of the Obra Dinn, voor het innovatieve en unieke mysterie over een moord dat het spel vertelt.

Bekijk hieronder een overzicht met de winnaars van de Game Developers Choice Awards:

  • Game of the Year: God of War

  • Best Audio: Celeste

  • Best Debut: Mountains (Florence)

  • Best Design: Into The Breach

  • Best Mobile Game: Florence

  • Innovation Award: Nintendo Labo

  • Best Narrative: Return of the Obra Dinn

  • Best Technology: Red Dead Redemption 2

  • Best Visual Art: Gris

  • Best VR/AR Game: Beat Saber

  • Audience Award: Beat Saber

  • Pioneer Award: Rieko Kodama

  • Lifetime Achievement Award: Amy Hennig

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Cyberpunk 2077-vervolg bevat een tweede stad
PU.nl
Nieuws

Cyberpunk 2077-vervolg bevat een tweede stad

Vergelijkbaar met een 'Chicago waarin het mis is gegaan'

Naast Night City kunnen spelers van het aankomende vervolg op Cyberpunk 2077 ook een tweede stad bezoeken, dat wordt beschreven als een "Chicago waarin het mis is gegaan".

Dat onthulde R. Talsorian Games-oprichter Mike Pondsmith, de bedenker van Cyberpunk, op Digital Dragons 2025. Hij werd gevraagd naar 'Project Orion', het Cyberpunk 2077-vervolg waar CD Projekt Red aan werkt.

Pondsmith gaf toe dat hij niet zoveel betrokken is bij de ontwikkeling van het vervolg als bij het origineel, maar dat hij de geboekte progressie wel volgt. Hij gaf daarbij aan dat spelers straks een nieuwe stad kunnen bezoeken. "Ik vertel je niet meer dan dat, maar er is een nieuwe stad die we bezoeken. Night City is er ook nog. Ik weet nog dat ik het zag en begreep waar ze voor gingen, en het werkt echt goed. Het voelt niet als Blade Runner, maar als een stad als Chicago waarin het mis is gegaan."

Verdere details over het Cyberpunk 2077-vervolg zijn er nog niet, al bleek eerder dat CD Projekt Red erg realistische voorbijgangers in de game wil zien te krijgen. Duidelijk is ook dat de nieuwe studio van de ontwikkelaar gesitueerd in Boston aan het spel werkt. Dat moet er voor zorgen dat de game "authentiek Amerikaans aanvoelt".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed-regisseur aan de slag bij Netflix Games
PU.nl
Nieuws

Avowed-regisseur aan de slag bij Netflix Games

Ze gaat games voor de studio achter de Oxenfree-spellen regisseren

Carrie Patel, de regisseur van Avowed, vertrekt bij Obsidian Entertainment en gaat aan de slag bij Netflix Games.

Dat heeft Patel aangekondigd via LinkedIn. Ze heeft bijna twaalf jaar gewerkt bij de studio die inmiddels onderdeel uitmaakt van Xbox. Voor haar werk aan Avowed was ze narrative designer voor The Outer Worlds en Pillars of Eternity.

Patel krijgt een regisseursrol bij Night School Studio, de studio achter de Oxenfree-games en Afterparty, dat sinds 2021 onderdeel uitmaakt van Netflix Games. Eerder dit jaar bleek dat er meerdere ontslagen vielen bij de studio.

Obsidian werkt op dit moment aan The Outer Worlds 2. Meteen na de Xbox Games Showcase op 8 juni wordt een presentatie die volledig om deze nieuwe rpg draait uitgezonden.

Ondanks dat de regisseur van Avowed weggaat bij Obsidian, is het bedrijf nog niet klaar met de op Xbox Series X en S en pc uitgekomen rpg. Onlangs onthulde de ontwikkelaar de toekomstplannen voor de game. In de zomer kunnen we onder andere de mogelijkheid om te koken verwachten. Ook krijgen NPC's nieuwe gedragspatronen en zullen er ook nieuwe wapens en passieve en actieve abilities toegevoegd worden. Ook kunnen spelers straks custom icoontjes op de wereldkaart plaatsen. Aankomend najaar kunnen we onder andere een New Game Plus-modus verwachten, alsmede een fotomodus en een nieuw wapentype. Ook worden er nieuwe presets voor personages verwacht, nieuwe Godlike-presets en de mogelijkheid om in de spelwereld het uiterlijk van je personage te veranderen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!