GTA-producent brengt openwereldgame MindsEye uit binnen Everywhere
Gamer.nl
Nieuws

GTA-producent brengt openwereldgame MindsEye uit binnen Everywhere

Build a Rocket Boy, de huidige studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies, heeft meer informatie gedeeld over hun online platform Everywhere. Zo moet er een nieuwe openwereldgame genaamd MindsEye worden uitgebracht via dit platform.

Everywhere - waar vorig jaar al de eerste beelden van werden getoond - moet later dit jaar op pc verschijnen - en later ook op consoles - en wordt beschreven als "een nieuw platform dat oneindige mogelijkheden biedt en je laat worden wie je maar wil zijn". 

Websites als VGC en tijdschriften als Edge hebben onlangs de studio bezocht en kregen meer details over beide projecten. Everywhere bevat een centrale, sociale hub genaamd Utropia, met daar omheen enkele verschillende werelden. Vanuit Utropia kunnen diverse districten met verschillende gameplayelementen en creatieve opties bezocht worden. 

Zo bevat het Combat District levels bestaande uit third-person actie, terwijl het Racing District logischerwijs uit races bestaat. Ook is er het Entertainment District, waar allerlei kleinere ruimtes zijn met onder andere een bioscoop, een dj-gebied en een kunstgalerij.

De game heeft een ingebouwde hub genaamd ARC-adia, van waaruit mensen hun eigen ervaringen kunnen maken en ze online met andere spelers kunnen delen. Daarnaast kunnen kleinere elementen uit deze ervaringen worden geheveld - bijvoorbeeld items of complete levels - en worden omgevormd tot 'Stamps', die vervolgens los in de Stamp Shop verkocht kunnen worden.

Zoals gezegd werkt Build a Rocket Boy ook aan een tweede titel, genaamd MindsEye. Dit moet een "actievolle, triple-A, verhaal gedreven actie-adventuregame worden gesitueerd in een wereld met futuristische bedrijven, complottheorieën en sinistere nieuwe technologieën". De eerste teaser, die hieronder valt te bekijken, toont een open spelwereld die doet denken aan de Grand Theft Auto-games.

MindsEye komt niet los uit, maar wordt op een nog onbekend moment exclusief via Everywhere uitgebracht. De ontwikkelaar ziet het ondanks dat feit wel als twee verschillende producten.

Watch on YouTube

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt
Gamer.nl
Nieuws

South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt

De game verscheen afgelopen april voor Xbox Series, pc en Game Pass

Meer dan een miljoen mensen hebben de op 8 april uitgekomen Xbox Series- en pc-game South of Midnight gespeeld.

Dat blijkt uit een artikel van Game Rant, waar men met Guillaume Provost, studiohoofd van ontwikkelaar Compulsion Games, heeft gepraat. Provost gaf daarbij aan dat de game inmiddels door meer dan een miljoen mensen is gespeeld.

South of Midnight is een third-person actiegame die zich afspeelt in een moerasachtige wereld met monsterachtige wezens. De graphics vallen daarbij meteen op door de unieke manier waarop het geheel stop-motion-animatie nabootst.

In South of Midnight wordt hoofdpersonage Hazel naar een gotische wereld getransporteerd waarin realiteit en fantasie met elkaar verweven zijn en eeuwenoude wezens uit folklore tevoorschijn komen. Het spel is zoals gezegd ontwikkeld door Compulsion Games, dat We Happy Few ontwikkelde en inmiddels onderdeel uitmaakt van Xbox Games Studios.

South of Midnight is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. De game staat ook op Xbox Game Pass. Het spreekt voor zich dat Game Pass-spelers worden meegerekend met de totale spelersaantallen van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland

Waaronder een aantal remakes en multiplayergames

Ubisoft zou plannen hebben voor negen Assassin's Creed-games de komende jaren.

Insider Gaming plaatste een artikel waarin het enkele details gaf over deze negen games - waarvan sommigen al zijn bevestigd en anderen al geruime tijd het onderwerp van geruchten zijn. Het gaat om twee grootschalige rpg's in de stijl van Shadows en Valhalla, drie remakes, één 'kleinere' ervaring, twee multiplayergames en één mobiel spel. Deze games moeten volgens de planning de komende zes jaar verschijnen.

De eerstvolgende Assassin's Creed-game die uit zou komen, zou Assassin's Creed Jade zijn, de al onthulde mobiele game die zich in China afspeelt. Dit zou worden opgevolgd door een game met de codenaam Invictus, een multiplayergame die geïnspireerd is door Fall Guys en zestien spelers per potje het tegen elkaar laten opnemen. Er zouden al plannen zijn om de game zo'n vijf jaar te ondersteunen met updates en nieuwe content.

Rond dezelfde tijd als Invictus zou een Assassin's Creed-spel met de codenaam Obsidian uitkomen. Dit zou de remake van Assassin's Creed 4: Black Flag betreffen waar al geruime tijd geruchten over gaan. Ergens nadat de contentplanning voor Assassin's Creed Shadows ten einde komt (ongeveer twee jaar na release van de game) zou vervolgens 'Hexe' op de planning staan, een iets kleinere ervaring met - volgens eerdere geruchten - een focus op bovennatuurlijke krachten. De game zou ongeveer een jaar aan dlc-ondersteuning krijgen.

Ongeveer een jaar na Hexe zou een game met de codenaam Scarlet op de planning staan. Dit zou de volgende grote rpg in de reeks betreffen. Volgens Insider Gaming is de productie van dit spel inmiddels begonnen en zou het qua setting India, de Middenlandse Zee en de Azteken aanhouden. Dit zou gevolgd worden door Stardust, de volgende remake van een Assassin's Creed-game. Het is niet bekend waar de remake op gebaseerd is.

De laatste drie Assassin's Creed-games die op de planning staan, zijn Emerald, de derde rpg en de derde remake. Over de laatste twee titels is nog niets bekend, maar Emerald zou wederom een multiplayergame zijn met een vijfjarenplan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!