GTFO-maker 10 Chambers werkt aan nieuwe overvalgame
PU.nl
Nieuws

GTFO-maker 10 Chambers werkt aan nieuwe overvalgame

10 Chambers, de studio die opgericht is voor Payday-designer Ulf Andersson, werkt na GTFO aan een nieuwe overval-game.

Dat meldt Andersson in gesprek met NME. De game zal een co-op first-person shooter met “heists”, overvallen, worden. 10 Chambers maakte eerder de co-op shooter GTFO, maar gaat nu dus weer terug naar de formule waar Ulf Andersson eerder hoge ogen mee gooide. Hij zegt tegen NME dat hij meer met het overval-genre bezig wil zijn.

“Het voelt alsof het hoofdstuk niet is afgesloten. Ik moet dat fatsoenlijk doen”, aldus Andersson. “Dus voor mij is deze game een game die gewoon gemaakt moet worden. Ik ben terug op de heist shit, in principe. Het is een overval co-op FPS, en het heeft een soort techno-thriller thema. Ik las veel scifi-boeken, dus stel je alles voor waar cyberpunk door is geïnspireerd, met nog een hoop andere shit.”

Andersson benadrukt wel dat 10 Chambers’ nieuwe game een ander “gevoel” gaat opwekken dan de Payday-serie. “Hier ga je niet constant in schieten. Payday had een groot probleem met actie die constant werd opgevoerd, en daarna gewoon opgevoerd bleef.”

Hij refereert ook naar andere co-op games. “Als je aan Left 4 Dead denkt, het is geweldig met die drama, maar het voelt niet alsof dingen gebeuren door jou. Het voelt alsof de spelers geluk hadden door er te zijn. Dat is niet hoe het hoort te zijn, het zou moeten zijn ‘wij beslissen om deze shit te doen’.”

Andersson zegt dat hij denkt dat GTFO precies dat goed deed, maar dat het nieuwe project makkelijker wordt om te spelen. “Je kunt [in GTFO] een uur rondsneaken en dan ineens doodgaan, toch? Dat hardcore randje krijgt het [nieuwe spel] niet. Het is mechanisch wat soepeler, je zou kunnen zeggen makkelijker om te spelen.”

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!