Henry Cavill toont gevechtsscène uit The Witcher bij Jimmy Kimmel
Gamer.nl
Nieuws

Henry Cavill toont gevechtsscène uit The Witcher bij Jimmy Kimmel

Henry Cavill, de acteur die Geralt vertolkt in de The Witcher-serie, bracht onlangs een bezoekje aan talkshowhost Jimmy Kimmel en heeft hier een nieuwe gevechtsscène van de aankomende Netflix-serie getoond.

The Witcher-serie wordt kort besproken in de show en aan het eind wordt een gevechtsscène getoond. In

Watch on YouTube

zien we Geralt afrekenen met verschillende vijanden in klassieke The Witcher-stijl.

Verder bespreekt Cavill de langverwachte serie en vertelt hij over zijn eigen beleving als vertolker van Geralt. Zo vertelt hij dat hij voorheen veel gewerkt heeft met stuntmannen, maar doet hij nu het leeuwendeel van zijn stunts zelf omdat hij hier een beetje mee werd geplaagd. Daarnaast geeft de acteur aan dat hij de stemacteur van Geralt in de games bewondert en veel inspiratie uit zijn werk heeft gehaald.

"Ik heb de spellen gespeeld. Toen The Witcher 3 vijf jaar geleden werd uitgebracht heb ik hem doodgespeeld. Daarna ben ik in aanraking gekomen met de boeken en heb ik ze allemaal gelezen. Al snel merkte ik dat ik echt iets heb gemist. Ik ben al sinds ik klein was gek op het fantasy-genre, zelfs toen ik nog niet kon lezen, daarom las mijn vader het voor.", vertelt Cavill.

Onlangs werd de serie al bevestigd voor een tweede seizoen, ondanks dat het eerste seizoen nog niet is verschenen. Goed nieuws voor showrunner Lauren Hissrich, zij vertelde vorige maand namelijk nog dat er al genoeg verhaallijnen klaarliggen voor zeven seizoenen.

De serie rondom The Witcher is gebaseerd op de gelijknamige boeken van Poolse afkomst. De serie werd in 2017 aangekondigd door Netflix. Het eerste seizoen bevat acht afleveringen van een uur per stuk en verschijnt 20 december in Nederland.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!