High-tech mondmasker van Razer verschijnt in Q4 van 2021
PU.nl
Nieuws

High-tech mondmasker van Razer verschijnt in Q4 van 2021

Project Hazel, het high-tech mondmasker van Razer, staat klaarblijkelijk op de planning voor het vierde kwartaal van 2021. Het apparaat werd begin dit jaar als conceptproduct onthuld op href="https://gamer.nl/artikelen/hardware-update/ces-2021rtx-3000-en-ryzen-5000-gaan-mobiel/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">CES 2021</a>, maar lijkt inmiddels daadwerkelijk richting massaproductie te gaan.

Veel van Razers grootse CES-concepten zijn vooral 'voor de show' — en zo dacht men ook over Project Hazel. De onthulling van het idee was in januari dit jaar bijzonder gepast, maar het droop ook van Razers overtreffende trap. Het masker was niet alleen slim en steriel; het is ook rijk in ingebouwde microfoons, luidsprekers en, hoe kon het ook anders, rgb-verlichting. 

In het geval van Project Hazel onderstreepte Razer-voorzitter Min-Liang Tan bijna twee maanden later dat de fabrikant het project alsnog tot productie wilde brengen. Destijds werd er nog niet gesproken over prijzen of verschijningsdata. 

©GMRimport

Inmiddels lijkt er schot in de zaak te zitten. Op Twitter tipt Razer op een nieuwsbrief, die geïnteresseerden op de hoogte houdt van waar en wanneer de Hazel-maskers te verkrijgen zijn. Een prijsindicatie blijft voorlopig alsnog uit, maar de berichtgeving spreekt wel duidelijk over een lancering in het vierde kwartaal van dit jaar.

De vernieuwde Project Hazel-webpagina vertoont wel wat opmerkelijke aanpassingen. Nog altijd belooft het mondmasker zaken als luchtverversing naar N95-standaard, stemversterking en rgb-verlichting, maar veel van het oorspronkelijke design is nu voorzien van een 'Concept Only'-label. Het lijkt erop dat Razer voor de massaproductie alsnog wat ingrepen heeft moeten doen.

Het nieuwere beeldmateriaal toont daarnaast ook geen nieuwe weergave van de opbergdoos voor Project Hazel. Aanvankelijk zou deze koffer het Razer-mondmasker draadloos opladen en steriliseren met uv-licht.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!