Hoogtepunten: SSD PlayStation 5 en Xbox Series X-logo
Gamer.nl
Nieuws

Hoogtepunten: SSD PlayStation 5 en Xbox Series X-logo

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

Warzone-consolespelers schakelen crossplay uit vanwege cheaters

Call of Duty: Warzone-spelers op consoles zouden crossplay massaal uitschakelen om zo niet cheaters tegen het lijf te hoeven lopen.

Dat meldt Eurogamer. Er zijn nog altijd cheaters in de game aanwezig, ondanks dat Infinity Ward meer dan 70.000 mensen in het spel verbannen heeft. Zo kunnen sommige valsspelers door muren heen schieten of hebben hun wapens geen terugslag. Het cheaten gebeurt over het algemeen via pc. Daarom zetten consolegamers crossplay uit: zodat ze de kans verkleinen om cheaters tegen het lijf te lopen.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Doom Eternal-componist weigert nieuwe game te componeren

Mick Gordon, de componist van Doom 2016 en Doom Eternal, weigert een nieuwe Doom-game te compeneren. Dat blijkt uit een privé-gesprek op Facebook en een reactie op YouTube.

De Doom-franchise staat bekend om diens heavy metal-muziek als soundtrack. Mick Gordon was verantwoordelijk voor de laatste twee delen in de franchise en zijn werk werd over het algemeen goed ontvangen. Nu lijkt het er alleen op dat Mick Gordon geen zin meer heeft om met ID Software samen te werken. Een Redditgebruiker vroeg op Facebook of Mick Gordon openstond om met de muziek voor de nieuwe Doom-game aan de slag te gaan. De componist gaf het volgende antwoord: “Ik betwijfel of wij ooit nog gaan samenwerken.”

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Achtergrond:De literaire persoonlijkheidstest toegepast op gamepersonages

Of het nou gaat om een film, boek of toneelspel, een geloofwaardig personage moet aan flink wat voorwaarden voldoen voordat je in hem of haar gelooft. Ook in videogames ligt de emotionele lat steeds hoger, dus is het niet meer dan logisch dat ontwikkelaars steeds complexere videogamepersonages creëren, waarvan sommigen bijna film- of zelfs literatuurwaardig zijn. Dat zijn ze echter lang niet allemaal en er zijn nog veel personages, ook uit moderne games, die amper een persoonlijkheid hebben.

Gordon Freeman, Claude, Jack, Chell, Link; er wordt steeds minder vaak gebruik gemaakt van de stille protagonist, tenzij het traditie is van de betreffende franchise. Het idee dat gamers zich het beste kunnen vereenzelvigen met een hoofdpersonage dat een onbeschreven blad betreft - waar ze zichzelf op kunnen projecteren – is inmiddels namelijk nogal ouderwets. We hebben liever volledige controle over onze personages, van het creatieproces tot aan de keuzes die ze maken in het verhaal, of een volledig uitgewerkte, filmische protagonist onder onze knoppen. Want hoe ‘volwassen’ de game-industrie en ook gamers worden, des te meer er wordt gekeken naar bewezen technieken om een verhaal te vertellen. Daarbij zijn er legio regels, geperfectioneerd door scriptschrijvers en auteurs, die bepalen hoe je een sterk, geloofwaardig en interessant hoofdpersonage schrijft.

Lees hier het volledige artikel.

©GMRimport

SSD van PlayStation 5 kan 'world building' veranderen

De SSD-technologie van de PlayStation 5 gaat een grote invloed uitoefenen op de 'world building' in video games. Dat zegt Halo- art director Marcus Lehto in een interview.

Volgens Marcus Lehto, die eerder bij Bungie werkte, is de SSD -van de PS5 iets om enthousiast van te worden. Dat zegt hij in een interview met VGC. Volgens Lehto zal de technologie deuren openen voor uitgebreide content die een stuk sneller streamt. Spelers hoeven dan niet meer te wachten op laadschermen en ontwikkelaars hoeven zich niet meer achter cinematics te verschuilen als de wereld nog moet laden. “Het gaat alles een stuk vloeiender maken voor de spelers,” zegt de art director.

Lees hier het volledige bericht.

Logo voor Xbox Series X mogelijk onthuld

Xbox heeft een handelsmerk aangevraagd voor het logo van de Xbox Series X. Of dit om het officiële logo gaat is nog niet zeker.

Microsoft heeft halverwege april een handelsmerkaanvraag ingediend voor de Xbox Series X, waaronder een logo van de nieuwe console. Het logo bestaat uit een gestileerde X en het woord “Series”. Reddit-gebruikers ontdekten de aanvraag voor het handelsmerk als eerste.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Achtergrond:Cities: Skylines is vijf jaar later een kleurplaat voor volwassenen

Het is ruim vijf jaar geleden dat Cities: Skylines hier op Gamer.nl werd gebombardeerd tot de nieuwe koning der citybuilders. Sceptici konden toentertijd nog beweren dat Cities voorál zo positief opviel omdat de laatste SimCity twee jaar eerder de plank faliekant missloeg. SimCity werd dan ook vrij snel vergeten en verdrongen. Cities: Skylines daarentegen, is nog altijd relevant en springlevend: onlangs nog bracht ontwikkelaar Colossal Order met Sunset Harbor alweer de negende grote uitbreiding uit.

Hoewel de uitbreidingen steeds logischerwijs voor de grootste vernieuwingen in Cities: Skylines zorgen, is ook de basisgame door de jaren heen flink onder handen genomen. Dat begon ooit met het toevoegen van noodzakelijkheden, zoals de mogelijkheid om tunnels te bouwen, en verschillende weerseffecten. Later werd het wegenbouwsysteem verbeterd, werd geluidsoverlast op een realistischere manier gecalculeerd en ging de menustructuur meermaals op de schop. Ook werden er nieuwe gebouwen gratis aan het spel toegevoegd, waaronder tolpoortjes, bibliotheken en bejaardentehuizen. Het voetbalstadion dat in 2016 al gratis werd toegevoegd, is bij ondergetekende nog altijd favoriet en krijgt in elke stad weer opnieuw een prominente plek.

Lees hier het volledige artikel.

©GMRimport

Overzicht:Aanraders voor Xbox Game Pass

In de afgelopen jaren is Xbox Game Pass uitgegroeid tot een waardevolle dienst met uitstekende first-party games, een groeiend aantal titels van derde partijen en parels van indiegames. In dit artikel vind je tips voor abonnees van de dienst.

Ook verse abonnees weten de grote titels op Game Pass er wel uit te vissen, want games als Gears 5, The Witcher 3: Wild Hunt en Grand Theft Auto 5 vallen natuurlijk direct op. Hieronder benoemen we juist games die je wellicht over het hoofd ziet, maar zeker de moeite van het spelen waard zijn.

Lees hier het volledige artikel.

©GMRimport

Animal Crossing: New Horizons is de meest verkochte digitale game

Animal Crossing: New Horizons heeft het record verbroken van de meest verkochte digitale game. Dat blijkt uit een rapport van Nielsen’s SuperData.

Animal Crossing: New Horizons kwam een maand geleden uit op de Nintendo Switch. De game is een groot succes en is bijna nergens meer te vinden. De schaarste heeft ervoor gezorgd dat veel mensen toch een digitale versie van de game hebben aangeschaft. Daardoor is er van de game in minder dan een maand, volgens het rapport van Nielsen’s SuperData, meer dan 5 miljoen digitale games verkocht. Met deze hoeveelheid neemt Animal Crossing: New Horizons het stokje over van Call of Duty: Black Ops III, die voor de nieuwe Animal Crossing-game het record in handen had.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Review: Trials of Mana is een trouwe remake

”Sommige games komen precies op het juiste moment uit”, schreef Ron Vorstermans afgelopen week over In Other Waters. Dit geldt zeker niet voor Trials of Mana: het Japanse rollenspel verschijnt amper twee weken na de ingenieuze remake van Final Fantasy 7 – nota bene eveneens uitgegeven door Square Enix.

Waar Final Fantasy 7 Remake kiest voor een hervertelling van een bestaand verhaal (en daarnaast de gameplay op de schop neemt), blijft Trials of Mana trouw aan de oorspronkelijke release uit 1995.

Lees hier de volledige review.

©GMRimport

Japanse retrogamegroep deelt gratis Super Nintendo's uit

De Japan Retro Game Association, afgekort JARGA, deelt honderd gratis Super Nintendo-consoles uit. De associatie maakte de actie bekend op hun website.

Heel Japan zit op dit moment in quarantaine vanwege het coronavirus. Om families met kinderen te helpen is de JARGA een actie gestart om de gezinnen te helpen in de quarantaineperiode. Alle families met één of meer kinderen onder de zestien jaar kunnen zich via de website van de associatie aanmelden om kans te maken op een Super Famicom. Bij een console worden kabels, één controller en twee games meegeleverd; Donkey Kong Country en Final Fantasy 6.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Banjo-Kazooie-componist: 'Te weinig fans voor een nieuw deel'
Gamer.nl
Nieuws

Banjo-Kazooie-componist: 'Te weinig fans voor een nieuw deel'

Toch zou Grant Kirkhope graag muziek maken voor een vervolg

Voormalige Rare-componist Grant Kirkhope heeft uitgelegd waarom hij denkt dat de komst van een nieuwe Banjo-Kazooie-game onwaarschijnlijk is.

Eerder dit jaar liet Kirkhope, die de hoofdcomponist was van de Banjo-Kazooie-games, op social media weten dat hij geen hoop had er ooit een nieuwe game in de platformreeks uit zou komen. "Ik heb het al eerder gezegd, maar... ik heb geen hoop dat er een nieuwe Banjo-game komt. Daarbij zouden alle fanatieke fans het spel meteen haten en bekritiseren, hoe goed het ook is. Dat werkt nooit."

In een interview met Eurogamer heeft Kirkhope meer uitleg gegeven over waarom hij geen nieuwe Banjo-Kazooie verwacht. "Het is gewoon onwaarschijnlijk. Ik weet niet hoeveel mensen weg zijn bij Rare, ik ken er wel een paar, en het voelt alsof het huidige Rare daar geen zin in heeft. Microsoft zou Rare de verantwoordelijkheid geven en de studio zou al het harde werk moeten doen. En het gaat ook om geld. Ik heb iets van honderdduizend volgers op mijn Twitter, en dat is de 'Banjo-bubbel'. Als dat alle fans zijn, dan gaat het geen geld opleveren. Je hebt miljoenen mensen nodig die je game kopen, en je moet een compleet nieuwe generatie warm laten lopen voor je game."

Kirkhope denkt daarnaast dat Rare de game nooit zou ontwikkelen, dus dat er een andere studio gevonden moet worden die de typisch Britse humor begrijpt. "De humor van Banjo is een essentieel onderdeel en is erg Brits. Dat is niet makkelijk na te bootsen voor mensen die niet Brits zijn. Je hebt een team nodig met de juiste passie en humor." Kirkhope geeft wel toe dat ontwikkelaars als Toys for Bob en Moon Studios hebben aangegeven dat ze een nieuwe Banjo-game zouden willen maken. "Maar zou Microsoft dat willen? Zouden ze mij erbij betrekken? Ik weet het niet, waarschijnlijk niet."

Kirkhope laat er in ieder geval geen twijfel over bestaan dat hij zou meehelpen aan een nieuwe Banjo-game: "Direct. Soms willen mensen een franchise terugbrengen en niet de oude rotten erbij betrekken. Dus misschien willen ze een nieuwe componist. Maar ik zou het graag doen. Ik weet niet of ik nog meer Banjo in mij heb, maar ik zou er zeker mijn best voor doen."

Banjo-Kazooie en het vervolg Banjo-Tooie verschenen oorspronkelijk op de Nintendo 64, al zijn de games later ook op Xbox (via Rare Replay en los) en Nintendo Switch Online uitgekomen. Er kwam ook een derde deel op Xbox 360 uit, genaamd Nuts and Bolts (in Nederland bekend als Boutjes en Moertjes).

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Breach-update voor No Rest for the Wicked uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Breach-update voor No Rest for the Wicked uitgekomen

Met nieuwe missies, filmpjes, een Hardcore-modus en meer

Moon Studios heeft 'The Breach' uitgebracht, een nieuwe content-update voor de early access-versie van No Rest for the Wicked.

Volgens Moon Studios brengt The Breach de early access-versie van No Rest for the Wicked dichterbij het eindresultaat waar de studio naar toe werkt. De update bevat nieuwe gebieden, wapens, vijanden en verhalen. Zo zullen nieuwe missies en filmpjes het verhaal van de game uitbreiden. Daarbij zijn er twee nieuwe met de hand gemaakte gebieden te verkennen: Lowland Meadows en Marin Woods. Ook zijn er twee nieuwe dorpen met NPC's te vinden, namelijk Hunter's Vale en Marin Village.

Verder wordt een endgame-mechanisme toegevoegd genaamd de Plague System, wordt het voedselsysteem in verband met de honger die personages kunnen ervaren op de schop genomen en wordt er meer diepgang aan gevechten toegevoegd. Er zijn ook meer dan honderdvijftig wapenopties, nieuwe uitrusting, vijanden en bazen te vinden. Tot slot is er een Hardcore-modus toegevoegd met permadeath. De patch notes zijn hier te vinden.

No Rest for the Wicked kwam vorig jaar via Steam Early Access uit. Deze release werd uitgebracht door Private Division, een label van Take-Two. Afgelopen november werd dit label echter verkocht door Take-Two, samen met bijna alle bestaande en aankomende games - met uitzondering van No Rest for the Wicked. Moon Studios heeft inmiddels laten weten de game zelf uit te geven.

No Rest for the Wicked is een actie-rpg met een duisterdere en realistischere vormgeving dan de Ori-spellen, die ook van Moon Studios komen. De game speelt zich af in het jaar 841, en de koning is overleden. Zijn arrogante zoon Magnus neemt de kroon over, en een plaag genaamd de Pestilence keert na duizend jaar terug.

Spelers kruipen in de huid van een Cerim, die onderdeel uitmaakt van een groep heilige strijders met speciale krachten die alles op alles zetten om de Pestilence tegen te houden. Ondertussen moeten spelers zich een weg banen door politieke intriges. Daarbij is de spelwereld met de hand gemaakt, wat het geheel een schilderachtig uiterlijk geeft.

De early access-versie van No Rest for the Wicked is speelbaar via Steam. Op een later, nog onbekend moment moet de uiteindelijke versie uitkomen op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Mogelijk volgt er ook een Switch 2-versie.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!