Hoogtepunten: Death Stranding-review en 1666: Amsterdam
PU.nl
Nieuws

Hoogtepunten: Death Stranding-review en 1666: Amsterdam

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week! Van het belangrijkste nieuws tot onze uitgebreide GNL-artikelen.

Death Stranding komt zomer 2020 naar pc

Death Stranding verschijnt in het begin van de zomer van 2020 ook voor pc. Dit meldt het Twitter-kanaal van Kojima Productions.

Bij de oorspronkelijke aankondiging van Sony's deal met Kojima Productions voor Death Stranding werd al bekendgemaakt dat een pc-versie in de maak was en moest verschijnen na de PS4-versie. Nu bevestigt een tweetvan de ontwikkelaar dat de game ook naar pc komt. Specifieker dan 'begin van de zomer van 2020' wordt niet genoemd.

Er is nog niet bekend of Death Stranding naar Steam, de Epic Games Store of andere digitale winkels komt.

Lees hier meer.

©GMRimport

Activision verdraait Amerikaanse oorlogsmisdaad

Activision geeft een andere draai aan een oorlogsmisdaad in Call of Duty: Modern Warfare. De echte daad was uitgevoerd door de Verenigde Staten, maar in de game is dit omgedraaid en krijgt Rusland de schuld.

Het gaat om het conflict die later de naam The Highway of Death kreeg. De misdaad vond plaats in Koeweit op Highway 80 en Highway 8. Het Amerikaanse leger vuurde daar op de terugtrekkende Iraakse troepen tijdens de Golfoorlog.

Waarom het uiteindelijk een oorlogsmisdaad is benoemd heeft te maken met het feit dat de Irakese soldaten zich terugtrokken en geen wapens hadden. Ruim 350 soldaten zijn uiteindelijk om het leven gekomen en bepaalde rapportages van het incident stellen dat ook vrouwen en kinderen om het leven zijn gekomen.

Lees hier meer.

©GMRimport

Review: Luigi's Mansion 3 is geestig maar spookt niet na

Na zijn eerste avontuur in het spookhuis en het vervolg op de 3DS zou Luigi inmiddels de bui wel moeten zien hangen. Tijdens een bezoek aan een chique hotel, waar de bekende loodgieter aan zijn welverdiende rust denkt te komen, blijkt de aanwezige luxe en gastvrijheid dan ook te mooi om waar te zijn.

Als hij een paar uur later bibberend van angst uit zijn bed kruipt ontdekt Luigi dat hij weer in dezelfde valstrik is getrapt. Mario, Peach en een trio Toads zijn opgesloten in portretten en het hele hotel blijkt niets minder dan de zoveelste listige illusie van King Boo om Luigi de stuipen op het lijf te jagen.

Lees hier meer.

©GMRimport

The Outer Worlds binnen 25 minuten uitgespeeld met geheim einde

YouTuber Jabo speelt de nieuwe rpg The Outer Worlds uit in minder dan 25 minuten en toont tevens een geheim einde in de game.

Eerder deze week lukte het de YouTuber al om een speedrun te doen van een half uur en nu heeft hij zichzelf verbeterd. In de omschrijving van de video laat Jabo weten dat hij nog niet klaar is, hij wil zichzelf nogmaals gaan verbeteren.

Lees hier meer.

©GMRimport

Review:Call of Duty: Modern Warfare is uitstekende Call of Duty

Vaak wordt gezegd dat mensen ‘alleen Call of Duty spelen voor de multiplayer’, maar ik houd ook van het popcornavontuur dat de singleplayer heet. En laat er geen twijfel over bestaan: de singleplayermodus van Modern Warfare is opnieuw een traditionele aaneenrijging van scripted missies. Maar wie zou anders willen? Het resultaat spreekt boekdelen.

Het ongeveer zes uur durende avontuur wil een soort van potpourri zijn van de Modern Warfare-trilogie. En dat werkt. De personages komen allemaal goed uit de verf, de kant van de rebellen wordt interessant belicht, het algehele verhaal is pakkend en de actie is zoals verwacht van een hoog niveau. De verwijzingen naar oude Call of Duty-games zijn vermakelijk (“Get on you feet, soldier, we are leaving!”), maar Modern Warfare voelt uiteindelijk meer aan als een nieuw Call of Duty-universum dan een reboot. De game grijpt je vanaf de eerste minuut bij de strot en wisselt intens spektakel kundig af met zenuwslopende sluipmissies.

Lees hier meer.

©GMRimport

Review:Death Stranding is een van de meest unieke games ooit

Alle mysterie op voorhand ten spijt is het concept achter Death Stranding oersimpel: je bezorgt pakketjes van punt A naar B. De mate van detail die in dit werk gaat zitten en de uitmuntende presentatie maken van Death Stranding een speciale ervaring.

Het is ook een uiterst persoonlijke ervaring. In hoeverre je van Death Stranding geniet hangt af van meerdere factoren. Ga je teleurgesteld zijn dat Death Stranding in essentie een postbodesimulator is? Sta je open voor een duizelingwekkend verhaal waarin Kojima allerlei filosofieën over het leven, de dood en de hemel combineert met de ervaringen en ontmoetingen die hij de afgelopen jaren in zijn eigen leven heeft meegemaakt? En ben je iemand die na een lange wandeltocht stilstaat op een heuvel, van het uitzicht geniet en daar misschien zelfs in een fractie van een moment het nut van het bestaan uit onttrekt?

Lees hier meer.

©GMRimport

Reddit-gebruiker lekt mogelijke informatie over Diablo 4

Reddit-gebruiker PracticalBrush12 deelt mogelijk informatie over Diablo 4, die mogelijk deze week tijdens Blizzcon wordt aangekondigd. De informatie wordt bevestigd door gerenommeerde Twitter-gebruiker Daniel Ahmed (ZhugeEX), die bekendstaat om het delen van nieuws over games.

PracticalBrush12 zegt dat de nieuwe toevoeging aan de Diablo-franchise donkerder en viezer wordt dan de voorgaande games, “geen regenboog-glimmende-shit dit keer,” aldus de lekker. Hij geeft een uitgebreide beschrijving over wat het dan wel gaat zijn; lichamen verstrooid over de map, woestenij, grotten omringd met lichaamsresten, crypten, moerassen en meer.

Lees hier meer.

©GMRimport

Assassin's Creed-bedenker lijkt weer aan 1666: Amsterdam te werken

Assassin's Creed-bedenker PatriceDésilets lijkt weer te werken aan 1666: Amsterdam. Dit meldde de gamemaker deze week tijdens het Reboot Develop Red-evenement in Canada.

Tijdens het evenement besprak Désilets voornamelijk zijn game Ancestors: The Humankind Legacy, die eerder dit jaar voor pc is verschenen en binnenkort voor PS4 en Xbox One wordt uitgebracht. Aan het eind noemde hij echter ook 1666: Amsterdam, waar Eurogamer vroeg hoe serieus de gamemaker nog was over het project. "Hoe serieus ik ben? Ik ben bijna mijn huis kwijtgeraakt hiervoor", antwoordde Désilets.

Lees hier meer.

©GMRimport

Interview:Hideo Kojima over Death Stranding: ‘Falen is gewoonweg geen optie’

Death Stranding ziet bijna het daglicht en er zijn inmiddels torenhoge verwachtingen rondom de game. Tijdens Gamescom spraken we geestelijk vader Hideo Kojima over zijn ambities, inspiratiebronnen en de verwachtingen voor zijn eerste game sinds hij Konami verliet.

Lees hier meer.

Sony Japan registreert alvast handelsmerken voor PS6 tot en met PS10

Sony Interactive Entertainment heeft in Japan vijf nieuwe handelsmerken vastgelegd voorPS6, PS7, PS8, PS9 en PS10, eventuele toekomstige PlayStation-consoles.

Sony heeft voorheen ook de handelsmerken vroegtijdig vastgelegd, zo is de naam PS5 al in 2006 door Sony geclaimd. Hoewel het geen verrassing zou zijn als Sony de huidige lijn doorzet en over een aantal jaar met een PlayStation 6 komt, betekent dit niet uiteraard niet dat deze daadwerkelijk het daglicht gaat zien.

Lees hier meer.

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!