Hoogtepunten: Death Stranding-review en 1666: Amsterdam
Gamer.nl
Nieuws

Hoogtepunten: Death Stranding-review en 1666: Amsterdam

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week! Van het belangrijkste nieuws tot onze uitgebreide GNL-artikelen.

Death Stranding komt zomer 2020 naar pc

Death Stranding verschijnt in het begin van de zomer van 2020 ook voor pc. Dit meldt het Twitter-kanaal van Kojima Productions.

Bij de oorspronkelijke aankondiging van Sony's deal met Kojima Productions voor Death Stranding werd al bekendgemaakt dat een pc-versie in de maak was en moest verschijnen na de PS4-versie. Nu bevestigt een tweetvan de ontwikkelaar dat de game ook naar pc komt. Specifieker dan 'begin van de zomer van 2020' wordt niet genoemd.

Er is nog niet bekend of Death Stranding naar Steam, de Epic Games Store of andere digitale winkels komt.

Lees hier meer.

©GMRimport

Activision verdraait Amerikaanse oorlogsmisdaad

Activision geeft een andere draai aan een oorlogsmisdaad in Call of Duty: Modern Warfare. De echte daad was uitgevoerd door de Verenigde Staten, maar in de game is dit omgedraaid en krijgt Rusland de schuld.

Het gaat om het conflict die later de naam The Highway of Death kreeg. De misdaad vond plaats in Koeweit op Highway 80 en Highway 8. Het Amerikaanse leger vuurde daar op de terugtrekkende Iraakse troepen tijdens de Golfoorlog.

Waarom het uiteindelijk een oorlogsmisdaad is benoemd heeft te maken met het feit dat de Irakese soldaten zich terugtrokken en geen wapens hadden. Ruim 350 soldaten zijn uiteindelijk om het leven gekomen en bepaalde rapportages van het incident stellen dat ook vrouwen en kinderen om het leven zijn gekomen.

Lees hier meer.

©GMRimport

Review: Luigi's Mansion 3 is geestig maar spookt niet na

Na zijn eerste avontuur in het spookhuis en het vervolg op de 3DS zou Luigi inmiddels de bui wel moeten zien hangen. Tijdens een bezoek aan een chique hotel, waar de bekende loodgieter aan zijn welverdiende rust denkt te komen, blijkt de aanwezige luxe en gastvrijheid dan ook te mooi om waar te zijn.

Als hij een paar uur later bibberend van angst uit zijn bed kruipt ontdekt Luigi dat hij weer in dezelfde valstrik is getrapt. Mario, Peach en een trio Toads zijn opgesloten in portretten en het hele hotel blijkt niets minder dan de zoveelste listige illusie van King Boo om Luigi de stuipen op het lijf te jagen.

Lees hier meer.

©GMRimport

The Outer Worlds binnen 25 minuten uitgespeeld met geheim einde

YouTuber Jabo speelt de nieuwe rpg The Outer Worlds uit in minder dan 25 minuten en toont tevens een geheim einde in de game.

Eerder deze week lukte het de YouTuber al om een speedrun te doen van een half uur en nu heeft hij zichzelf verbeterd. In de omschrijving van de video laat Jabo weten dat hij nog niet klaar is, hij wil zichzelf nogmaals gaan verbeteren.

Lees hier meer.

©GMRimport

Review:Call of Duty: Modern Warfare is uitstekende Call of Duty

Vaak wordt gezegd dat mensen ‘alleen Call of Duty spelen voor de multiplayer’, maar ik houd ook van het popcornavontuur dat de singleplayer heet. En laat er geen twijfel over bestaan: de singleplayermodus van Modern Warfare is opnieuw een traditionele aaneenrijging van scripted missies. Maar wie zou anders willen? Het resultaat spreekt boekdelen.

Het ongeveer zes uur durende avontuur wil een soort van potpourri zijn van de Modern Warfare-trilogie. En dat werkt. De personages komen allemaal goed uit de verf, de kant van de rebellen wordt interessant belicht, het algehele verhaal is pakkend en de actie is zoals verwacht van een hoog niveau. De verwijzingen naar oude Call of Duty-games zijn vermakelijk (“Get on you feet, soldier, we are leaving!”), maar Modern Warfare voelt uiteindelijk meer aan als een nieuw Call of Duty-universum dan een reboot. De game grijpt je vanaf de eerste minuut bij de strot en wisselt intens spektakel kundig af met zenuwslopende sluipmissies.

Lees hier meer.

©GMRimport

Review:Death Stranding is een van de meest unieke games ooit

Alle mysterie op voorhand ten spijt is het concept achter Death Stranding oersimpel: je bezorgt pakketjes van punt A naar B. De mate van detail die in dit werk gaat zitten en de uitmuntende presentatie maken van Death Stranding een speciale ervaring.

Het is ook een uiterst persoonlijke ervaring. In hoeverre je van Death Stranding geniet hangt af van meerdere factoren. Ga je teleurgesteld zijn dat Death Stranding in essentie een postbodesimulator is? Sta je open voor een duizelingwekkend verhaal waarin Kojima allerlei filosofieën over het leven, de dood en de hemel combineert met de ervaringen en ontmoetingen die hij de afgelopen jaren in zijn eigen leven heeft meegemaakt? En ben je iemand die na een lange wandeltocht stilstaat op een heuvel, van het uitzicht geniet en daar misschien zelfs in een fractie van een moment het nut van het bestaan uit onttrekt?

Lees hier meer.

©GMRimport

Reddit-gebruiker lekt mogelijke informatie over Diablo 4

Reddit-gebruiker PracticalBrush12 deelt mogelijk informatie over Diablo 4, die mogelijk deze week tijdens Blizzcon wordt aangekondigd. De informatie wordt bevestigd door gerenommeerde Twitter-gebruiker Daniel Ahmed (ZhugeEX), die bekendstaat om het delen van nieuws over games.

PracticalBrush12 zegt dat de nieuwe toevoeging aan de Diablo-franchise donkerder en viezer wordt dan de voorgaande games, “geen regenboog-glimmende-shit dit keer,” aldus de lekker. Hij geeft een uitgebreide beschrijving over wat het dan wel gaat zijn; lichamen verstrooid over de map, woestenij, grotten omringd met lichaamsresten, crypten, moerassen en meer.

Lees hier meer.

©GMRimport

Assassin's Creed-bedenker lijkt weer aan 1666: Amsterdam te werken

Assassin's Creed-bedenker PatriceDésilets lijkt weer te werken aan 1666: Amsterdam. Dit meldde de gamemaker deze week tijdens het Reboot Develop Red-evenement in Canada.

Tijdens het evenement besprak Désilets voornamelijk zijn game Ancestors: The Humankind Legacy, die eerder dit jaar voor pc is verschenen en binnenkort voor PS4 en Xbox One wordt uitgebracht. Aan het eind noemde hij echter ook 1666: Amsterdam, waar Eurogamer vroeg hoe serieus de gamemaker nog was over het project. "Hoe serieus ik ben? Ik ben bijna mijn huis kwijtgeraakt hiervoor", antwoordde Désilets.

Lees hier meer.

©GMRimport

Interview:Hideo Kojima over Death Stranding: ‘Falen is gewoonweg geen optie’

Death Stranding ziet bijna het daglicht en er zijn inmiddels torenhoge verwachtingen rondom de game. Tijdens Gamescom spraken we geestelijk vader Hideo Kojima over zijn ambities, inspiratiebronnen en de verwachtingen voor zijn eerste game sinds hij Konami verliet.

Lees hier meer.

Sony Japan registreert alvast handelsmerken voor PS6 tot en met PS10

Sony Interactive Entertainment heeft in Japan vijf nieuwe handelsmerken vastgelegd voorPS6, PS7, PS8, PS9 en PS10, eventuele toekomstige PlayStation-consoles.

Sony heeft voorheen ook de handelsmerken vroegtijdig vastgelegd, zo is de naam PS5 al in 2006 door Sony geclaimd. Hoewel het geen verrassing zou zijn als Sony de huidige lijn doorzet en over een aantal jaar met een PlayStation 6 komt, betekent dit niet uiteraard niet dat deze daadwerkelijk het daglicht gaat zien.

Lees hier meer.

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games
Gamer.nl
Nieuws

Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games

De prijsverhoging van hardware gaat vandaag in, van games aankomend najaar

Xbox heeft de prijzen van Xbox-consoles en -accessoires wereldwijd verhoogd. Later dit jaar gaan ook de prijzen van Xbox-games omhoog.

Eerder vandaag lekte de Franse winkelketen Micromania al een prijsverhoging voor alle Xbox Series X en S-modellen, en Microsoft heeft inmiddels aan plekken als Windows Central en Eurogamer bevestigd dat de prijsverhoring doorgaat.

Dat betekent dat de Xbox Series X vanaf nu 599,99 euro kost, de 2TB Galaxy Black-version 699,99 euro en de Series X Digital 549,99 euro. De Series S met 512GB kost 349,99 euro en de Series S met 1TB 399,99 euro.

De standaard draadloze Xbox-controller kost nu 64,99 euro, een gekleurde versie kost 69,99 euro. Speciale edities kosten 79,99 euro, terwijl de Core- en Full-versies van de Xbox Elire Controller Series 2 respectievelijk 149,99 euro en 199,99 euro gaan kosten.

Het is de bedoeling dat rond de feestdagen prijzen van Xbox-games ook omhoog gaan. In de Verenigde Staten kunnen de grootste games 80 dollar gaan kosten - wat zich mogelijk naar 90 euro in Europa vertaalt. Eerder kondigde Nintendo al aan dat de fysieke versie van Switch 2-game Mario Kart World ook 90 euro gaat kosten. Prijzen voor Xbox Game Pass worden op moment van schrijven niet verhoogd.

Eerder vandaag onthulde Microsoft zijn kwartaalcijfers, waaruit bleek dat de gamedivisie van het bedrijf een stijging in omzet heeft waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Wel loopt de omzet gerelateerd aan hardware alsmaar terug. Microsoft lijkt dat ook een steeds grotere focus te hebben op het verkoop van games en services - ook op andere systemen. Dit verklaart mogelijk deels waarom de prijzen van hardware nu omhoog gaan - op deze manier haalt het bedrijf zoveel mogelijk omzet uit de verkoop van consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames
Gamer.nl
Nieuws

Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames

Takahisa Taura heeft zijn eigen ontwikkelstudio opgericht

Takahisa Taura, een van de prominentere ontwikkelaars bij de Japanse studio PlatinumGames, is vertrokken bij het bedrijf.

Er gaan al geruime tijd geruchten dat diverse topmensen binnen PlatinumGames zijn vertrokken bij het bedrijf. Taura was een van de ontwikkelaars waar de geruchten de ronde over deden, aangezien hij alle vermeldingen gerelateerd aan PlatinumGames eind vorig jaar van social media haalde.

In het meest recente nummer van het Japanse gametijdschrift Famitsu (via Genki) heeft Taura nu bevestigd inderdaad te zijn vertrokken bij PlatinumGames, en zijn eigen bedrijf genaamd Eel Game Studio te hebben opgericht. Meer informatie gaf hij vooralsnog niet. Taura is vooral bekend van zijn werk als regisseur van Switch-spel Astral Chain en als de ontwerper van Nier: Automata.

Ondanks de aanhoudende berichten van talent dat PlatinumGames verlaat, liet het bedrijf eerder dit jaar weten positief naar de toekomst te kijken: "We blijven nieuwe uitdagingen aangaan om games te creëren die mensen verrassen en vreugde brengen. We kijken uit naar jullie blijvende ondersteuning van Bayonetta en PlatinumGames!" Als snel voegde het bedrijf daad bij woord toen Ninja Gaiden 4 werd onthuld, dat Platinum samen met Team Ninja ontwikkelt. Onlangs werd ook een vacature van het bedrijf gespot waarin gerefereerd wordt naar een online actiegame.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!