Hoogtepunten: Halo Infinite en Gabe gaat voor de Xbox
Gamer.nl
Nieuws

Hoogtepunten: Halo Infinite en Gabe gaat voor de Xbox

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

Halo Infinite is een reboot met een valse start

Tijdens de Xbox Games Showcase toonde Microsoft eindelijk gameplay van Halo Infinite. De reacties op het internet zijn zeker niet onverdeeld. Toen we vlak na de Showcase in gesprek gingen met onder andere het studiohoofd van ontwikkelaar 343 Industries, hadden we dus meer dan genoeg gesprekstof.

Halo Infinite speelt zich ongeveer anderhalf jaar na het einde van Halo 5: Guardians af. The Banished, die we eerder dan weer juist zagen in Halo Wars 2, hebben de mensheid verslagen en een titulaire Halo veroverd. The Banished zijn heel zorgvuldig als ‘nieuwe’ vijand gekozen, vertelt Paul Crocker, Associate Creative Director van Halo Infinite. Infinite is volgens 343 namelijk echt een spirituele reboot van de serie.

Lees hier de preview

©GMRimport

De PlayStation Plus-games van augustus zijn bekend

Sony heeft de PlayStation Plus-games van augustus onthuld.

Ten eerste kunnen PlayStation Plus-leden de remaster van Call of Duty: Modern Warfare 2 binnenhalen. Deze remaster kwam vorig jaar uit en bevat alleen de singleplayercampagne van het spel. De game is vanaf vandaag tot en met 31 augustus binnen te halen.

Daarnaast is vanaf 4 augustus tot en met 31 augustus de indiegame Fall Guys: Ultimate Knockout te downloaden via PlayStation Plus. Fall Guys leunt sterk op komische physics waarbij spelers online tegen elkaar strijden in spellen, zoals een parcours vol obstakels. Het spel is dit jaar een grote hit op Twitch.

Lees hier het hele nieuwsbericht

©GMRimport

Domino's Pizza haalt uit naar Halo Infinite-onthulling

De Britse marketingafdeling van Domino's Pizza heeft op social media uitgehaald naar de omstreden gameplay-onthulling van Halo Infinite.

Tijdens de Xbox Games Showcase vorige week werden diverse Xbox Series X- en Xbox One-games getoond, waaronder de eerste uitgebreide gameplaybeelden van Halo Infinite. Het spel komt dit najaar zowel naar Xbox Series X als Xbox One. Ook verschijnt er een pc-versie. Veel fans hadden kritiek op de beelden. Volgens hen zou de game grafisch gezien geen hoogvlieger zijn en tot nu toe niets tonen dat niet op de huidige generatie consoles mogelijk is.

Lees hier het hele nieuwsbericht

Buitenste laag van PlayStation 5 kan mogelijk worden vervangen

De buitenste laag van de PlayStation 5 kan mogelijk worden vervangen.

Via ResetEra werd een link naar foto's van de PlayStation 5 gedeeld. Op die foto's is te zien dat de buitenste laag van de PlayStation 5 van de console verwijderd is. Deze buitenkant heeft een zichtbaar kliksysteem, waardoor fans nu speculeren dat deze kappen eraf gehaald kunnen worden en verwisseld kunnen worden, bijvoorbeeld voor andere kleuren of een buitenste laag met een ander design.

Lees hier het hele nieuwsbericht

©GMRimport

'Spider-Man: Miles Morales komt met remaster van eerste game'

De PlayStation 5-game Marvel's Spider-Man: Miles Morales komt mogelijk met een remaster van de eerste Marvel's Spider-Man.

Dat claimt men in het meest recente nummer van tijdschrift Game Informer. Reddit-gebruiker 77good123 plaatste een foto van de betreffende tekst waarin dit wordt geclaimd.

"Miles Morales is geen traditioneel vervolg," zo leest de tekst in het tijdschrift, "aangezien het gebundeld wordt met een remaster van Insomniac's Spider-Man dat volledig gebruikmaakt van de PS5-hardware."

Lees hier het hele nieuwsbericht

©GMRimport

Hyper Scape komt op 11 augustus naar consoles

Vanaf 11 augustus is battle royale-shooter Hyper Scape ook op PlayStation 4 en Xbox One speelbaar.

Hyper Scape van Ubisoft is nu nog in bètavorm speelbaar op pc, maar deze bèta stopt op 2 augustus. Op 11 augustus komt de game echter officieel uit op pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Op die dag begint ook het eerste seizoen van de game. Spelers ontvangen een battle pass van honderd tiers om tijdens het seizoen doorheen te werken en diverse cosmetische items te ontgrendelen. iedereen ontvangt daarnaast ook een nieuw geweer genaamd de Dragonfly, een nieuwe hack genaamd Magnet en nieuwe tijdelijke gamemodi.

Lees hier het hele nieuwsbericht

©GMRimport

Valve's Gabe Newell: 'Liever Xbox Series X dan PlayStation 5'

Valve-baas Gabe Newell verkiest de Xbox Series X boven de PlayStation 5. Dat zegt hij in een interview met het Nieuw-Zeelandse tv-programma The Project.

De mede-oprichter van Valve verbleef in Nieuw-Zeeland toen de coronacrisis uitbrak. Hij besloot om samen met wat vrienden de crisis uit te zingen in dat land. Als bedankje helpt hij nu om een gratis concert te organiseren in Nieuw-Zeeland. Ter promotie verschijnt hij in verschillende tv-programma's.

Lees hier het hele nieuwsbericht

©GMRimport

'Multiplayer Halo Infinite wordt free-to-play met 120 fps'

De multiplayer van Halo Infinite wordt free-to-play en kan op de Xbox Series X met 120 frames per seconde worden gespeeld. Dat blijkt uit een gelekte afbeelding van een retailer.

De speelgoedwinkel Smyths Toys had korte tijd een nieuwe beschrijving van Halo Infinite op zijn site staan. "De legendarische Halo-serie keert terug met de meest uitgebreide Master Chief-campagne ooit en een grensverleggende free-to-play multiplayer-ervaring."

De tekst spreekt ook over een hogere fps op de aankomende Xbox Series X. "Geniet van tot wel 120 fps en sterk verlaagde laadtijden met naadloze gameplay met Xbox Series X."

Lees hier het hele nieuwsbericht

©GMRimport

Microsoft Flight Simulator 2020 krijgt vr-ondersteuning

Microsoft Flight Simulator 2020 krijgt virtualreality-ondersteuning via een update dit najaar.

De game, die op 18 augustus op pc verschijnt, moet ergens dit najaar de gratis update ontvangen. De eerste vr-bril die wordt ondersteund is de HP Reverb G2, die ook dit najaar uitgebracht wordt. Het apparaat is in samenwerking met Valve ontwikkeld. Na de lancering van de Reverb moet ook ondersteuning voor andere headsets, zoals de Oculus en Index, toegevoegd worden.

Lees hier het hele nieuwsbericht

©GMRimport

Assetto Corsa Competizione is de meest realistische consoleracer

Autosport bedrijven is vooral veel ellende doorstaan, met af en toe een heel groot hoogtepunt om van te genieten. Niet iedereen zal die gedachtegang delen, maar op de consoleversie van Assetto Corsa Competizione blijkt ‘ie van toepassing.

Bovenstaande ietwat cynische zienswijze werd me medegedeeld toen ik tien jaar geleden zelf in het écht leerde autoracen op Circuit Zandvoort. Dat was een geweldige en spannende ervaring, maar ook één die gekenmerkt werd door omgaan met tegenslagen, zoals technische pech, schades en financiële impact. Toch overheerst het gevoel van voldoening tijdens het pushen van raceauto’s, het afleggen van een strak rondje en strijden om posities.

Tal van racegames aan de meer waarheidsgetrouwe kant van het spectrum weten die sensatie aardig goed te vertalen naar een virtuele ervaring. Daarbij zijn het eigenlijk vooral de positieve kanten die naar voren treden, om je zonder al teveel gedoe te laten genieten van competities op snelheid. Bij Assetto Corsa Competizione ligt dat toch net iets anders.

Lees hier de volledige review

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige PlayStation-topman begrijpt prijsstijgingen voor games
Gamer.nl
Nieuws

Voormalige PlayStation-topman begrijpt prijsstijgingen voor games

Mogelijke oplossingen zijn remakes, liveservicegames, kleinere teams en het gebruik van AI

Voormalige PlayStation-topman Shuhei Yoshida heeft zijn begrip uitgesproken voor de stijgende prijzen van computerspellen.

Toen de Nintendo Switch 2 uit de doeken werd gedaan, bleek dat de fysieke versie van Mario Kart World 80 dollar in de Verenigde Staten en 90 euro in Europa gaat kosten. Ook Xbox kondigde onlangs aan dat sommige first-party-games later dit jaar 80 dollar - en dus mogelijk 90 euro - gaan kosten. Hoewel nog niet bevestigd, vermoeden veel fans dat Grand Theft Auto 6 wanneer de game volgend jaar uitkomt ook een verkoopprijs krijgt die hoger ligt dan gebruikelijk.

Yoshida werd door PlayStation Inside gevraagd naar zijn mening over de prijsstijging van games. "Ik denk dat het vroeg of laat toch wel had gebeurd. Misschien niet met Nintendo als koploper, maar uiteindelijk had de prijsstijging toch wel plaatsgevonden. We leven in tijden van groot contrast, waarbij inflatie echt bestaat en significant is. Mensen verwachten tegelijkertijd games die ambitieuzer dan ooit zijn, en daardoor duur zijn om te ontwikkelen."

Wat Yoshida betreft ligt de kern van het probleem in productiekosten, al denkt hij dat de toenemende populariteit van remakes en remasters wel een oplossing is voor de industrie om verschillende soorten games voor verschillende prijzen aan te blijven bieden. Ook abonnementen en liveservicegames kunnen deels de kosten van de ontwikkeling van AAA-games dekken.

"Hoe dan ook moet er een balans gevonden worden tussen productiekosten en gameprijzen. Grand Theft Auto 6 gaat een interessante kwestie worden, maar kijk bijvoorbeeld eens naar Clair Obscur: Expedition 33. Die game ziet er visueel fenomenaal uit, ook al bestaat het ontwikkelteam maar uit zo'n dertig mensen. Dit is een van de toekomstige oplossingen. Je kunt geweldige games maken met kleinere teams en budgetten, zonder dat je in hoeft te leveren op de kwaliteit."

Een andere manier om kosten binnen de perken te houden is het gebruik van kunstmatige intelligentie tijdens gameontwikkeling. Yoshida waarschuwt daarbij wel dat AI als gereedschap ingezet moet worden, en niet als een soort oplossing voor alles. "AI wordt een erg belangrijke gereedschap als ontwikkelaars leren hoe ze de positieve aspecten ervan kunnen inzetten. Dit zien we vandaag de dag al. Het kan een simpele voortzetting worden van wat we altijd al hebben gezien binnen gameontwikkeling, want AI wordt al ingezet sinds games bestaan. Ontwikkelaars moeten deze nieuwe, generatieve gereedschappen de meester zien te maken. Het is een kwestie van tijd, zolang we menselijke artiesten in het hart van het project behouden."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grand Theft Auto 6 had invloed op Death Stranding 2-releasedatum
Gamer.nl
Nieuws

Grand Theft Auto 6 had invloed op Death Stranding 2-releasedatum

Kojima's nieuwe game komt op 26 juni uit

De releasedatum van Death Stranding 2: On the Beach is deels beïnvloed door Grand Theft Auto 6.

Dat heeft Death Stranding-ontwikkelaar Hideo Kojima aangegeven (vertaald door onze PU-columnist Genki). Daarbij is het duidelijk dat de quote van Kojima afkomstig is van voordat we vorige week te horen kregen dat Grand Theft Auto 6 niet meer aankomend najaar, maar op 26 mei 2026 verschijnt.

"Mocht GTA (6) in november uitkomen, dan maakt iedereen daar ruimte voor. In een vergelijkbare situatie zouden alle films ruimte maken wanneer aangekondigd werd dat een nieuwe Mission Impossible-film in mei uitkomt." Kojima liet daarbij weten dat hij eigenlijk graag Death Stranding 2 in september uit had willen geven. Vermoedelijk bedoelt hij hiermee dat er voor een release op 26 juni is gekozen, deels om een eventuele GTA 6-release in het najaar te ontlopen.

Death Stranding 2: On the Beach komt naar PlayStation 5. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game. De eerste Death Stranding verscheen in 2019 op PlayStation 4 en kwam later ook uit op PlayStation 5, pc, Xbox en iOS. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!