Hoogtepunten: Review Pokémon Sword and Shield en Diablo 4-preview
Gamer.nl
Nieuws

Hoogtepunten: Review Pokémon Sword and Shield en Diablo 4-preview

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week! Van het belangrijkste nieuws tot onze uitgebreide GNL-artikelen.

Xbox-hoofd: 'We gaan all-in met Project Scarlett'

Phil Spencer, hoofd van Xbox, heeft in een interview met The Verge aangegeven dat Microsoft niet dezelfde fouten gaat maken met de Scarlett, zoals deze bij de lancering van Xbox One zijn gemaakt.

"Van de Xbox One-generatie kunnen we leren dat we niet uit positie moeten gaan wat onze prijs en kracht betreft. Als je terugdenkt aan het begin van deze generatie, waren wij zeker honderd euro duurder dan de concurrent, en ja, we waren minder krachtig. We hebben nu een leiderschapsteam voor Project Scarlett gereed staan om succes te boeken op de markt", vertelt Spencer.

Lees hier meer.

Special: Hoe presteert Red Dead Redemption 2 op pc?

In Rapport bekijken we hoe grote releases presteren op pc. Is er nagedacht over de wensen en verwachtingen van pc-spelers, of is het gewoon een klakkeloze port? Vandaag gaat de aandacht uit naar de langverwachte pc-versie van Rockstars Red Dead Redemption 2.

Het heeft een jaar geduurd voordat pc-spelers aan de slag konden met Red Dead Redemption 2, maar sinds 5 november is het eindelijk dan zover. Via de Rockstar Games Launcher, Epic Store, Humble Store en Greenman Gaming is de game verkrijgbaar. Fans van Steam moeten nog een maand wachten voordat ze aan de slag kunnen met Arthur Morgan: pas in december komt RDR2 naar dat platform.

Lees hier meer.

©GMRimport

Sonic lijkt in de nieuwe film meer op zijn vertoning in de games

Paramount Pictures heeft net de nieuwe trailer van Sonic The Hedgehog uitgebracht waarin Sonics nieuwe uiterlijk zichtbaar wordt.

Toen de eerste beelden van Sonic The Hedgehog uitkwamen werden ze ontvangen met veel ongeloof door ontevreden fans van. Van zijn kleine kraalogen tot de harige handen en spinnenbeentjes. De geliefde egel krijgt echter een nieuw uiterlijk die een stuk beter ontvangen wordt door de kijkers. In de trailer is er in bijna drie minuten te zien wat Sonic te wachten staat. De nieuwe trailer gebruikt wat beelden van de eerste 'verkeerde' trailer, maar dan met de aangepaste Sonic.

Lees hier meer.

©GMRimport

Rockstar zoekt werknemers voor nieuwe openwereldgame

Rockstar is op zoek naar werknemers voor een nieuwe openwereldgame.

Op de website van de ontwikkelaar staan diverse vacatures voor posities binnen Rockstar North, waaronder animators, programmeurs en artiesten. Zo wordt er gezocht naar mensen die "kunnen werken aan geavanceerde animatiesystemen voor grote openwereldgames die draaien rondom personages".

Lees hier meer.

©GMRimport

Review:Pokémon Sword en Shield voelen als een nostalgisch avontuur in een nieuw jasje

Toen Pokémon aan het einde van de jaren negentig in de Westerse wereld een ongekende rage voortbracht, gingen velen er van uit dat deze bevlieging van korte duur zou zijn. Wie vandaag de dag een willekeurig schoolplein bezoekt zou haast zeggen dat de tijd sindsdien heeft stilgestaan. Pokémon is namelijk springlevend en in 2019 nog net zo relevant als twintig jaar geleden.

Door deze populariteit en het ongekende succes van de Nintendo Switch was het aftellen totdat we een nieuwe Pokémon-game op deze veelzijdige spelcomputer mochten verwelkomen. Na voorproefjes in de vorm van Pokémon Let’s Go Pikachu en Let’s Go Eevee is het de taak van Pokémon Sword en Shield om de huidige Nintendo-hardware van een volwaardig Pokémon-avontuur te voorzien. Dat avontuur is er één dat zich zeker heeft laten inspireren door het succes van Pokémon Go en de eerdere Switch-titels, maar dan mét alle vertrouwde elementen van vroeger.

Lees hier meer.

©GMRimport

Hoofdontwikkelaar van Diablo 4 bevestigt microtransacties

Sinds de aankondiging van Diablo 4 blijft informatie binnenstromen. Veel mensen struikelen bijvoorbeeld over de mogelijke microtransacties. Eén van de hoofdontwikkelaars heeft inmiddels bevestigd dat er inderdaad microtransacties in de game zitten.

Joe Shely, hoofdontwikkelaar van Diablo 4, heeft tijdens een Twitch-interview bevestigd dat er cosmetische microtransacties aanwezig zijn in de nieuwe Diablo-game. Het hoofddoel van de in-game winkel is om spelers 'Opties te bieden die anders niet aanwezig zijn', aldus Shely.

Lees hier meer.

©GMRimport

John Carmack verlaat Oculus en gaat aan AI werken

John Carmack heeft besloten om te stoppen met zijn huidige functie met betrekking tot de Oculus om aan AGI (Artificial General Inteligence) te gaan werken.

Het nieuws werd gedeeld via Facebook; in het bericht meldt Carmack dat hij wel bij het bedrijf blijft in de vorm van een ‘Consulting CTO’. Hij zegt dat hij hierdoor nog steeds inspraak heeft op het proces, maar dat het minder van zijn tijd gaat vergen.

Lees hier meer.

©GMRimport

Google Stadia lanceert met twaalf games

Wanneer Google Stadia op 19 november uitkomt, zijn er twaalf games beschikbaar voor de dienst.

Het gaat om Red Dead Redemption 2, Mortal Kombat 11, Assassin's Creed Odyssey, Destiny 2: The Collection, Just Dance 2020, GYLT, Kine, Tomb Raider: Definitive Edition, Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition, Rise of the Tomb Raider, Thumper en Samurai Shodown.

Lees hier meer.

©GMRimport

Preview:Diablo 4 is Blizzards grote goedmaker

Death Stranding is inmiddels een aantal dagen beschikbaar en de reviews van de game stromen al een week binnen. De beoordelingen van de game lopen enorm uiteen en daar is volgens Hideo Kojima een reden voor.

Gameontwikkelaar Hideo Kojima is ervan overtuigd dat de uiteenlopende cijfers van zijn laatste project onder andere te maken hebben met de moeilijkheidsgraad van Death Stranding. De game is volgens de alleskunner voor een aantal reviewers te lastig gebleken, of het verhaal te complex. Daarnaast is Kojima ervan overtuigd dat de voorliefde van Amerikanen voor first person shooters het cijfer in de weg heeft gezeten.

Lees hier meer.

©GMRimport

Kojima: 'Death Stranding te moeilijk voor bepaalde critici'

Death Stranding is inmiddels een aantal dagen beschikbaar en de reviews van de game stromen al een week binnen. De beoordelingen van de game lopen enorm uiteen en daar is volgens Hideo Kojima een reden voor.

Gameontwikkelaar Hideo Kojima is ervan overtuigd dat de uiteenlopende cijfers van zijn laatste project onder andere te maken hebben met de moeilijkheidsgraad van Death Stranding. De game is volgens de alleskunner voor een aantal reviewers te lastig gebleken, of het verhaal te complex. Daarnaast is Kojima ervan overtuigd dat de voorliefde van Amerikanen voor first person shooters het cijfer in de weg heeft gezeten.

Lees hier meer.

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt
Gamer.nl
Nieuws

South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt

De game verscheen afgelopen april voor Xbox Series, pc en Game Pass

Meer dan een miljoen mensen hebben de op 8 april uitgekomen Xbox Series- en pc-game South of Midnight gespeeld.

Dat blijkt uit een artikel van Game Rant, waar men met Guillaume Provost, studiohoofd van ontwikkelaar Compulsion Games, heeft gepraat. Provost gaf daarbij aan dat de game inmiddels door meer dan een miljoen mensen is gespeeld.

South of Midnight is een third-person actiegame die zich afspeelt in een moerasachtige wereld met monsterachtige wezens. De graphics vallen daarbij meteen op door de unieke manier waarop het geheel stop-motion-animatie nabootst.

In South of Midnight wordt hoofdpersonage Hazel naar een gotische wereld getransporteerd waarin realiteit en fantasie met elkaar verweven zijn en eeuwenoude wezens uit folklore tevoorschijn komen. Het spel is zoals gezegd ontwikkeld door Compulsion Games, dat We Happy Few ontwikkelde en inmiddels onderdeel uitmaakt van Xbox Games Studios.

South of Midnight is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. De game staat ook op Xbox Game Pass. Het spreekt voor zich dat Game Pass-spelers worden meegerekend met de totale spelersaantallen van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland

Waaronder een aantal remakes en multiplayergames

Ubisoft zou plannen hebben voor negen Assassin's Creed-games de komende jaren.

Insider Gaming plaatste een artikel waarin het enkele details gaf over deze negen games - waarvan sommigen al zijn bevestigd en anderen al geruime tijd het onderwerp van geruchten zijn. Het gaat om twee grootschalige rpg's in de stijl van Shadows en Valhalla, drie remakes, één 'kleinere' ervaring, twee multiplayergames en één mobiel spel. Deze games moeten volgens de planning de komende zes jaar verschijnen.

De eerstvolgende Assassin's Creed-game die uit zou komen, zou Assassin's Creed Jade zijn, de al onthulde mobiele game die zich in China afspeelt. Dit zou worden opgevolgd door een game met de codenaam Invictus, een multiplayergame die geïnspireerd is door Fall Guys en zestien spelers per potje het tegen elkaar laten opnemen. Er zouden al plannen zijn om de game zo'n vijf jaar te ondersteunen met updates en nieuwe content.

Rond dezelfde tijd als Invictus zou een Assassin's Creed-spel met de codenaam Obsidian uitkomen. Dit zou de remake van Assassin's Creed 4: Black Flag betreffen waar al geruime tijd geruchten over gaan. Ergens nadat de contentplanning voor Assassin's Creed Shadows ten einde komt (ongeveer twee jaar na release van de game) zou vervolgens 'Hexe' op de planning staan, een iets kleinere ervaring met - volgens eerdere geruchten - een focus op bovennatuurlijke krachten. De game zou ongeveer een jaar aan dlc-ondersteuning krijgen.

Ongeveer een jaar na Hexe zou een game met de codenaam Scarlet op de planning staan. Dit zou de volgende grote rpg in de reeks betreffen. Volgens Insider Gaming is de productie van dit spel inmiddels begonnen en zou het qua setting India, de Middenlandse Zee en de Azteken aanhouden. Dit zou gevolgd worden door Stardust, de volgende remake van een Assassin's Creed-game. Het is niet bekend waar de remake op gebaseerd is.

De laatste drie Assassin's Creed-games die op de planning staan, zijn Emerald, de derde rpg en de derde remake. Over de laatste twee titels is nog niets bekend, maar Emerald zou wederom een multiplayergame zijn met een vijfjarenplan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!