Ibrahimovic verward over gebruik van zijn gelijkenis in Fifa 21
Gamer.nl
Nieuws

Ibrahimovic verward over gebruik van zijn gelijkenis in Fifa 21

Voetballer Zlatan Ibrahimovic vraagt zich via social media openlijk af hoe het kan dat zijn gelijkenis in de Fifa-games zit.

"Wie heeft Fifa EA Sports toestemming gegeven om mijn naam en gezicht te gebruiken?", zo vraagt de spits van AC Milan zich af op Twitter. "Ik ben zover ik weet geen lid van Fifpro en ik zit er dankzij een of andere vreemde manoeuvre in. Ik heb Fifa of Fifpro zeker weten nooit toestemming gegeven geld te verdienen aan mij." In een vervolgtweet meldt hij dat het "tijd wordt om op onderzoek uit te gaan".

Hoewel Ibrahimovic anders claimt, is het waarschijnlijk dat de spits via zijn contract met voetbalclubs - op dit moment AC Milan - wel lid is van Fifpro. Dankzij een deal die Fifa-ontwikkelaar Electronic Arts heeft lopen met die organisatie, mag EA de gelijkenis van huidige voetballers gebruiken.

De opmerking van Ibrahimovic is waarschijnlijk het gevolg van een recent artikel over voormalig voetballer David Beckham. The Sun schreef onlangs dat Beckham een driejarige deal heeft gesloten met EA om in de Fifa-reeks te blijven verschijnen als een 'icon'. Daarmee zou hij meer verdienen dan in zijn tijd als professioneel voetballer. Voor zover bekend moet EA met voormalige voetballers die als 'icons' in Ultimate Team verschijnen losstaande contracten afsluiten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!