Indie-ontwikkelaars: G2A net zo slecht als illegaal downloaden
Gamer.nl
Nieuws

Indie-ontwikkelaars: G2A net zo slecht als illegaal downloaden

Indie-ontwikkelaar Mike Rose moedigt spelers aan om geen games te kopen op de grijze markt van G2A. In plaats hiervan heeft hij nog liever dat zijn spellen illegaal worden gedownload.

Mike Rose, de oprichter van indie-uitgever No More Robots, heeft op Twitter zijn onvrede geuit over de digitale marktplaats G2A. Hij roept spelers zelfs op om games illegaal te downloaden, in plaats van deze te kopen op de grijze markt. "In beide gevallen verdient de ontwikkelaar niks, dus dan hebben we liever dat G2A ook niks verdient", aldus Rose.

De onvrede van Rose komt door betaalde advertenties van G2A op Google, waarin onder andere het spel Descenders van No More Robots wordt geadverteerd. Wanneer spelers nu echter zoeken naar het spel, krijgen ze bovenaan eerst de G2A-advertentie te zien en daaronder pas de links naar de officiële retailers. Bovendien is het niet mogelijk om de advertentie uit te schakelen.

Rage Squid, de ontwikkelaar van Descenders, sluit zich aan bij de uitspraak van Mike Rose. ook Rami Ismail, mede-oprichter van de Nederlandse ontwikkelaar Vlambeer, zegt op Twitter liever te willen dat spelers zijn games illegaal downloaden, dan dat ze deze kopen via een grijze markt als G2A. Ismail vult hierbij aan dit soort grijze markten zorgen voor veel tijdverlies bij ontwikkelaars, door het moeten onderzoeken van klachten over neppe codes en spelers die hun geld terugvragen.

G2A is een digitale marktplaats dat wordt omschreven als een grijze markt. Dit houdt in dat het mogelijk is om downloadcodes voor games aan te schaffen die worden aangeboden door tussenpersonen, vaak voor een goedkopere prijs. Door de slechte controle van G2A komt het echter regelmatig voor dat codes op een dubieuze manier zijn verkregen of niet werken. Bovendien verdienen de ontwikkelaars van de spellen niks aan de verkopen op G2A.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sackboy is uit het PlayStation Productions-logo gegooid
Gamer.nl
Nieuws

Sackboy is uit het PlayStation Productions-logo gegooid

Wat betekent dat voor de toekomst van het personage?

Sackboy - bekend van de LittleBigPlanet-games en Sackboy: A Big Adventure - maakt geen onderdeel meer uit van het huidige PlayStation Productions-logo.

Socialmediagebruiker realradec onthulde na het zien van de Until Dawn-film dat Sackboy niet meer in het PlayStation Productions-logo voorafgaand aan de film voorkomt. Voorheen maakte Sackboy nog wel onderdeel uit van dit logo. Andere personages zoals Ratchet and Clank, Astro Bot en Nathan Drake komen nog wel voor in het logo.

Het is op moment van schrijven niet bekend waarom Sackboy niet meer in het logo voorkomt, maar Sony lijkt steeds minder nadruk op het personage en de LittleBigPlanet-franchise te leggen. Zo zijn LittleBigPlanet 3 en alle LittleBigPlanet-dlc vorig jaar uit de PlayStation Store gehaald. Wel is Sackboy: A Big Adventure nog altijd te koop.

Vorig jaar bleek dat Sony-studio Media Molecule, dat de eerste LittleBigPlanet-games heeft ontwikkeld, bijna werd opgeheven tijdens een ontslagronde. Zover bekend werkt de studio inmiddels al een tijdje aan een nieuwe IP, die naar verluidt niet op de meest recente game van de ontwikkelaar, Dreams, lijkt.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Half-Life 3 al van begin tot eind speelbaar
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Half-Life 3 al van begin tot eind speelbaar

Er gaan al geruime tijd geruchten over de komst van de game

Het nog onaangekondigde Half-Life 3 zou al vanaf begin tot eind speelbaar zijn bij Valve.

Dat claimt gerenommeerde Half-Life-insider Tyler McVicker. In een recente livestream beantwoordde hij vragen van kijkers. Zo werd hij gevraagd wanneer Half-Life 3 uitkomt, waarop hij het volgende meldde: "Waarschijnlijk dit jaar, of de aankondiging vindt in ieder geval dit jaar plaats."

Hij liet daarbij weten dat de ontwikkeling van het spel al vergevorderd is. "De game is van begin tot eind speelbaar. De ontwikkeling is verder gevorderd dan ooit, en ze zijn nu aan het optimaliseren. Ze zetten de puntjes op de i."

Afgelopen jaar claimde Valve-insider Gabe Follower meermaals informatie over een langverwacht vervolg op Half-Life 2 te hebben. Rond de jaarwisseling meldde hij bijvoorbeeld dat er al enkele maanden speeltests voor de game werden gehouden. Dit jaar liet hij daarbij weten dat de game wordt geoptimaliseerd.

Officieel is er nog altijd geen Half-Life 3 aangekondigd, al hintte de stemacteur achter het personage G-Man mogelijk wel naar de komst van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!