Indie World-presentatie onthult Oxenfree 2-releasedatum en meer
PU.nl
Nieuws

Indie World-presentatie onthult Oxenfree 2-releasedatum en meer

Met o.a. gratis dlc voor Cult of the Lamb

Nintendo heeft gisterenavond een nieuwe Indie World-presentatie uitgezonden met een grote verscheidenheid aan indiegames.

Naast dat Teslagrad 2 plotseling werd uitgebracht en de releasedatum van Bomb Rush Cyberfunk werd onthuld, passeerden diverse andere games de revue.

Zo werd de indiegame Blasphemous 2 onthuld, het vervolg op de hack-'n-slashplatformer vol met skill-based gevechten en platformelementen. De game heeft verbeterde pixelgraphics en nieuwe vaardigheden en moet deze zomer uitkomen, ook op PS5, Xbox Series en Steam.

Watch on YouTube

Een andere aankondiging was Shadows Over Loathing, een 'slapstick-rpg' vol met gangsters, monsters en mysteries. Het spel verscheen eerder al op pc maar is nu ook op de Nintendo Switch eShop beschikbaar. De game speelt zich af in de jaren 20 in het West of Loathing-universum. "Reis door een levendige zwart-witwereld vol pratende kikkers, levende wiskunde en echte griezels." Een fysieke versie moet aankomende herfst uitkomen.

Watch on YouTube

Mineko’s Night Market moet op 26 september op Switch en Steam uitkomen. Spelers besturen de schattige Mineko, die allerlei klusjes doet, nieuwe vrienden maakt en de wekelijkse nachtmarkt voorbereidt. "Loop mee in parades, doe mee aan kattenraces of geef een show op het podium. En als je eropuit wilt trekken, zijn er op het eiland genoeg geheimen om te ontdekken en puzzels om op te lossen."

Watch on YouTube

Het vervolg op My Time at Portia, genaamd My Time at Sandrock, is al geruime tijd aangekondigd, maar nu is bekend dat het spel deze zomer naar de Switch komt. Spelers krijgen de taak om een post-apocalyptische woestijngemeenschap in zijn oude glorie te herstellen. Men verzamelt grondstoffen om machines te bouwen en een verlaten werkplaats te veranderen in een soepel draaiende faciliteit. De game krijg ergens na release ook een online multiplayermodus.

Watch on YouTube

Oxenfree 2: Lost Signals verschijnt op Switch, Steam, PlayStation-consoles en Netflix Games op 12 juli, zo werd aangekondigd. Riley keert vijf jaar na de gebeurtenissen in Oxenfree terug naar haar dorp Camena om onderzoek te doen naar vreemde elektromagnetische golven. Spelers bedienen de radio om met bovennatuurlijke wezens te communiceren, manipuleren de wereld om hen heen en krijgen te maken met een cult die een portaal wil openen dat de werkelijkheid verandert. 

Watch on YouTube

Quilts and Cats of Calico was al aangekondigd voor pc, maar komt ook naar Nintendo Switch - al is er nog geen releasedatum bekend. "Maak kleedjes van stukken stof met verschillende patronen in deze adaptatie van het bordspel Calico. Plaats stukken op het bord, naai knopen vast om punten te scoren en lok lieve katjes. Elke kat heeft een voorkeur voor een patroon, dus borduur in stijl om een echte meester te worden. Ook kun je je katten aanpassen om ze nog schattiger te maken."

Watch on YouTube

Rift of the NecroDancer, de spin-off van Crypt of the NecroDancer, komt niet alleen naar pc, maar ook naar Switch. Hierin bewegen spelers op het ritme met een nieuwe muzikale twist op gevechten. "Je wordt aangevallen door monsters, dus doe wat er op het scherm wordt gevraagd om ze uit de weg te ruimen. Elk monster heeft een eigen beweegpatroon, en sommige zijn niet met één klap verslagen. De baasgevechten zorgen dat je echt in de groove komt, of speel voor elk van de vijf verhaallijnen een speciale minigame." Een precieze releasedatum is er nog niet, maar de game moet dit jaar verschijnen.

Watch on YouTube

Er werd ook een gratis uitbreiding op Cult of the Lamb aangekondigd, genaamd Relics of the Old Faith. Deze bevat allerlei nieuwe voorwerpen, relieken en vijanden in geremixte kerkers die worden bewaakt door nieuwe versies van de vier bisschopwachters. Er zijn ook nieuwe gebouwen en volgelingen om te ontgrendelen, alsmede nieuwe missies. Daarnaast bevat de uitbreiding de spelmodi Permadeath, Gauntlet en Boss Rush. De uitbreiding is vanaf 24 april op alle platforms waarop de game beschikbaar is verkrijgbaar.

Watch on YouTube

Andere games die voorbij kwamen, waren onder andere PlateUp!, Animal Well, Crime O'Clock, Blasphemous 2, Paper Trail, Brotato, Five Nights at Freddy's: Security Breach en downloadbare content voor Shovel Knight Pocket Dungeon. Hieronder is de gehele presentatie te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Borderlands 4-maker: 'Echte fans' willen 90 euro betalen
PU.nl
Nieuws

Borderlands 4-maker: 'Echte fans' willen 90 euro betalen

De prijs wordt spoedig onthuld

Gearbox-CEO Randy Pitchford heeft gemeld dat "echte fans wel een manier vinden" om Borderlands 4 te kopen, ook als de game 90 euro gaat kosten.

Games worden duurder - zo gaat Mario Kart World 80 dollar in de Verenigde Staten (en dus 90 euro in Europa) kosten en heeft ook Microsoft al aangekondigd de prijzen van sommige Xbox-games later dit jaar te verhogen.

Op social media verzocht iemand Pitchford eerder deze maand om Borderlands 4 niet een prijs van 80 dollar - oftewel 90 euro - mee te geven. Pitchford reageerde daarop met de melding dat hij niet degene is die deze beslissing maakt.

Vervolgens meldde hij het volgende: "Als je een echte fan bent, vind je een manier om de game te kopen. Mijn plaatselijke gamewinkel verkocht in 1991 Starflight voor de Sega Mega Drive voor 80 dollar toen ik net uit de middelbare school kwam en voor een minimumloon in een ijssalon werkte, en mij lukte het ook om de game te kopen."

De opmerking van Pitchford kreeg deze week een tweede leven en werd door sommige fans bekritiseerd. Pitchford reageerde op die kritiek door naar een video-interview te linken, waarin hij meldde dat hij niet weet hoeveel de game gaat kosten. "Dat is de waarheid." Vervolgens vertelde hij dat het belangrijk is dat games de juiste prijs krijgen om de toenemende kosten in gameontwikkeling op te vangen.

De CEO stelde dat Gearbox er zeker van wil zijn dat Borderlands 4 genoeg waar voor je geld gaat bieden. "Wat de prijs ook wordt, we zijn entertainers. Ja, we willen meer middelen om grotere en betere games te maken. Borderlands 4 is niet voor niets zo geweldig. Het komt omdat jullie Borderlands 3 hebben gekocht, en we hier budget voor hadden. We konden daardoor het budget voor de ontwikkeling meer dan verdubbelen."

Fans hoeven in ieder geval niet lang meer te wachten tot ze de prijs van de game te horen krijgen. "We gaan binnenkort de prijs vernemen, en het is mogelijk de nieuwe prijs waar Nintendo en Microsoft ook voor gaan. Maar het kan ook zo zijn dat we de oude prijs aanhouden. De uitgever beslist." De Borderlands-games worden uitgegeven door 2K Games, dat weer onderdeel uitmaakt van Grand Theft Auto-uitgever Take-Two Interactive.

Pitchford sloot af met een grapje. "Als de game goedkoper wordt, verkopen we misschien wel de minimap die jullie willen zien, maar die we pas later ontwikkelen. Hoe graag willen jullie die? Tien dollars? Ik weet het niet. Ik maak maar een grapje. Of toch niet?"

In Borderlands 4 keren de cel-shaded graphics van de voorgaande delen terug. Ook moet het aanbod aan loot uitgebreider dan ooit worden. De game wordt wederom alleen en in co-op voor vier spelers speelbaar, en zal weer een hoop vuurgevechten, wereldverkenning en een "eclectische cast met oude en nieuwe onvergetelijke personages" bevatten.

Onlangs werd aangekondigd dat de game iets eerder dan verwacht naar PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc komt - namelijk op 12 september. Een Nintendo Switch 2-release staat op moment van schrijven nog gepland voor in de loop van dit jaar. Hier vind je alles dat we weten over Borderlands 4.

View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!