Interview met creatief regisseur Watch Dogs: Legion werd in-game gedaan
PU.nl
Nieuws

Interview met creatief regisseur Watch Dogs: Legion werd in-game gedaan

BBC-presentator Marc Cieslak heeft een interview gedaan met de creatieve regisseur van Watch Dogs: Legions, Clint Hocking. Dit was echter niet een standaard interview, in plaats van in de realiteit vond het interview plaats in de wereld van Watch Dogs: Legion.

Tijdens het interview krijgt men de setting van Watch Dogs: Legions prima mee. De game speelt zich af in een futuristisch Londen en om de twee heren heen is het nachtleven van de stad in volle gang. Auto’s razen bij en mensen kletsen wat af terwijl Cieslak vragen stelt aan Hocking.

De eerste vraag is toepasselijk voor de setting, waardoor Hocking makkelijk een antwoord kan geven. Waarom is er gekozen voor Londen? Volgens Hocking zit de stad bomvol met culturele en historische bezienswaardigheden en is het een stad vol plekken die mensen willen zien.

Verder wordt er ingegaan op de Brexit en waarom dit onderwerp is meegenomen in de game. "Ht is onze verantwoordelijkheid om te kijken naar alles wat er om ons heen gebeurd in de wereld en daar op te reageren", legt Hocking uit. Hij zegt dat het voor games hetzelfde is als voor films, boeken en series. Het gebeurt vaak dat deze inspiratie nemen van gebeurtenissen in de echte wereld.

“We willen iets creëren dat betekenis heeft, waar mensen naar kunnen kijken en een weerspiegeling is van de wereld waarin zij leven,” zo gaat Hocking verder. Hij zegt dat ze iedere dag weer kijken naar veranderingen in de wereld. Als voorbeeld noemt hij de regulatie van drones, en of zij dat gegeven mee willen nemen in de game. Het is volgens hem iets waar ze iedere dag mee bezig zijn.

Het verhaal van Watch Dogs: Legion richt zich op de inspanningen van de Londense tak van hackergroep DedSec in de strijd tegen een autoritair regime dat de controle over het Verenigd Koninkrijk heeft overgenomen, dankzij het geavanceerde surveillancesysteem ctOS. Elk (ogenschijnlijk niet speelbaar) personage in de game heeft zijn eigen achtergrondverhaal en vaardigheden die gebruikt kunnen worden om het op te nemen tegen het regime.

Watch Dogs: Legion was eerst gepland om uit te komen op 6 maart 2020, maar dit is uitgesteld. Een nieuwe datum is nog niet bekend.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!